حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • کتاب «هستی‌شناسی تطبیقی ارسطو» منتشر شد
    شناسه : 5696
    1
    کتاب «هستی‌شناسی تطبیقی ارسطو» اثر غلامرضا رحمانی توسط انتشارات بوستان کتاب روانه بازار کتاب شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «هستی‌شناسی تطبیقی ارسطو» اثر غلامرضا رحمانی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۲۵۵ صفحه منتشر شد.

    ارسطو بی‌شک بزرگ‌ترین فیلسوف جهان باستان و مؤثرترین دانشی­‌مرد در تمام دوران‌ها است. وی در تمام موضوعات فلسفی و علمی زمان خود به بحث پرداخته و مبتکر بسیاری از نظریات علمی و فلسفی بوده است، ازاین‌رو، «معلم اول» نامیده شده است.

    از میان این موضوعات، هستی‌شناسی جایگاه ویژه‌ای دارد. مؤلف، مسئله هستی را به‌صورت تطبیقی در این کتاب بررسی کرده و داوری نهایی را بر عهده خوانندگان و پژوهشگران آرای ارسطو نهاده است.

    این اثر در شش فصل و ۱۸ بخش تألیف شده است؛ عناوین فصول این اثر عبارتند از: «موجود بماهو موجود»، «علل موجود»، «موجود و واحد»، «احکام موجود»، «معانی موجود»، «نخستین گونه موجود (جوهر)».

    ازجمله مباحث این اثر می‌توان به تمایز و تحویل و وجه حصر علل چهارگانه، بداهت موجود، تردّد بعد از جزم، اتحاد مفهوم عدم، تقدم بالفعل بر بالقوه، کیفیت تشکل بحث مقولات، مَقسَم مقولات، جوهریت ماده و صورت، ترکّب جسم، و اثبات محرک نامتحرک اول، اشاره کرد.

    علاقه‌مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.