حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ضرورت نوآوری در فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی برای جذب جوانان
    شناسه : 5218
    4
    مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت به ضرورت نوآوری در فعالیت‌های قرآنی برای جذب مردم به ویژه جوانان به عرصه قرآنی، اشاره کرد و گفت: از این طریق در عرصه قرائت و حفظ شاهد تربیت قاریان و حافظان مسلطی خواهیم بود، بنابر این مؤسسات باید دست به اقدام فاخر و نوین قرآنی بزنند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    همایش سراسری مدیران مؤسسات منتخب استان‌ها با عنوان «قرآن کریم، امام کریم» با دعوت از ۱۵۰ نفر از مدیران مؤسسات و با حضور علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغازین روز بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد.
    در این مراسم محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: امروز و در این همایش به دلیل بُعد مسافت و ماه مبارک شاهد، حضور پنج درصد از سه هزار موسسه فعال قرآنی هستیم.

    وی با اشاره به تاکید دوباره مقام معظم رهبری بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن افزود: آنچه امروزه براساس آمار اعلامی سازمان دارالقرآن یا آمارهای غیر رسمی اعلام شده است، حکایت از این دارد که  ۸۵ الی ۹۰ درصد حفاظ تربیت شده به برکت مجاهدت شما سه هزار مدیر مؤسسه قرآنی و ۲۷ هزار معلم قرآن، مشغول به کار در تشکل‌های قرآنی و هشت هزار خانه قرآن و عترت هستند.

    انجم‌شعاع اضافه کرد: نامگذاری نمایشگاه به یاد سردار دل‌ها که تنها اتکایش به بخش مردمی بود، حکایت از توجه بیش از پیش به این عرصه و بهره‌مندی از ظرفیت آنها دارد. موضوعی که امروزه مشکل اساسی اتحادیه کشوری است، چراکه اتحادیه با مراجعه به دستگاه‌های مختلف سعی در یادآوری به نهادها برای واگذاری فعالیت‌ها به این بخش است.

    مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات از همدلی بیشتر معاونت قرآن و عترت نسبت به دوره گذشته خبر داد و گفت: چنانکه پس از ادغام نیز در اتحادیه شاهد همدلی مضاعف بودیم.

    وی از بی‌توجهی برخی از وزیران و کمیسیون‌های مجلس نسبت به مکاتبات اتحادیه گلایه کرد و افرود: درحالی که ما در بحث آموزش عمومی می‌توانیم با ۱۳ میلیون دانش‌آموز و آموزش و پرورش دست به اقدامات خوبی بزنیم و با وزارت ارتباطات در بحث زیرساخت‌ها و همچنین با مجلس شورای اسلامی در حوزه رفع مسئله مالیات و بیمه بخش مردمی کار داریم و نامه نگاری می‌کنیم.

    انجم‌شعاع از کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخگویی به نامه اتحادیه و همراهی که داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

    وی از اعلام برنامه‌های سال ۱۴۰۱ اتحادیه کشوری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مهمترین برنامه پیرامون توانمندسازی موسسات در بعد مهارت‌های مدیریتی و توانمندی مالی و تکمیل و ارتقای زیرساخت‌های کاری آنها است.

    در بخش دیگری این همایش حامد منیری، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت طی سخنانی با اشاره به بازدیدهایی که از استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر و کرمان داشته است، گفت: برخی از استان‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌هایی را آغاز کرده‌اند که جدید و نوآوری دارد، اما برخی دیگر از برنامه‌ها در امتداد فعالیت‌های جاری چون هفته قرآن و عترت و سایر جشنواره‌ها در حال اجراست.

    وی با اشاره به ضرورت نوآوری در فعالیت‌های قرآنی برای جذب مردم به ویژه جوانان به عرصه قرآنی اظهار کرد: همانطور که پیش از این گفته شد، در نظر داریم تا جشنواره «تبیین» را در خصوص فعالیت‌های قرآنی با صبغه هنر آغاز کنیم. این جشنواره به منظور ایجاد فضای قرآنی جذاب برای مردم به ویژه نوجوانان طراحی شده است تا از این طریق مردم به این سمت حرکت کنند تا در عرصه قرائت و حفظ شاهد تربیت قاریان و حافظان باشیم.

    منیری با اشاره به اینکه در نظر داریم تا در این حوزه تفاهم‌نامه منعقد کنیم، برنامه و بودجه آن نیز فراهم است، گفت: اما اقدام فاخر و نوین موسسات در این زمینه مهم است. چنانکه در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در نظر داریم تا از بیش از ۸۰ نوآوری رونمایی شود. قول می‌دهم و مشکل مالی و بودجه‌ای برای فعالیت قرآنی ندارم، اما مهم این است که فعالیت نوین باشد تا جوانان به این عرصه حرکت کنند و شاهد حضور بیش از پیش آنها در عرصه قرآنی باشیم‌.

    یادآوری می‌شود، این همایش به همت بخش نهادها و مؤسسات بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از سوی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت برپا شد.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۲۷ فروردین به مدت دو هفته در مصلای تهران پذیرای علاقه‌مندان به کلام وحی خواهد بود. این نمایشگاه در ۴۵ بخش و ۴۰ هزار مترمربع وسعت هر شب از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ میزان شهروندان است.

    همچنین به موازات نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی قرآن کریم نیز به نشانی iqfa.ir برپا شده است.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.