حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نباید واردات کاغذ را محدود کرد
    شناسه : 8022
    0
    فرهنگ و ادب / کتاب و ادبیات رییس نمایشگاه آینده چاپ ایران گفت: نباید واردات کاغذ را محدود کرد چون ممکن است صدماتی به اکوسیستم طبیعی کشور و بخش اقتصادی وارد شود که جبران شان بیش از واردات کاغذ هزینه بردار است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    بابک عابدین رییس نمایشگاه «آینده چاپ ایران» در گفت‌وگو با  خبر نگار مهر درباره موضوع خودکفایی کاغذ گفت: اینکه بتوانیم در حوزه کاغذ و مقوا تولید داشته باشیم و بخشی از نیاز خود را از طریق تولید داخل تأمین کنیم بسیار خوب است، اما اگر مزیت نسبی این تولید نسبت به مضررات آن بیشتر باشد.

    وی افزود: باید بتوانیم در کنار فعالیت تولیدی نسبت به ارتقا کیفیت هم قدم برداریم این کیفیت به مواد اولیه مورد استفاده از جمله چوب، پالپ و مواد شیمیایی و آب شیرین است و البته منطقه‌ای که بتوان با کمترین میزان آلودگی تولید را پیش برد.

    عابدین با اشاره به اینکه در بحث صنایع مصرف کننده در ایران باید بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم گفت: ما در بخش صنعتی مصرف کننده کاغذ هستیم. تولید کاغذ مزیت نسبتاً خوبی ندارد چراکه کشور ما محدودیت منابع آبی و جنگلی دارد و تولید کاغذ یکی از صنایع آب بر به حساب می‌آید و از طرفی نیز تولید کاغذ با آلایندگی‌هایی مواجه است که در بخش تصفیه نیز ضایعات شیمیایی برای تولید کشو دارد.

    رییس نمایشگاه آینده چاپ ایران افزود: به نظرم در زمینه گسترش سرمایه گذاری در مواد اولیه و محصولاتی که می‌توان از طریق منابع زیر زمینی در کشور تبدیل به مواد مصرفی کرده باید فعالیت بیشتری شکل گیرد؛ چراکه در این بخش می‌توان محصولاتی تولید کرد که صد در صد در بخش‌های پتروشیمی، اولیفن و مواد پلیمری مورد استفاده قرار گیرند که سودآوری بالایی نیز دارند و می‌توان از این سود برای کاغذ و مصارف سلولزی بخش نشر و بسته بندی کشور نیز استفاده کرد.

    عابدین گفت: بنابراین نباید واردات در حوزه کاغذ را محدود کرد چراکه ممکن است صدماتی به اکوسیستم طبیعی کشور و بخش اقتصادی وارد شود که جبران آن بیش از واردات کاغذ هزینه بردار است. شاید مجبور شویم هزینه زیادی برای رفع اثرات مضرر تولید کاغذ در کشور صرف کنیم که تأمین آن از خارج از کشور این هزینه را ندارد پس این گزینه همیشه باید روی میز باشد و بخشی از نیازمان را از این طریق پاسخ دهیم.

    وی در پایان گفت: واردات جدای از تکمیل زنجیره تأمین صنایع فرهنگی چاپ و بسته بندی در کشور سبب ایجاد رقابت می‌شود و رشد و ارتقا در کنار رقابت ایجاد می‌شوند. بنابراین اگر کالای با کیفیتی وارد کشور شود مسلماً تولید کننده داخل برای افزایش کیفیت تولید و از دست ندادن بازار و توسعه سهم خود در بازار اقدام به افزایش کیفیت می‌کند. همچنین واردات محصولات با کیفیت در کشور موجب ایجاد یک رقابت سالم و ارتقا کمیت و کیفیت می‌شود به شرطی که در ساختار وارداتی آن درست عمل کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.