حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نهج البلاغه، راهکاری برای دفع وسوسه شیطان و ترک عادات زشت
    شناسه : 923
    1
    حسینی قمی ضمن شرحی از نهج البلاغه می‌گوید نباید وارد وسوسۀ شیطان شویم.گناه و عادت گناه را برطرف کنیم؛ چرا که انسان را تا لب گور همراهی می‌کند.
    ارسال توسط : منبع : خبرگزاری تسنیم
    پ
    پ

    نهج البلاغه، راهکار دفع وسوسه شیطان ترک عادات زشت است. حسینی قمی ضمن بیان این مطلب از نهج البلاغه می‌گوید نهج البلاغه راهکار دفع وسوسه شیطان است و نباید وارد وسوسه شیطان شویم. گناه و عادات زشت را برطرف کنیم؛ چرا که انسان را تا لب گور همراهی می‌کند.

    نهج البلاغه | راهکاری برای دفع وسوسه شیطان و ترک عادات زشت

    به گزارش بعثت نیوز، حجت‌الاسلام حسینی قمی در برنامه سمت خدا در ضرورت ترک عادات زشت و بستن راه وسوسه شیطان گفت: پیامبر(ص) فرمود «إنَّ الشیطانَ یَجری مِنِ ابنِ آدمَ مَجریَ الدَّم؛ شیطان، همانند گردش خون در وجود آدمی جریان دارد»؛ از این رو امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید کار به جایی نرسد که «با هیچ نقشه‌‏اى نمى‏‌توانید از خواسته آنان امتناع ورزید و با هیچ تصمیمى قدرت ندارید آنان را دفع کنید؛ لَا تَمْتَنِعُونَ بِحِیلَةٍ وَ لَا تَدْفَعُونَ بِعَزِیمَةٍ فِی حَوْمَةِ ذُل‏.» بعد ادامه می‌دهند «دام آنان دریاى خوارى و حلقه‌‏اى تنگ و عرصه‌‏گاه مرگ و جولانگاه بلاست.» تمام اینها هشدار است.

    حسینی قمی با اشاره به پرهیز از هر نوع عصبیت گفت: امیرالمؤمنین در ادامۀ روایت فرمود «فَأَطْفِئُوا مَا کَمَن‏؛ پس آتش عصبیت و کینه‌‏هاى جاهلیت را که در دلهای‌تان پنهان است خاموش کنید.» ما خودمان را بهتر از بقیه می‌شناسیم. تعصب‌های نژادی، طایفه‌ای و حزبی، حجاب سختی است و نباید ملاک باشد بلکه معیارمان حق است؛ درباره علت آن فرمود «چرا که این کبر و خودخواهى در فرد مسلمان از خاطره انگیزی‌هاى شیطان و ایجاد نخوت‌ها و فسادها و وسوسه‌‏هاى اوست؛ فَإِنَّمَا تِلْکَ الْحَمِیَّةُ تَکُونُ فِی الْمُسْلِمِ مِنْ خَطَرَاتِ الشَّیْطَانِ وَ نَخَوَاتِهِ وَ نَزَغَاتِهِ وَ نَفَثَاتِه‏». حضرت ادامه می‌دهند «تصمیم گیرید که فروتنى را تاج سرتان قرار دهید، بزرگى و خود پسندى را زیر پاهاتان بیفکنید و تکبّر و گردنکشى را از گردنهاتان دور سازید و فروتنى را بین خود و دشمنانتان شیطان و لشکرش به جاى لشکر تمام سلاح به‌کار برید، زیرا او را در هر امّتى لشکرها و یاران و پیادگان و سواران است‏.» بنابراین می توان جمع بندی نمود که نهج البلاغه، راهکار دفع وسوسه شیطان و ترک عادات زشت است.

    انتهای‌پیام/

    منبع: خبرگزاری تسنیم

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.