حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • اتحادیه مؤسسات نقطه وصل دستگاه‌های قرآنی باشد
    شناسه : 4408
    3
    سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر استفاده از توانمندی فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی گفت: اگر اتحادیه و مؤسسات قرآنی بتوانند با استفاده از ظرفیت خود، نقطه وصل دستگاه‌های مختلف با امور قرآنی باشند، می‌توان همه دستگاه‌ها را گرد یک حلقه مشترک جمع و مشکلات را رفع کرد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر ضرورت عملی شدن نتایج نشست‌های مشترک مدیرعامل و مدیران اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای حل مشکلات مؤسسات به ویژه رفع آسیب‌های کرونا بر بدنه امور قرآنی گفت: دستگاه‌های دولتی خادمان اصلی فعالیت‌های قرآنی هستند، لذا اگر دولتی مردمی ایجاد کرده‌ایم، باید از مردم برای دستیابی به اهداف و نیز انجام وظایفمان استفاده کنیم.
    مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توانمندی زیادی در فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی وجود دارد و اگر  انفرادی به آن بپردازیم، نه می‌توانیم نخبگان قرآنی را بشناسیم و نه کسانی که استحقاق حضور در این عرصه را دارند، گفت: اگر مؤسسات، اتحادیه‌ای را برای این امر در نظر گرفته‌اند، شناخت خوبی از خودشان داشته‌اند. اتحادیه منتخبی از فعالان قرآنی است که در برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت کمک می‌کند.
    سرپرست معاونت قرآن و عترت با بیان اینکه در بحث امور حاکمیتی دولت نقش دارد، اما در سایر موارد می‌توان با حرکتی آهسته و پیوسته وظایف را از بخش دولتی به اتحادیه مردمی واگذار کرد، افزود: به مرور زمان با آشنایی بیشتر با توانمندی اتحادیه، امور قرآنی که در دست حاکمیت هست، سر و سامان دهیم.
    امیرنیا افزود: قرآن برای یک دستگاه و اتحادیه و مؤسسه نیست، بلکه برای اقشار جامعه است و هر یک وظیفه‌ دارند که برای قرآن فعالیت کنند. دیدار برخی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری موسسات برگزار شد تا ارتباطی بین دستگاه‌های دولتی و اتحادیه برقرار شود. اگر اتحادیه و مؤسسات بتوانند نقطه اتصال دستگاه‌های دیگر با فعالیت‌هایی قرآنی باشند، می‌توان همه دستگاه‌ها را گرد یک حلقه مشترک جمع کرد تا مشکلات را رفع کنند. به‌ عنوان مثال کاری را که سازمان تبلیغات اسلامی شروع می‌کند می‌توان آن را از طریق ایجاد حلقه وصل با ارشاد، اوقاف، سپاه، حوزه‌های علمیه و سایر نهاد‌ها ادامه داد و اتحادیه باید نقش مردمی‌اش را ایفا کند. در این جلسه به صورت کلان، راه‌های کارآمدسازی مؤسسات از طریق نشست‌های مشترک بعدی مورد توافق دو مجموعه قرار گرفت.
    یادآوری می‌شود، نخستین نشست مشترک مدیران اتحادیه با سرپرست و مدیران معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، سوم بهمن‌، در اتحادیه کشوری برگزار شد. این جلسه با حضور اصغر امیرنیا، سرپرست معاونت قرآن و عترت؛ ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌ها؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی و حامد منیری، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج از معاونت قرآن و عترت، برگزار شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.