حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • کلنگ‌زنی بزرگترین موقوفه نهج‌البلاغه در اصفهان
    شناسه : 2456
    1
    مراسم کلنگ زنی موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان با هدف نشر معارف اهل بیت و مکتب علوی انجام شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    کلنگ‌زنی بزرگترین موقوفه نهج‌البلاغه در اصفهان

    مراسم کلنگ زنی موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان با هدف نشر معارف اهل بیت و مکتب علوی انجام شد.

    کلنگ‌زنی بزرگترین موقوفه نهج‌البلاغه در اصفهان

    به گزارش بعثت نیوز، مراسم کلنگ زنی  موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان با هدف نشر معارف اهل بیت  و مکتب علوی انجام شد.

    حجت‌الاسلام سعید عابدینی فرزند مرحوم حجت‌الاسلام میرزا علی عابدینی که واقف این زمین بوده است، بیان کرد: امروز همزمان با ایام با سعادت مولای متقیان، با حضور علما و دلسوزان اسلام، شاهد برگزاری مراسم کلنگ‌زنی موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در منطقه ارغوانیه هستیم.

    عضو هیأت امنای موسسه نهج البلاغه اصفهان با بیان اینکه مرحوم حجت‌الاسلام میرزا علی عابدینی سه قطعه زمین را  وقف کرده بود که دوقطعه آن پیش از این برای مسجد وحسینیه روبروی بیمارستان فارابی ارغوانیه اختصاص داده شده، و قطعه سوم زمین به متراز ۵ هزار متر مربع برای نشر معارف  اسلام و اهل بیت امروز تحت عنوان موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان وقف شد.

    ساخت مؤسسه نهج‌البلاغه اصفهان در ۳ فاز​

    وی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از خیران نیک‌اندیش اصفهان، قول مساعد برای کمک جهت ساخت این موسسه داده‌اند گفت: قرار بر این است که موسسه در سه فاز ساخته شود و امیدواریم در اسرع وقت شاهد تکمیل این مجموعه بزرگ دینی باشیم.

    عابدینی تاکید کرد: باتوجه به اینکه موسسه نهج‌البلاغه موسسه‌ای تازه تاسیس در اصفهان است، امیدواریم با این اقدام زمینه فعالیت دینی و ترویج علوم اسلامی  و مکتب علوی برای حداقل صدسال آینده تداوم یاید.

    در ادامه حجت الاسلام محمدتقی رهبر،  اذعان کرد: امروز روز مبارک و فرخنده‌ای است و در روایت داریم اگر همه مردم به یک سو و حضرت علی(ع) به سوی دیگر می‌روند، باید به سمت حضرت علی(ع)رفت، چرا که حضرت علی(ع) به سمت حق می‌رود.

    رئیس هیأت امنای موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان افزود: یاد و نام مرحوم حجت‌الاسلام علی عابدینی واقف بزرگترین موقوفه نهج البلاغه استان را گرامی داریم، مرحوم حجت‌الاسلام عابدینی واقف نیک‌اندیشی است که امروز ۵ هزار متر زمین را برای نشر معارف اهل بیت در روز ولادت با سعادت امام علی(ع) وقف می‌کند.

    رهبر با بیان اینکه با مشورت بزرگان و هدایت آیت‌الله‌العظمی مظاهری و همت اولاد آن مرحوم واقف، این زمین برای تبیین وترویج علوم اسلامی اختصاص یافت و مراسم کلنگ‌زنی ساخت آن امروز انجام می‌شود.

    نهج‌البلاغه میان ما غریب است

    رئیس هیأت امنای موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان ابراز کرد: حقیقت امر آن است که علوم اسلامی شامل موارد متعددی می‌شود، ولی ترویج نهج‌البلاغه را با توجه به غربت کلام امیرالمومنین حتی در بین جامعه شیعه، بهتر گزیدیم.

    وی با اشاره به ارزش والای کتاب نهج‌البلاغه که بعد از قرآن کریم به اذعان عالمان ودانشمندان گنجینه‌ای گرانسنگ است، گفت: باید با فعالیت مجدانه و موثرتر، از کتاب بزرگ نهج البلاغه غربت زدایی کنیم.

    رهبر با بیان اینکه موسسه نهج‌البلاغه در سال ۹۴ در اصفهان آغاز به کار کرده است تصریح کرد: این موسسه سعی کرده در شش محور همچون حوزه‌های علمیه ، دانشگاه‌ها، مدیریت‌ها،… در سطح جامعه با محوریت نهج‌البلاغه کار کند.

    نیازمند حضور جوانان برای تحقق مؤسسه بین‌المللی نهج‌البلاغه هستیم

    امام‌جمعه موقت اصفهان در پایان از ضرورت بستن کمر همت برای ایجاد یک موسسه فرهنگی بین‌المللی در زمینه نهج‌البلاغه در این مکان یاد کرد و افزود: حضور جوانان پرتلاش با پشتیبانی یک هیأت امنای قوی می‌تواند این مهم را محقق سازد.

    درادامه حجت‌الاسلام علی‌اصغر بیگی دراین مراسم یادآور شد: موسسه نهج‌البلاعه به عنوان یک موسسه علمی در سطح کشور مطرح است و امید بوده که این موسسه بتواند به امر نشر معارف علوی و اهل بیت در سطوح مختلف جامعه بپردازد.

    جامعه تشنه معارف نهج‌البلاغه هستند

    مدیر موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان با اشاره به تشنگی بسیار زیادی که در جامعه ایرانی و جهانی نسبت به کسب معارف اهل بیت و علوی وجود دارد، گفت: اگر این تشنگی به طرز صحیح رفع نشود، جایگزین‌های متعددی جای نهج البلاغه را خواهد گرفت.

    وی با اشاره به ارزش‌های والای نهج‌البلاغه از کلام بزرگان دینی چون رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی گفت: امروز برای غربت و مظلومیت کلام امیرالمومنین باید گریست.

    بیگی ادامه داد: ما امروز محتاج سیره اقتصادی کلام امیرالمومنین هستیم، بایدها ونبایدهای حکومت اسلامی، رفتار حاکمیتی و..هزاران معارف از نهج‌البلاغه امیر المومنین قابل برداشت است.

    مدیر موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان تصریح کرد: معارف و حلاوت کلام و معارف علوی باید به مردم چشانده شود، براستی جایگاه نهج‌البلاغه در جامعه علوی و شیعه چگونه است، آیا ما درصدد اجرایی کردن مطالبات عالمان دینی در زمینه نهج‌البلاغه هستیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.