حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • واهب طرحی برای توزیع قرآن‌ در استان‌های محروم
    شناسه : 1278
    2
    تاکنون بیش از ۳۰ هزار جلد قرآن، جمع‌آوری و در جنوب استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    واهب طرحی برای توزیع قرآن‌ در استان‌های محروم

    دبیرکل بنیاد قرآن از اجرای طرح واهب خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار جلد قرآن، جمع‌آوری و در جنوب استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

    «واهب»؛ طرحی برای رساندن قرآن‌های مازاد منازل به دست محرومان

    حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسین‌زاده، دبیرکل بنیاد قرآن در گفت‌وگو با بعثت نیوز، از اجرای طرح واهب از سوی این بنیاد خبر داد و با اشاره به پیشینه طرح گفت: چند روزی به ماه محرم امسال مانده بود که دوستانی که در جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان فعالیت‌های معیشتی و خدماتی انجام می‌دهند، متوجه شدند که در آن مناطق، تعدادی از مردم، حتی یک جلد قرآن در منازلشان ندارند. این موضوع در بنیاد قرآن، طرح و برای آن برنامه‌ریزی شد و خوشبختانه تاکنون بیش از ۳۰ هزار قرآن جمع‌آوری شده است.

    وی افزود: استقبال از این طرح به‌ویژه از سوی بانوان بسیار خوب بوده است. تقاضایمان این بود که قرآن‌های نو یا قرآن‌های نزدیک به نو که در منازل بلااستفاده هستند، برای بهره‌مندی دیگران، اهدا شوند. حتی عده‌ای قرآن‌های نفیس و قرآن‌های عروسی‌شان را به این طرح اهدا کردند و سعی شد تا قرآن‌های نفیس را برای عروس و دامادها ارسال کردیم.

    حسین‌زاده با بیان اینکه نام طرح از فراز زیارت جوشن کبیر، «یا واهب الهدایا» گرفته شده است، اظهار کرد: تبلیغ ما فقط در پیام‌رسان واتساپ بود، اما مردم استقبال فراوانی کردند. قرآن‌های جمع‌آوری شده بعد از مرتب شدن و بسته‌بندی به جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان ارسال شده‌اند.

    «واهب»؛ طرحی برای رساندن قرآن‌های مازاد منازل به دست محرومان

    وی گفت: مناطق محروم زیادی به قرآن نیاز دارند؛ امیدواریم مردم همت کنند و تبلیغات به بهترین شکل باشد. مناطق هم‌جوار تهران و روستاهای نزدیک مرکز نیز با این کمبود مواجه هستند، حتی برای شیعیان در بعضی کشورهای مسلمان عربی نیز نیاز به ارسال قرآن است.

    دبیرکل بنیاد قرآن با اشاره به اینکه یکی از بانوان، ۴۵۰ قرآن برای ما ارسال کرده است، ادامه داد: افرادی نیز شماره حساب خواسته‌اند که برای تأمین قرآن در مناطق محروم مبالغی را ارسال کنند. با این کمک‌ها نیز می‌توانیم قرآن با چاپ مناسب و یک شکل ارسال کنیم.

    وی گفت: در تلاشیم با بسیج، امور مساجد یا خانه‌های محله شهرداری تهران، توافقی صورت گیرد تا دفاتر آن‌ها به عنوان محل‌های جمع‌آوری قرآن‌ها تعیین شود، چون یکی از مشکلات ارسال قرآن‌ها با هزینه زیاد از اقصی نقاط تهران برای دفتر بنیاد در خیابان پاسداران است. بعضی از بانوان نیز همکاری خوبی با این طرح داشتند، شماره تماس و نشانی منزل خود را منتشر و بعد از جمع‌آوری قرآن‌ها، آن‌ها را برای ما ارسال کردند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.