حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • همایش غدیر قرآنی با حضور بانوان برگزار شد + فیلم
    شناسه : 6531
    2
    فعالیت قرآنی » موسسات قرآنی همایش ۳۰ هزار نفره غدیر قرآنی با حضور بانوان امروز ۱۹ تیرماه در دانشگاه تهران برگزار شد؛ البته روز دوم این همایش که قرار بود ۲۰ تیرماه برگزار شود به اذعان مدیر اجرایی آن، به دلایلی چون عدم همکاری مناسب و مطلوب دستگاه‌های مشارکت‌کننده و گرمای هوا به زمان دیگری موکول شده است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    مصلای نماز جمعه دانشگاه تهران، عصر امروز، ۱۹ تیر با رنگ و بوی گعده‌های قرآنی از بانوان و همایش ۳۰ هزار نفره غدیر قرآنی همراه بود.

    این همایش با آیین افتتاحیه‌ای اجمالی با اجرای محمدرضا پورمعین و غلامرضا احمدی و با حضور محمدمهدی عزیزاده، قائم‌مقام معاونت قرآن و عترت ارشاد همراه بود.

    سپس جعفر فردی، حائز رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران آیاتی را تلاوت کرد و در ادامه سرود جمهوری اسلامی ایران و قطعه‌ای مرتبط با ایران از سوی گروه رزم‌نوازان ارتش اجرا شد.

    کد ویدیو

    در بخش دیگر این همایش گروه سرود دختران و پسران نوجوان احسان، قطعاتی با موضوع عفاف و حجاب، ولایت حضرت علی(ع) و جشن فرشته‌ها را اجرا کردند.

    سپس محمود کریمی، خادم‌القرآن، حافظ کل قرآن و معاون آموزش موسسه مهد قرآن با حضور در جایگاه به بیان نکاتی برای حفظ راحت‌تر آیات قرآن کریم، ضرورت سپردن جایگاه سوره و تعداد آیات در روند حفظ، توجه به آیات و مفاهیم و ارتباط آیات با یکدیگر، توجه به ارتباط آیات قبل و بعد، توجه دقیق به خط قرآن و سپردن آیات به حافظه تصویری پرداخت.

    همایش قرآنی بانوان

    این مدرس حفظ با راهبری گعده‌ها و حافظان، به بیان نکات و مفاهیم سوره شمس پرداخت و حاضران در نخستین روز این همایش پس از پخش تلاوت تک به تک آیات، تکرار آیات و سپس جمع‌خوانی آیات، در نهایت موفق شدند تا ۱۵ آیه سوره شمس را طی سه مرحله حفظ کنند.

    کد ویدیو

    در ادامه حجت‌الاسلام محمدصادق حق‌شناس، مدیر اجرایی همایش غدیر قرآنی ۳۰ هزار نفره بانوان، ضمن تشکر از حضور همگان و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این همایش گفت: متأسفانه دلایلی چون گرمای هوا، عدم اجازه ورود مه‌پاش هماهنگ شده با آتش‌نشانی به محوطه مصلی به دلیل حساسیت تجهیزات مصلی و فقدان دستگاه‌های برودتی، تمرکز دستگاه‌ها بر میهمانی ۱۰ کیلومتری و اثرگذاری آن بر این همایش(که البته خرسند از حضور حداکثری و باشکوه در این جشن مذهبی هستم) و…، موجب شد تا به نتیجه‌ای که از برگزاری این همایش مد نظر بود، نرسیم.

    بیشتر ببینید:
    گزارش تصویری همایش غدیر قرآنی بانوان

    مدیرعامل مؤسسه قرآن‌پژوهان ادامه داد: روز دوم برگزاری این همایش نیز بنابر این دلایل به زمانی مناسب موکول خواهد شد اما آزمون اینترنتی حفظ سوره‌های نبأ، شمس و انشراح از طریق کانال مؤسسه برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان در این همایش به قیدقرعه ۱۱۴ جایزه اعطا خواهد شد.
    وی به ارائه گزارش از برگزاری همایش قرآنی ۱۸ هزارنفری سال گذشته پرداخت و گفت: از این تعداد قریب به ۵ هزار نفر جذب کلاس های قرآن شدند و در نهایت ۴۰۰ نفر حافظ قرآن شدند.
    حسن ختام این برنامه همخوانی سرود سلام فرمانده با حضور حاضران نوجوان و خردسال حاضر در این همایش مقابل جایگاه بود.

    کد ویدیو

    یادآور می‌شود، طبق اعلام قبلی، مقرر بود همایش ۳۰ هزار نفره غدیر قرآنی با حضور بانوان و دختران شهر تهران، دوشنبه و سه‌شنبه، ۱۹ و ۲۰ تیرماه در مصلای نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شود که دومین روز این همایش در ۲۰ تیرماه به زمان دیگری موکول شد.

    همایش ۳۰ هزار نفره بانوان با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی مؤسسه قرآن‌پژوهان تهران به مدیریت حجت‌الاسلام صادق حق‌شناس برگزار شد.

    یادآور می‌شود، مؤسسه قرآن‌پژوهان در تهران، بزرگراره چمران، شهرک آتی‌ساز، مسجد جامع الزهرا (س) قرار دارد و پایگاه اینترنتی مؤسسه قرآن‌پژوهان به نشانی http://h۱۱۴.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.