حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • هرکجا طبق قرآن عمل شده، ضرر نکرده‌ایم؛ مبنای قرآنی «وعده صادق»
    شناسه : 8108
    0
    فعالیت قرآنی » فعالیت های قرآنی قاری بین‌المللی کشورمان گفت: هر جایی طبق مصحف شریف عمل شده، ضرر نکرده‌ایم. قرآن کریم می‌فرماید همان‌گونه كه بر شما تعدى شد بر او تعدى كنيد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی کشورمان در مورد حمله دو روز قبل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی و عملیات وعده ‌صادق گفت: این اقدام از سوی نیروهای مسلح کشورمان مبنای قرآنی دارد و قطعاً مورد تأیید همه است.

    وی با اشاره به اینکه هر کجا طبق قرآن عمل کرده‌ایم، هیچ‌گاه ضرر نکرده‌ایم، افزود: قرآن کریم در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» یهود و نصارا هیچ وقت شما را رها نمی‌کنند، مگر اینکه تابع آنها شوید. بنابر این نزد آنها چیزی به نام سازش وجود ندارد، چرا که نه تنها فرهنگ گفتمانی ندارند، بلکه اصلاً قبول ندارند که با ایران گفت‌وگو کند.


    بیشتر بخوانید:

    بی‌اعتباری رژیم صهیونیستی؛ دستاورد مهم عملیات «وعده صادق» + صوت


    این قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: آنها به دنبال این هستند که ما تابع و زیردست آنها باشیم. از دیدگاه آنها نباید با کسی که تابع و زیردست است یا باید تابع شود، مذاکره کرد، چون مذاکره را معادل تسلیم شدن می‌دانند.

    ابوالقاسمی به بخشی از آیه ۱۹۴ سوره مبارکه بقره اشاره کرد و گفت: «فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ» قرآن کریم می‌فرماید هرکسی به شما تعدی کرد، عین همان تعدی که بر شما وارد کرده است به آنها تحمیل کنید و همانگونه جواب دهید. به همین دلیل اعتقاد دارم پاسخ ایران با تجاوزگری رژیم صهیونیستی کاملاً مبنای قرآنی دارد.

    این داور مسابقات بین‌المللی قرآن تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق به دنبال محک زدن صبر جمهوری اسلامی ایران بود. اگر چنین پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی داده نمی‌شد و می‌دید که ایران اهل پاسخ دادن نیست، خباثت‌های خود را ادامه می‌داد. لذا ایران چاره‌ای جزء پاسخ دادن به حمله رژیم صهیونیستی نداشت.

    وی گفت: اگر حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق آخرین عملیات اسرائیل بود، وضعیت فرق می‌کرد، اما این آخرین کار آنها نیست و اگر این پاسخ داده نمی‌شد، هر روز این حملات را تا تسلیم شدن نهایی ما تکرار می‌کردند. پس بهتر بود، هرچه زودتر جواب داده شود.

    ابوالقاسمی در پایان بیان کرد: به عنوان فردی از جامعه قرآنی از فرماندهان سپاه و افرادی که با شهامت تمام این عملیات را انجام دادند، قدردانی می‌کنم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.