حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نکاتی که مدیران امور قرآنی باید به آن توجه کنند + صوت
    شناسه : 7285
    7
    فعالیت قرآنی » فعالیت های قرآنی پیشکسوت قرآنی کشورمان با تاکید بر اینکه قرآن باید به کتاب سبک زندگی در جامعه تبدیل شود، گفت: اولین کاری که مدیران امور قرآنی باید انجام دهند، این است که به باور قرآنی برسند و اگر به این نگاه رسیدند، خدا کارهایشان را اصلاح می‌کند؛ به شرط اینکه رفاقت و تعامل ما با قرآن صادقانه باشد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    عباس سلیمی، پیشکسوت و قاری بین‌المللی کشورمان، با اشاره به مهمترین وظایف و نقش مدیران قرآنی کشور در تبلیغ و ترویج مبانی قرآنی در جامعه گفت:‌ مدیران قرآنی پیش‌قراولان دفاع از حریم قرآن و مجاهدان سختکوشی هستند که هیچ‌کسی توان پاسخ گفتن به خدمات و زحمات آنها را ندارد، لذا اگر بخواهیم بحث قرآن را در جامعه به نحو شایسته رواج دهیم و تقسیم‌بندی‌هایی که می‌شود، شامل حفظ، قرائت قرآن، سبک زندگی قرآنی، تفسیر و …، ابتدا باید اهمیت قرآن برای خود ما معلوم شود.

    وی تصریح کرد:‌ اولین کاری که مدیران امور قرآنی باید انجام دهند، این است که به باور قرآنی برسند و اگر به این نگاه رسیدند، خدا کارهایشان را اصلاح می‌کند؛ به شرط اینکه رفاقت و تعامل ما با قرآن صادقانه باشد. در این مسیر بزرگان و علمای دین باید برای ما الگو باشند.

    قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه اگر تأثیر قرآن در ما به گونه‌ای شد که دیگر نقش بازی نکردیم، معلوم می‌شود که حوزه کاری و محله ما از این نَفَس حق تأثیر می‌پذیرند، اظهار کرد: در زمینه‌های مختلف باید به مطالبات خدا، پیامبر اکرم(ص)، قرآن، رهبری، امام و شهدا پاسخ دهیم. در این زمینه اولین و مهمترین مسئولیت مدیران امور قرآنی این است که جایگاه خودشان را به عنوان یک نعمت بزرگ از سوی خدا بشناسند و پاسدار این حریم مقدس شوند. ثانیاً دستورات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار دهند که انس با قرآن فقط در قالب قرائت زیبا و زیبا خواندن آن محقق نمی‌شود.

    معاون بهره‌وری موقوفات و مستغلات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: باید قرآن را تلاوت، قرائت و در آن تدبر کرد و اندیشید، اما مهم‌تر از همه بایستی به آن عمل کرد تا به کتاب سبک زندگی ما در جامعه تبدیل شود.

    سلیمی با اشاره به موضوع حفظ قرآن در جامعه به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری و نقش مدیران امور قرآنی در این عرصه گفت: این موضوع یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که با عنایت خدای متعال ستادهایی که در سازمان دارالقرآن و سازمان اوقاف و امور خیریه در این حوزه تشکل شده است، اقدامات خوبی را شاهد بوده‌ایم، اما باید در سایر بخش‌ها، زمینه‌های تشویق، ترقیب و جذب جوانان را برای حفظ قرآن فراهم کنیم.

    قاری بین‌المللی کشورمان در پایان تصریح کرد: سازمان دارالقرآن و سازمان اوقاف و امور خیریه قطعاً به تنهایی نمی‌توانند این مأموریت مهم را انجام دهند و لذا باید سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها، مخصوصاً آموزش و پرورش در خدمت این عزیزان باشند تا با همکاری با یکدیگر بتوانند به این مهم جامه عمل بپوشانند.

    کد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.