حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • موافقت اصولی برای فعالیت ۵ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
    شناسه : 1422
    2
    طی جلسه اخیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، پنج مؤسسه موافقت اصولی دریافت کردند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    موافقت اصولی برای فعالیت ۵ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت

    طی جلسه اخیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، پنج مؤسسه موافقت اصولی دریافت کردند.

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیست و چهارمین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از سلسله جلسات این هیئت روز گذشته، ۲۹ آذرماه، با مصوبه و بحث‌ها و تبادل نظر درباره چالش‌ها و مشکلات مؤسسه همراه بود.

    در این جلسه درخواست پنج مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مورد بررسی قرار گرفت و موافقت اصولی دریافت کردند. مؤسسات امام محمد باقر(ع) از آذربایجان شرقی و ابرار از استان گلستان با فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی، مؤسسات متقین از زنجان، امام سجاد(ع) از آذربایجان غربی و صدرا از یزد با فعالیت‌های آموزش عمومی از جمله این مؤسسات بودند.

    یادآور می‌شود، این جلسه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، عباس سلیمی، محمدعلی خواجه‌پیری، مهدی محمدی، سیدفخرالدین اسماعیلی، مرتضی خدمتکار و حمیدرضا شیخ‌ویسی برگزار شد.

    لازم به ذکر است مهمترین وظایف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر می باشد:

    سیاست گذاری و برنامه ­ریزی به منظور توسعه گفتمان قرآنی ج.ا.ا درعرصه ملی و بین المللی. برنامه ریزی وتدوین راهکارهای عملی درجهت تحقق اندیشه های حضرت امـام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن و عترت(ع). راهبری فعالیت­های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در کلیه بخش­های وزارت متبوع.    هماهنگی و پیگیری امور قرآنی مرتبط با شورای فرهنگ عمومی استان­ها. برنامه­ ریزی برای تدوین و استقرار نظام جامع حمایت از تولید و توزیع آثار و محصولات ممتاز قرآنی با تأکید بر قشر کودک و نوجوان. صدور مجوز تأسیس مؤسسه ­های فرهنگی قرآن و عترت(ع) و نظارت بر آنها. برنامه ­ریزی و حمایت به منظور توسعه مؤسسه­ های قرآنی مردم نهاد و توانمندسازی آنها در زمینه فعالیت­های تخصصی تبلیغی ترویجی قرآن و عترت(ع). ارائه پیشنهاد به منظور تصویب قوانین و مقررات حمایتی از فعالان قرآنی کشور در مراجع ذیصلاح و پیگیری آنها. برنامه­ ریزی برای تقویت سرمایه­ های انسانی و حمایت از طرح­ها و برنامه­های نوآورانه تبلیغی و ترویجی حوزه قرآن و عترت(ع).

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.