حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • مسئولان مانع تکرار این هنجارشکنی‌ها شوند
    شناسه : 4593
    2
    آیت‌الله نوری همدانی در واکنش به حاشیه جشنواره فیلم فجر، تاکید کرد: نباید به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر، شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم؛ مسئولان امر باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها را بگیرند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    آیت‌الله حسین نوری همدانی، ۳۰ بهمن ماه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقانی، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور که در دفتر ایشان در قم برگزار شد، به بیان اهمیت و جایگاه برجسته عدالت در قوانین اسلامی و تاکید فراوان در بیانات اهل بیت (ع) پرداخت و گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف بعثت انبیا برقراری عدل و عدالت در جوامع بشری بوده است.

    این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) در توسعه عدالت در میان مسلمانان پرداخت و افزود: قوانین و احکام اسلام در راستای برقراری حق و عدالت در میان اقشار مختلف جامعه است که این یکی از امتیازات دین مبین اسلام است و به گواه تاریخ، امیرمومنان علی (ع) برترین اسوه عدالت‌پیشگان است.

    وی با اشاره به نامه امیر مؤمنان(ع) به مالک اشتر، علم و تقوا را مهمترین شاخصه و معیار انتخاب قضات دانست و افزود: در گزینش قضات باید بهترین افراد به جهت تقوا، پاکدامنی و آگاهی به احکام و قوانین اسلام انتخاب شوند چرا که قضات نقش برجسته‌ای در اجرای احکام و قوانین اسلام و برقراری عدالت در جامعه دارند.

    آیت‌الله نوری همدانی، در ادامه استفاده از علوم و دانش روز برای دستیابی و کشف حقیقت در امور قضائی گفت: باید در تربیت قضات، آگاهی و دانش به علوم و فناوری روز که مرتبط با قضاوت است نیز لحاظ شود تا قضات در کنار خیرخواهی و تقوا بتوانند بر اساس عدالت حکم صادر کنند.

    این مرجع تقلید، خستگی‌ناپذیری و صبر در رسیدگی به پرونده‌های قضائی را مهم دانست و افزود: قضات باید با قاطعیت و خستگی‌ناپذیری در مقابل هنجارشکنی‌هایی که سبب نارضایتی افکار عمومی می‌شود، بایستند تا حقی از مردم ضایع نشود و با قاطعیت در هنگام صدور حکم، حق و عدالت را در جامعه حکمفرما و از آرمان‌های اسلام و انقلاب صیانت کنند.

    وی در ادامه گفت: متأسفانه چند روز قبل شاهد هنجارشکنی‌هایی بودیم که به نام جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت و به جای اینکه از آثار و اهداف انقلاب اسلامی گفته شود، مطالبی خلاف شرع در آنجا مطرح شد.

    وی افزود: فلسفه انقلاب و هدف امام، پیاده‌سازی احکام اسلام ناب محمدی بوده و هست و رهبری معظم نیز در پی همین تفکر هستند تا اسلام ناب محمدی در جامعه پیاده شود. ما نباید به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر، شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم، مسئولان امر باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها را بگیرند.

    آیت‌الله نوری همدانی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش هنرمندان متعهد در جهت ترویج اسلام و آرمان‌های انقلاب، بیان کرد: هنرمندان ما اکثراً متدین و متعهد به آرمان‌های انقلاب هستند و نباید اشتباه یک فرد را به پای همه نوشت و باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها گرفته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.