حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • کرسی علمی_ترویجی «ماهیت فهم سلوکی» برگزار می‌شود
    شناسه : 1451
    2
    کرسی علمی- ترویجی با موضوع «ماهیت فهم سلوکی» از سوی گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با مشارکت دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب به صورت مجازی تحت نرم‌افزار اسکایپ برگزار می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    کرسی علمی_ترویجی «ماهیت فهم سلوکی» برگزار می‌شود

    کرسی علمی- ترویجی با موضوع «ماهیت فهم سلوکی» از سوی گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با مشارکت دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب به صورت مجازی تحت نرم‌افزار اسکایپ برگزار می‌شود.

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز، کرسی علمی – ترویجی با موضوع «ماهیت فهم سلوکی» از سوی گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با مشارکت دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب به صورت مجازی تحت نرم‌افزار اسکایپ برگزار می‌شود.

    در این کرسی علمی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی فضلی به عنوان ارائه‌دهنده و حجج اسلام علیرضا قائمی‌نیا و محمدجواد رودگر به عنوان ناقد حضور خواهند داشت. دبیر علمی این کرسی، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر جوان آراسته است.

    یادآور می‌شود،‌ این کرسی با موضوع «ماهیت فهم سلوکی»، دوشنبه ۱۵ دی ماه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۰۰ به صورت مجازی و از طریق نرم‌افزار اسکایپ برگزار خواهد شد.

    لازم به ذکر است از مهم ترین اهداف پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی می توان به موارد یر اشاره نمود:

    نظریه‌پردازی و نوآوری علمی در جهت توسعه و تعمیق معرفت دینی، و نیز بسط مطالعات راهبردی و کاربردی گره‌گشا در قلمرو حکمت و اندیشه‌ی دینی، فرهنگ، معارف و علوم انسانیِ اسلامی. تعمیق و تحکیم بنیادهای معرفتی گفتمان فکری انقلاب اسلامی و رفع نیازمندی‌های نظری جمهوری اسلامی در زمینه‌ی نظامات اجتماعی و رفتاری اسلام و ارائه‌ی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت. بازشناسی، نقادی، بازپیرایی و بازارائه‌ی مواریث معرفتی بازمانده از سلف صالح، در حوزه‌ی دین‌پژوهی، فرهنگ و اندیشه‌ی دینی و نظامات اسلامی. مطالعه‌ی مقایسه‌ای (تطبیقی) و نقد فعال، مبتکرانه و روشمند مکاتب و نظریه‌های معارض و رقیب در قلمرو حکمت و اندیشه‌ی دینی، فرهنگ و علوم انسانی اسلامی. دفاع علمی از حکمت و معرفت دینی و فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی. بازآرایی و ارائه‌ی شایسته و اثربخش مبانی و معارف وحیانی و تعالیم اهل‌بیت(ع)، ناظر به نظرها و نیازهای نوپدید. تربیت صاحب‌نظران متعهد و متمحض، کارآ و زمان‌آگاه،

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.