حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ماندگاری نام را در راه ترویج و تبلیغ قرآن بجوییم
    شناسه : 4058
    3
    حجت‌الاسلام امرودی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در نوزدهمین همایش عمری با قرآن گفت: زمانی ماندگار می‌شویم و سرمایه‌ای ابدی خواهیم داشت که برای قرآن کار کرده باشیم.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    نوزدهمین همایش «عمری با قرآن»، امروز، ۲۶ آذرماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران نهادها و فعالان قرآنی به همت فرهنگسرای قرآن و سازمان فرهنگی _ هنری شهرداری تهران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

    این برنامه با اجرای عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان، تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان و ابتهال حسن خانچی برپا شد و رحیم خاکی، رئیس فرهنگسرای قرآن نیز طی سخنانی گفت: زمان این برنامه، با توجه به مشکلات برپایی مراسم دسته‌جمعی در شرایط اوج کرونا و رعایت حال اساتید و بزرگان قرآنی کشور، چندین بار لغو و به موعد فعلی موکول شد.

    این قاری بین‌المللی ادامه داد: در این دوره براساس آیین‌نامه مشخصی از نهادهای رسمی برای تعیین اسامی بزرگان و فعالان قرآنی، استعلام‌های لازم انجام و فهرستی از نام اساتید تهیه شد و با تشکیل هیئتی، پنج پیشکسوت قرآنی و یک مدیر مؤسسه قرآنی برای تجلیل در این مراسم انتخاب شدند.

     

    حجت‌الاسلام امرودی نیز طی سخنانی گفت: شما پیشکسوتان، منسوب به قرآن کریم و خادم این کتاب آسمانی هستید و این، رمز ماندگاری شماست. این جلسه معرفی است و نه تجلیل. بزرگترین تجلیل را پیامبر اکرم(ص) از شما کرده است، آنجا که فرموده است: «اشراف امتی حملة القرآن و اصحاب اللیل». این ارزش تعیینی نیست، بلکه تَعیُّنی است. عمر ما با قرآن ارزش پیدا می‌کند.

    رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه رمز ماندگاری حافظ شیراز در میان دیگر شاعران، انس با قرآن است، بیان کرد: طی این همایش، معرفی افرادی انجام می‌شود که ارزش آنها حقیقی است. این تجلیل نیست بلکه معرفی زیرکی بزرگانیست که خود را نه برای دنیا بلکه برای همه عوالم و نه برای مُلک بلکه برای ملکوت آماده کرده‌اند. در بخش دیگری از فرمایش پیامبر اکرم(ص) آمده است، اشراف امتم در کنار همراهان قرآن، شب زنده‌داران هستند و اینجا قرآن، موضوعیت دارد.

     

    وی با اشاره به اینکه شب دارای اصالت است، گفت: چنانکه در آیات قرآن آمده است، «وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيْلَةً»، یا «وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَى» و سایر موارد، مراد شبی است که تا صبح به عبادت پرداخته می‌شود و نه شبی که به غفلت سپری می‌شود. چنانکه به حضرت یونس(ع) نیز گفته شد اگر شب تا صبح را به تسبیح نمی‌پرداختی تا ابد در شکم ماهی گرفتار بودی «وَذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ…».

    امرودی با تاکید بر اینکه قرآن، ذاتی، عینی و حقیقی است، افزود: اصحاب لیلی که از این طریق برای رسیدن به سعادت استفاده می‌کنند، دارای ارزش هستند. چنانکه امام خمینی(ره) فرمودند: «این طرف و آن طرف نروید، قرآن اینجاست». امروزه ما مشکل ابزار نداریم، چراکه در عرصه‌های مختلف دارای تنوع ابزار رادیویی، تلویزیونی، هنری، نمایشی و تئاتر و… هستیم‌ امروزه در زمینه محتوا مشکل داریم. شما جایی ماندگار می‌شوید که برای قرآن کار کرده باشید. اگر می‌خواهید موفق باشید و به مانند حافظ، کیاست خود را ثابت کنید و برای ابد سرمایه‌گذاری کنیم، باید به قرآن بپردازیم.

     

    وی اظهار کرد: این همایش در زمات حیات اساتید قرآنی برگزار می‌شود. تمرین کنیم در زمان حیات کارهای خوب را بیان کنیم، چنانکه در آيه‌ ۱۱ سوره ضحی آمده است «وَ أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ». و اینجا یاد کنیم از خادم قرآن کریم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، رئیس اسبق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل اسبق ایکنا که طی عملیات تروریستی داعش در مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند.

    حسن ختام این همایش اهدای لوح و هدیه به چهره‌های قرآنی‌ منتخب این دوره چون علی‌اکبر توپچی، محمد عباسی، مرتضی لبانی، احمد ابوالقاسمی، عباس اخوین، از قاریان و مدرسان قرآن و همچنین عذرا روشندل، مدیر مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی نورالزهراء بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.