حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • فعالیت قرآنی ۵۰۰ مبلغ دانشگاهی در فضای مجازی / برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی
    شناسه : 1744
    3
    معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها کم‌رنگ شده است، به برنامه‌های اجرا شده در این مدت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: از جمله آنها فعالیت ۵۰۰ مبلغ قرآنی در فضای مجازی است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    فعالیت قرآنی ۵۰۰ مبلغ دانشگاهی در فضای مجازی / برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی

    معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها کم‌رنگ شده است، به برنامه‌های اجرا شده در این مدت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: از جمله آنها فعالیت ۵۰۰ مبلغ قرآنی در فضای مجازی است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

    حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، معاون فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار بعثت تیور، درباره فعالیت‌های قرآنی این نهاد گفت: از ابتدای مسئولیتم در این سمت، بحث نماز و قرآن را جزء اولویت‌های کاری قرار داده‌ام و کارهای جدی‌ای انجام شده و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

    وی درباره دلایل برگزار نشدن جلسات شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها اظهار کرد: برنامه‌های ملی قرآنی در وزارت علوم و دانشگاه‌ها جدی‌تر پیگیری می‌شود، البته به برگزار نشدن جلسات شورا باید کلی نگاه کرد، این جلسات سطوح مختلفی دارد و در سطح مدیران کل باجدیت و مرتب برگزار می‌شود و جلسات در سطوح مدیران میانی با دوستان در وزارت علوم پیگیری می‌شود و در آتی برنامه‌های دیگری برای توسعه فعالیت‌ دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

    معاون فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پاسخ به سؤالی در مورد تغییرات چارت سازمانی نهاد و کمرنگ شدن فعالیت‌های قرآنی و پررنگ شدن فعالیت‌ها در حوزه نماز اظهار کرد: نمی‌توانیم‌ این موضوع را به تغییر چارت ارتباط دهیم. اگر اهمیتی داده می‌شود، به واسطه اهمیت موضوع نماز است. در کشور، قریب به پنج هزار امام جماعت در دانشگاه‌ها به صورت مستمر و فعال نماز جماعت برگزار می‌کنند. اتفاقاً برپایی منظم نماز جماعت در دانشگاه‌ها به توسعه فرهنگ قرآنی کمک خواهد کرد، بدین منظور باید محفلی وجود داشته باشد و آن دانشگاه است.

    تقوی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های حوزه نماز و قرآن مکمل هم هستند، تصریح کرد: نمی‌توانیم نماز جماعت‌ها را بدون توسعه قرآنی در نظر بگیریم، لذا در نماز جماعت خوابگاه‌های دانشجویی به مباحث قرآنی و تفسیر پرداخته می‌شود. به نظرم گزارش‌ها به خوبی و درستی بیان نشده است و این‌گونه نیست که به یکی اهمیت دهیم و دیگری نادیده گرفته شود.

    وی همچنین در مورد فعالیت کانون‌های قرآن و عترت در دانشگاه و برنامه نهاد برای ساماندهی فعالیت آنها، بیان کرد: از نظر ساختاری، کانون‌ها ذیل معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تعریف شده‌اند و به دست آن هم ساماندهی می‌شوند. ممکن است در موارد معدودی دانشگاهی کانون قرآن و عترت نداشته و نهاد همان دانشگاه به تشکیل کانون ذیل خود اقدام کرده باشد. البته درصددیم با اصلاح برخی قوانین و آئین‌نامه‌ها حضور نهاد را در این‌ بخش پررنگ‌تر کنیم تا امور جدی‌تر دنبال شود.

    تقوی با اشاره به اینکه اگر‌ معیار قضاوت ما فعالیت یک سال اخیر کانون‌ها باشد، معیار درستی نیست، گفت: طبیعی است که به دلیل شیوع کرونا فعالیت‌ همه حوزه‌ها در یک سال اخیر با کاهش مواجه شده باشد، با وجود این، کانون‌ها فعالیت و دفاتر نهاد از آنها حمایت می‌کنند. به عنوان فردی که سال‌ها مسئول نهاد بوده‌ام از حفظ کانون‌ها حمایت ‌کرده‌ام و اگر‌ دانشگاهی کانون نداشته است، به راه‌‌اندازی آن اقدام ‌کرده‌ایم.

    وی در پاسخ به سؤالی درباره حمایت‌های نهاد از دانشگاه‌ها در شرایط کرونا تصریح کرد: در همه سطوح، سعی شده که فعالیت‌ها به صورت مجازی پیش برود. تشکیل هیئت‌ها، مجامع و تولید محتوا از جمله اقدامات ما در زمان شیوع کروناست. البته جامعه با فعالیت در فضای مجازی مأنوس نبود و یکباره در همه نهادهای فرهنگی با چالش بزرگی مواجه شدیم، اما به مرور مشکل رفع شد و امیدوارم با پایان این بیماری فعالیت در فضای مجازی ادامه یابد.

    تقوی در پایان اظهار کرد: در مدت شیوع کرونا دستاوردهای خوبی داشته‌ایم. گروه مبلغان نهاد که حدود ۵۰۰ مبلغ هستند و در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند در فضای مجازی مشغول فعالیتند. همچنین اصلاحاتی در قوانین ایجاد شد تا ائمه جماعات دانشگاه‌ها بتوانند به عنوان کارشناس فرهنگی و قرآنی فعالیت کنند.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.