حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • فشار دانشگاهیان به سازمان ملل برای توقف جنگ در غزه مؤثر خواهد بود
    شناسه : 7338
    2
    سیاست و اقتصاد » سیاسی محمدباقر قالیباف در مراسم یوم‌الله ۱۳آبان در تهران، گفت: هیچ منافاتی بین مبارزه بر مبنای سنت‌های الهی با توجه به واقعیت‌ها و در نظر گرفتن منافع ملی وجود ندارد؛ مقاومت اهل هوشمندی، متانت، تدبیر، شجاعت، حساب و کتاب و صد البته که ایمان و باورش به «وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ۚ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان؛ «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد، با گرامیداشت این روز مهم گفت: بدون شک تاریخ همه ملت‌ها، اقوام و ادیان پر از فرازونشیب است و ما هم در ایران اسلامی چنین تاریخی داریم.

    وی افزود: در نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) که‌ مایه حیات مجدد اسلام و عزت و افتخار امت اسلامی شد، روزها و هفته‌های خاصی همچون یوم‌الله ۱۳ آبان داریم؛ امام(ره) در ۴ آبان ۱۳۴۳ که مسئله کاپیتولاسیون و اعطای حقوق ویژه به آمریکایی‌ها مطرح شد در یک سخنرانی تاریخی در قم که عظمت نگاه ‌تشخیص ایشان را نشان می‌داد، فرمودند: «رئیس جمهور آمریکا بداند ـ بداند این معنا را ـ که منفورترین افراد دنیاست پیش ملت ما. امروز منفورترین افراد بشر است پیش ملت ما… تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است؛ اسرائیل هم‌ بدتر از آمریکا است.» این سخن برای حدود ۶۰ سال قبل است.

    بدبختی‌های امروز دنیا ریشه در خوی حیوان صفتی آمریکا دارد

    رئیس مجلس تصریح کرد: ۱۳ آبان ادامه پیدا کرد و در سال ۱۳۵۷ دانش‌آموزان عزیز در مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شدند. پس از پیروزی انقلاب نیز در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تسخیر لانه جاسوسی رخ داد که ایشان فرمودند؛ مهمتر از انقلاب اول بود، چون اسناد و مدارک نشان می‌داد آمریکایی‌ها می‌خواستند مجدداً اتفاقات ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را تکرار کنند. همه اینها نشان از خوی استکباری آمریکا دارد. امام(ره) می‌فرمایند که آمریکا شیطان بزرگ است و همه بدبختی‌های امروز دنیا ریشه در خوی حیوان صفتی آمریکا دارد و تاریخ گذشته تا امروز این سخنان را ثابت می‌کند.


    بیشتر بخوانید:

    • خروش شکوهمند نسل آرمانی برای آرمان دیروز و فردا

    قالیباف با بیان اینکه از همان ابتدا روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامی بوده، اظهار کرد: مقاومت برای امروز نیست و از ابتدای نهضت مبتنی بر سنت‌های الهی و منطق قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) اساس و چارچوب بوده است.

    وی با بیان اینکه حرکت ملت ایران و امت اسلامی براساس یک منطق کاملاً دینی و مبتنی بر سنت‌های الهی بوده و هست، یادآور شد: همیشه آمریکا و اذناب او از جمله اسرائیل و انگلیس خبیث به دنبال ظلم و جنایت و ستم بر این کشور بوده‌اند.

    کد ویدیو

    رئیس قوه مقننه اضافه کرد: افتخار ما در انقلاب اسلامی این است که این مبانی مبارزه مبتنی بر سنت‌های الهی و حضور مردم شکل گرفته است.

    قالیباف اظهار کرد: همیشه در تاریخ آمریکایی‌ها در هر شرایطی در برابر امنیت ملی، منافع ملی، پیشرفت و استقلال کشور ایستادند، کودتا کردند، جنایت کردند و جنگ به راه انداختند؛ تاریخ اینها را شهادت می‌دهد واین شهادت می‌دهد که ما براساس این باورها اینگونه مقابل آنها ایستادیم. آنها دنبال آن هستند که ما را از قدرت بازدارندگی و از قدرت پیشرفت در زمینه‌های مختنلف به ویژه اقتصادی باز بدارند.
    قالیباف تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که هیچ منافاتی بین مبارزه بر مبنای سنت‌های الهی با توجه به واقعیت‌ها و در نظر گرفتن منافع ملی وجود ندارد. برخی افراد فکر می‌کنند اینها با هم تعارض دارند. مقاومت اهل هوشمندی، متانت، تدبیر، شجاعت، حساب و کتاب و البته و صد البته که ایمان و باورش به «وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ۚ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» است؛ این باور ماست. خدا از آنجایی که در محاسبات من و شما و دشمنان هم نیست پیروزی را نصیب ما خواهد کرد.

    کد ویدیو

    رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آیا امروز کسانی که به طرفداری از فلسطین و غزه در دنیا به پا خاسته‌اند، به تعبیر خود غربی‌ها ایدئولوژی‌ به مانند ما و نگاه ما را دارند؟ خیر؛ اما آنها هم در مقابل ظلم می‌ایستند و در مقابل هر که خلاف انسانیت، اخلاق و عدالت حرکت کند می‌ایستند.

    هزینه مقاومت مثل یک سرمایه‌گذاری است

    وی تصریح کرد: شکی در این نیست که مقاومت حتماً هزینه دارد، ولی بدانیم تسلیم شدن و کرنش کردن هم هزینه دارد و چه بسا بیشتر. هزینه مقاومت مثل یک سرمایه‌گذاری است ولی هزینه تسلیم یعنی باج دادن، ربا گرفتن و ربا دادن؛ این هیچ نتیجه‌ای ندارد و همه چیز را از جمله شرافت، انسانیت، استقلال و آزادگی را از دست می‌دهد. انتهای مسیر سازش ورشکستگی و سرشکستگی است و انتهای مسیر مقاومت، پیروزی، سربلندی و عزت است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.