حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ضرورت مشارکت مردم در تحقق نهضت قرآنی
    شناسه : 8012
    0
    فعالیت قرآنی » فعالیت های قرآنی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و ایثار مجاهدان وارد عصر بعثت دوباره و بازگشت به قرآن شده‌ایم، گفت: اگر این نهضت قرآنی بخواهد به هدفش برسد، راهی جز مشارکت مردم ندارد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

     مرحله نهایی و اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآن کریم مشکات شب گذشته، شنبه ۱۸ فروردین همزمان با اذان مغرب و اقامه نماز جماعت با حضور آیت‌الله موسوی‌جزایری، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام تقوی  نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام مجتبی محمدی، امام جمعه کوهسار و مدیر مؤسسه قرآنی مشکات و جمعی از مدیران و چهره‌های قرآنی کشور در تهران برگزار شد.

    حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و توجه به فیوضات این ماه پربرکت گفت: امید داریم به فضل پروردگار از حقیقت این ماه بهره وافری داشته باشیم. در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان امام سجاد(ع) دعایی دارند که در آن می‌فرمایند: «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجافِی عَنْ دارِ الْغُرُورِ، وَ الإِنابَةَ إِلى‏ دارِ الْخُلُودِ، وَ الاسْتِعْدادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ؛ خدایا به من روزیِ عظیمِ پهلو تهی‌کردن از سرای فریب‌ها را عنایت فرما، و رجوع به سرای سرور و خلود و جاودانگی را روزیم کن، و استعداد برای مرگ، قبل از نزول مرگ را نصیبم فرما.»

    وی افزود: حضرت از صدر شب با این کلمات با خدا راز و نیاز می‌کردند و از خدای متعال تجافی از دارالغرور و داشتن رفتار خردمندانه و عاقلانه با دنیا و انابه نسبت به سرای جاودان و پهلو گرفتن و دل نبستن به دنیا و از طرف دیگر با تمام وجود در کانون جذبه دارالخلود قرار گرفتن و آمادگی برای سفر مرگ را درخواست می‌کردند.

    رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور ادامه داد: قرآن کریم هم دارالغرور را معرفی و تفسیر و تعبیر کرده و هم از حقیقت آن رونمایی کرده است و شیوه رفتار با دارالغرور را به ما نشان داده است. از یکسو دل نبستن و از یک سو عمل کردن و توشه برداشتن را به ما نشان داده و از سوی دیگر اسرار دارالخلود را برملا کرده است و این از بزرگترین برکاتی است که قرآن کریم به ما ارائه داده است. لذا قرآن شیوه سفر از دارالغرور به دارالخلود را به ما آموزش داده است.

    حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: توجه به زیست مؤمنانه یکی از مواردی است که قرآن کریم به ما آموزش داده است. آمادگی سفر به دارالخلود آراستگی به فضائل و محاسن اخلاق را نیاز دارد و این سرفصل بسیار بزرگی است که پیامبر(ص) به صورت ویژه به آن تاکید کرده‌اند. لذا با قرآن باب سعادت و خوشبختی به سوی همه خوانندگان هدایت باز شده است و این هدایت و رحمت سفره ویژه خدای متعال برای ما است.

    وی اظهار کرد: کارویژه شب قدر شناخت قدر قرآن است، یعنی مومن توجه کند که چه نعمت بزرگی در اختیارش قرار گرفته است که با تمسک به آن می‌تواند به همه آرزوها و خواسته‌هایش برسد. امروز به برکت انقلاب اسلامی و ایثار مجاهدان و ایثارگران در عصر انقلاب وارد عصر بعثت دوباره و بازگشت دوباره قرآن به محیط بشریت شده‌ایم. لذا از خون‌آوردهای مهم انقلاب همین نهضت قرآنی است که در کشور ما به راه افتاده است.

    رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور گفت: امروز در جلسه‌ای هستیم که چهره‌های نام‌آور و نام‌آشنای قرآنی ایران در آن حضور دارند که نمی‌توان حق آن را ادا کرد. هر یک از این عزیزان منشا خدمات بزرگی در این زمینه هستند. خوشبختانه نهضتی که امروز در قرائت، تفسیر و حفظ قرآن توسط شما عزیزان در کشور اتفاق افتاده است، بسیار جای خرسندی دارد، اگرچه با نقطه ایده‌آل فاصله بسیاری داریم، اما باید شکرگزار این نعمت باشیم تا راه‌ها بیشتری برای ما باز شود.

    حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: رهبر انقلاب در مورد قرآن هدف‌گذاری کرده‌اند و در باب حفظ توقع ۱۰ میلیون حافظ را داشته‌اند و به همین منظور باید همه ظرفیت نهادها و بخش مردمی پای کار بیایند. همانطور که چندین سال است شعار تولید و رونق اقتصادی را هر ساله مطرح می‌کنند، اما امسال در شعار سال مشارکت مردم را مطرح کردند، و اگر این نهضت قرآنی می‌خواهد به هدفش برسد، راهی جز این ندارد که با مشارکت مردم به این هدف برسد.

    وی اظهار کرد: جلسه امشب یک نمونه از یک حرکت و نهضت قرآنی است که از یک محله کوچک شروع و امروز به نقطه‌ای رسیده است که به صورت بین‌المللی در حال برگزاری مسابقات است؛ کاری که شاید یک سازمان عریض و طویل به سختی آن را انجام دهد، اما این موسسه به خوبی آن را انجام داده است.

    رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور گفت: اگر ما در عرصه قرائت به این شکل کار می‌کنیم و موفق هستیم پس یعنی در بقیه ساحت‌ها نیز می‌توانیم به این شکل به پیش برویم. قرآن مرکز برکت است و هرکسی به این برکت وصل شد، خیرات زیادی خواهد برد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.