حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • دولت بر محور فعالیت‌های قرآنی عمل می‌کند/ چهره‌های قرآنی را تکریم کنیم
    شناسه : 7554
    1
    فعالیت قرآنی » فعالیت های قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما چهره‌های قرآنی بسیاری در دهه ۶۰ و ۷۰ داشتیم و در هرجلسه تاکید می‌کنم باید آن نقاط طلایی در حوزه قرآن را با قدرت بیشتری احیا و به حوزه‌های جدید‌تر نیز ورود کنیم. باید چهره‌های قرآنی را محترم بشماریم؛ آنان را تکریم کنیم و به عنوان الگو و اسوه به جامعه معرفی کنیم.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    شصت و ششمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی  قرآن کریم صبح امروز ۱۳ آذر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضای این کمیسیون در محل وزارتخانه برگزار شد.

    در بخشی از این نشست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و ضرورت بهره‌مندی از این ایام، به حوادث فلسطین و شهادت مردم مظلوم و مقتدر غزه اشاره کرد و گفت: برای مردم مظلوم غزه آرزوی نصرت و پیروزی داریم و برای شهدای آن‌ها علو درجات را از خداوند متعال خواستاریم. همچنین برای خانواده‌های آنان آرزوی صبر و مسئلت داریم. در حوادث اخیر طی یک روز ۷۰۰ نفر از مردان و زنان و کودکان مظلوم به شهادت رسیدند. هرچند این عمق فاجعه هر روز تکرار می‌شود و به همین دلیل شاید شدت غصه و اندوه را نشان ندهد و یا عادی تلقی شود، اما در نظر بگیرید که کودکان، زنان، جوانان و سالخوردگان اینگونه مقابل چشم همه ناظران شریک جرم در این قتل و نسل‌کشی به شهادت می‌رسند؛ لذا اینجا جای سکوت نیست و باید مشخص کنید که با ظالم هستید یا مظلوم و سومی برای این کار نیست. یا در کنار مظلومان هستید یا در کنار جنایتکاران خون‌آشام. ان‌شاالله بتوانیم به رسالت‌های خودمان در این حوزه عمل کنیم.

    دولت بر محور فعالیت‌های قرآنی عمل می‌کند

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به نظم جلسات کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این جلسات نظم خودش را گرفته است و تاکیدمان این است که با همین نحو ادامه پیدا کند. امروز دولت بر محور فعالیت‌های قرآنی عمل می‌کند و در جلسه قبل هیئت دولت، گزارشی از فعالیت‌های قرآنی را تقدیم رئیس جمهور و همکارانم کردم و اقداماتی را که با زحمات شما عزیزان و دیگر اصحاب قرآنی در حال انجام است به ایشان عرضه داشتم.

    وی با تاکید بر اینکه باید فعالیت‌های قرآنی را سرلوحه همه فعالیت‌هایمان قرار دهیم، تصریح کرد: به همه همکارانم در بخش‌های موسیقی، تئاتر، کتاب، فیلم و… ابلاغ کرده‌ام که موضوع فعالیت‌های قرآنی در صدر همه کار‌ها است و نقطه ممیزه ما با دیگران باید در میزان اهتمام ما به ترویج فعالیت‌های قرآنی باشد. اگر فعالیت‌های قرآنی در کشور رونق بگیرد به همان اندازه از آسیب‌ها دور خواهیم شد و به رستگاری نزدیک‌تر می‌شویم. اگر در برخی مواقع و گزاره‌ها اعداد نگران‌کننده‌ای از آسیب‌ها دیده می‌شود آنجا نقطه آسیب ما و نقطه دوری ما از قرآن عزیز است. قرآن و عترت دو یادگار همیشه جاوید پیامبر اعظم هستند که باید ما برای نجات در دنیا و آخرت به هردوی آن‌ها تمسک کنیم.

    رئیس کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده توسط مراکز قرآنی مختلف و آرزوی موفقیت برای مسئولیت جدید سید‌علی سرابی به عنوان مدیر کمیته خادمان قرآنی وهمچنین متصدیان برنامه قرآنی محفل گفت: این جلسه بیشتر بهانه‌ای برای تکریم و تجلیل از زحمات این عزیزان است. دوستان ما در کمیسیون تبلیغ و ترویج معارف قرآنی برنامه قرآنی محفل را مصداق یکی از موفق‌ترین اقدامات در ترویج قرآن کریم تلقی می‌کنند.

    اسماعیلی با تاکید بر اینکه قرآن و عترت مرکز ثقل وحدت در جهان اسلام است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم هر روز با مسلمانان دیگر هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم راهش تمسک به قرآن و محبت اهل بیت‌(ع) است. این دو حوزه مشترک در میان همه مسلمانان عالم است. وقتی امروز فرزندان، خواهران و برادران ما در کشور به زیبایی قرآن را تلاوت و حفظ می‌کنند به آن‌ها افتخار می‌کنیم چراکه این فعالیت‌ها، مهمترین حوزه تبلیغی برای انقلاب اسلامی است و نشان می‌دهد کشور ما از چه جایگاهی به این نقطه رسید‌ه‌ایم.

    کشور ما پرچم‌دار فعالیت‌های قرآنی در جهان است

    وی با اشاره به اینکه کشور ما امروزه پرچم‌دار فعالیت‌های قرآنی در جهان است، گفت: همکاران ما در سازمان اوقاف گزارش داده‌اند که بیش از ۱۱۰ کشور امسال در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی حضور دارند و این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی محور فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام است.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه محفل تصویر‌گر عمق قرآنی جامعه است، گفت: هر زمان رسانه به ویژه رسانه ملی پای کار‌های اینچنین بیاید ضریب نفوذ آن بیشتر می‌شود. ما چهره‌های خوب و قرآنی را در دهه ۶۰ و ۷۰ داشتیم و در هرجلسه تاکید می‌کنم ما باید آن نقاط طلایی در حوزه قرآن را با قدرت بیشتری احیا و به حوزه‌های جدید‌تر هم ورود کنیم. باید چهره‌های قرآنی را محترم بشماریم و آنان را تکریم کنیم و به عنوان الگو و اسوه به جامعه معرفی کنیم و الحمدلله برنامه محفل در این زمینه موفق بوده است و بنده به نمایندگی از همه علاقه‌مندان به قرآن و عترت از همه متصدیان این برنامه و سازما‌ن‌های مشارکت‌کننده در آن برنامه قدردانی می‌کنم.

    وی در جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم به بحث نمایشگاه قرآن و استفاده از ظرفیت برنامه محفل هم اشاره کرد و گفت: در مورد بحث نمایشگاه قرآن هم امیدواریم یک هم‌افزایی با این برنامه ایجاد شود چراکه نمایشگاه قرآن هم یک خیزش بزرگ در حوزه قرآنی است که بیش از چند میلیون نفر به آن کمک می‌کنند. امسال تعطیلات نوروز را هم در ماه مبارک رمضان داریم و این فرصت بیشتری را برای ما فراهم می‌کند برای اینکه مردم با جلسات قرآنی انس بیشتری بگیرند و شاهد رواج هرچه بیشتر قرآن عزیز باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.