حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه در بندرعباس آغاز شد
    شناسه : 2684
    2

    دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه در بندرعباس آغاز شد خانم لیلا غلامحسینی  در حاشیه آغاز به کار این دوره اظهارداشت: این دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه بخش خواهران با حضور ۱۰۰ متقاضی از بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسات قرآنی سراسر کشور در شهر بندرعباس آغاز به کار کرد. وی ادامه داد: فعالیت […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه در بندرعباس آغاز شد

    دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه در بندرعباس آغاز شد

    خانم لیلا غلامحسینی  در حاشیه آغاز به کار این دوره اظهارداشت: این دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه بخش خواهران با حضور ۱۰۰ متقاضی از بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسات قرآنی سراسر کشور در شهر بندرعباس آغاز به کار کرد.
    وی ادامه داد: فعالیت ها متعددی زیر نظر همسر شهید عبدالکریمی در این موسسه در حال انجام است که خروجی آن به تربیت بیش از ۱۰۰ حافظ کل قرآن و هزار قرآن آموز در سطح استان است.

    مدیر موسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی افزود: امسال با پیشنهاد دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) و همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، کار ثبت نام قریب ۱۰۰ نفر از خواهران متقاضی حفظ صحیفه از سراسر کشور در این موسسه انجام شد.
    غلامحسینی گفت: بخش قابل توجهی از این متقاضیان از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و یا اعضای موسسه شهید عبدالکریمی هستند. وی با بیان اینکه قبل از آغاز رسمی دوره و به مناسبت دهه کرامت و روز دختر، دهها نفر از اعضای ثبت نام کننده در این دوره، اقدام به حفظ ۸ دعای صحیفه کردند، ابراز امیدواری کرد که با آمادگی  و انگیزه ای متربیان و سعی و تلاش و جدیت مربیان تا ولادت امام سجاد(ع) بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان موفق به حفظ کل صحیفه سجادیه شوند.
    وی اضافه کرد: این دوره با حمایت دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به صورت رایگان برگزار می شود و شرکت کنندگان در دوره نیز نوجوانان و جوانان رده سنی ۱۵ تا ۳۵ سال هستند. این فعال فرهنگی و قرآنی با ذکر این نکته این دوره در قالب پنج کارگاه به صورت مجازی تحت نظر پنج مربی فعالیت خود را شروع کرده اند، افزود: شرکت کنندگان در این دوره با مفاهیم گران‌سنگ کتاب صحیفه سجادیه نیز آشنا خواهند شد.
    غلامحسینی با بیان اینکه این کتاب به مثابه تفسیر قرآن است، اظهار کرد: حافظین قرآن برای درک بهتر معارف کلام وحی باید سر سفره پر از نغمات معنوی صحیفه سجادیه بنشینند. مدیر موسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی برگزاری این دوره را یکی از برنامه های جانبی کنگره‌ بین المللی امام سجاد(ع) برشمرد و گفت: یکی از برکات حفظ صحیفه انس جوانان و نوجوانان با این کتاب ارزشمند است که همواره مقام معظم رهبری بر انس با این گنجینه ارزشمند به خصوص برای جوانان تاکید داشتند.
    غلامحسینی اضافه کرد: شرکت کنندگانی که در پایان دوره موفق به حفظ کل صحیفه سجادیه شوند از سوی دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) سفر معنوی مشهد مقدس پیش بینی شده و همچنین افرادی که تا قبل از برگزاری کنگره، حفظ خود را به پایان برسانند علاوه بر سفر مشهد در کنگره نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. 

    “شهید سرلشکر خلبان حاج خسرو عبدالکریمی” چهارم مهرماه سال ۱۳۳۲ در خانواده‌ای مذهبی در آبادان متولد شد که شوق پرواز او را سرانجام به خلبانی اف‌۴ کشاند.

    وی دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی و هوانوردی از آمریکا بود و در دوران دفاع مقدس در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان به انجام مأموریت پرداخت و بارها تا مرز شهادت پیش رفت و در یکی از همین مأموریت‌ها وقتی دچار سانحه می‌شود، علیرغم مجروحیت شدید، اما هواپیما را به‌سلامت در باند پروازی پایگاه می‌نشاند.

    حکمت الهی این بود که خسرو عبدالکریمی زنده بماند و تعداد زیادی از خلبانان را با آموزه‌های دینی، به خصوص مفاهیم عمیق قرآنی آشنا سازد که بسیاری از فرماندهان فعلی پایگاه‌های نیروی هوایی از شاگردان و دست پروردگان این شهید بزرگوار هستند.

    مدتی بعد، اما ایشان را به‌ منظور مداوا به شهر کلن در کشور آلمان اعزام کردند که حین درمان از سوی عوامل ضدانقلاب، به وی پیشنهاد پناهندگی می‌شود، اما نمی‌پذیرد و پس از بازگشت به ایران اسلامی علیرغم معافیت از مأموریت به پایگاه هوایی بندرعباس منتقل و مشغول انجام‌وظیفه می‌شود.
    شهید عبدالکریمی بعد از حضور در پایگاه هوایی بندرعباس، هم‌زمان با مأموریت‌های عملیاتی کار آموزش قرآن خلبانان را عهده‌دار می‌شود.

    سرانجام وی دریکی از مأموریت‌هایش در ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۴ در حین رزمایش، هواپیما دچار سانحه می‌شود و با وجود اینکه می‌توانست، اجکت کند، اما به دلیل اینکه منازل مسکونی در ساحل خلیج‌فارس بود، هواپیما را به سمت دریا هدایت می‌کند که دیگر فرصت نمی‌شود و خود و کابین عقب شهید محمدکاظم گنابادی نژاد، به درجه رفیع شهادت می‌رسند.

    این شهید علاوه بر اینکه استاد قرآن بود، یکی از قاریان برجسته استان نیز بودند که در محافل انس با قرآن برای تلاوت حضور پیدا می‌کرد و حافظ کل قرآن نیز بودند.

    «وجیهه باقرین» همسر شهید عبدالکریمی بعد از شهادت همسرش در پایگاه ماند تا ادامه‌دهنده راه قرآنی شهید باشد.

    «خسرو عبدالکریمی» شهیدی است که به عنوان استاد و حافظ کل قرآن کریم ‌حتی پس از رسیدنش به مقام والای شهادت کلاس‌های قرآنش در هرمزگان تعطیل نشده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.