حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • دلبستگی به رتبه‌های مسابقات قرآن ندارم / ضرورت برنامه‌ریزی آموزش قرآن در فضای مجازی
    شناسه : 1142
    3
    به هیچ عنوان کسب رتبه برتر در هیچ مسابقه‌ای را برای خود افتخار نمی‌دانم، همیشه ازخدا خواسته‌ام با قرآن همراه باشم وهیچ دلبستگی به عناوین مسابقاتی ندارم
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دلبستگی به رتبه‌های مسابقات قرآن ندارم / ضرورت برنامه‌ریزی آموزش قرآن در فضای مجازی

    نرجس حاج‌علی‌بیگی، دانش‌آموز پایه هشتم و دارنده رتبه دوم رشته قرائت مسابقات امام علی(ع) گفت: به هیچ عنوان کسب رتبه برتر در هیچ مسابقه‌ای را برای خود افتخار نمی‌دانم، همیشه ازخدا خواسته‌ام با قرآن همراه باشم و از صمیم قلب می‌گویم هیچ دلبستگی به عناوین مسابقاتی ندارم.

    نرجس حاج‌علی‌بیگی، دانش‌آموز پایه هشتم و دارنده رتبه دوم رشته قرائت مسابقات امام علی(ع) درگفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: برای رسیدن به اوج باید نقاط ضعف را شناسایی کرد. خوشبختانه استان ما دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و تنها لازم است ظرفیت‌های موجود تقویت و در اختیار عموم قرار گیرند.

    وی با اشاره به اینکه برای رفع نقاط ضعف خود در بخش تجوید اظهار کرد: از مسئولان قرآنی استان تقاضا دارم به نوجوانان قرآنی بیشتر بها داده و ما را به حال خود رها نکنند. البته آموزش و پرورش دوره‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان قرآنی برگزار می‌کند، اما نیاز است این آموزش‌ها تداوم بیشتری داشته باشد و همه متولیان این امر وارد صحنه شوند.

    حاج‌علی‌بیگی با بیان این نکته که استان در حوزه آموزش کمی ضعیف عمل می‌کند، تصریح کرد: استان از اساتید قرآنی خوبی برخوردار است اما برای تقویت مباحث قرآنی و بهره‌مندی از تجارب دیگران بهتر است از اساتید دیگر استان‌ها نیز استفاده شود.

    دارنده رتبه دوم رشته قرائت بیان کرد: معلمان قرآن در کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی نقش بسیار مهمی دارند و هیچگاه نباید از اثرگذاری خود در مدارس غفلت کنند. به نظر من تحصیل دانش‌آموز در مدرسه عالی مهم هست اما نه آنقدر که مسیر فعالیتی او را تعیین کند. خانواده‌ها به فکر باشند اگر نوجوانان و جوانان با قرآن مأنوس باشند جامعه عاری از هرگونه فساد خواهد بود.

    وی در پاسخ به این سؤال که احساس شما از کسب رتبه‌های برتر در مسابقات امام علی(ع) چه بود؟ اظهار کرد: اینکه نام استان و شهرم بین دیگر شهرها باشد افتخار می‌کنم اما به هیچ عنوان کسب رتبه برتر در هیچ مسابقه‌ای را برای خود افتخار نمی‌دانم و همیشه ازخدا خواسته‌ام با قرآن همراه باشم. از صمیم قلب می‌گویم هیچ دلبستگی به عناوین مسابقاتی ندارم و آرزو می‌کنم همیشه عامل به آموزه‌های الهی باشم.

    این دانش‌آموز قاری با تأکید بر اینکه قاری باید متخلق به اخلاق قرآنی باشد، اظهار کرد: قاریان و دیگر قرآنیان نوجوان وظیفه سنگینی بردوش دارند زیرا آنان حافظان و حراست‌کنندگان از ساحت مقدس قرآن هستند. کسی از بنده به عنوان فرد حقیقی انتظار چندانی ندارد اما وقتی مرا در مقام قاری می‌شناشند، اوضاع کاملا متفاوت است و خدای ناکرده اشتباه مرا به پای قرآن می‌نویسند. این کتاب آسمانی مهجور هست و ما نباید با رفتار و اعمالمان بر مظلومیت قرآن بیفزاییم.

    حاج‌علی‌بیگی در پایان با تأکید براینکه دامنه فعالیت‌های قرآنی تنها نباید به مسابقات محدود شود، اظهار کرد: بازهم تکرار می‌کنم آموزش قرآن باید جدی گرفته شود. با وجود شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری کلاس‌های حضوری بسیار محدود است. از این رو از برگزاری دوره‌های آموزش قرآن در فضای مجازی نباید غافل شد. اجرای طرح‌های آموزش قرآن در فضای مجازی با اعمال برنامه‌ریزی لازم می‌تواند برای روستاییان نیز مفید واقع شود.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.