حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • دشمن در پی تضعیف نهاد خانواده مسلمان و محو قداست آن است + فیلم
    شناسه : 7810
    1
    بین الملل » چندرسانه‌ای رئیس دانشگاه الزهراء(س) کربلا گفت: ما اکنون با یک جریان فکری گسترده و جنگ ارزشی و روانی مواجه هستیم که اساس جامعه و محور آن یعنی خانواده را هدف قرار داده است. دشمن در پی از هم جدا کردن تار و پود خانواده است، به گونه‌ای که قداست آن را از بین ببرد و کارکرد و جایگاهی را که خداوند متعال از طریق کتاب‌های آسمانی برای آن تعیین کرده است تضعیف کند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    بانوان تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی و نقش آن‌ها در صیانت از آرمان‌های امام راحل در چهل سال اخیر، نگاهی نو و تحول‌آفرین را در موضوع زن، پیش‌ رویِ دنیا گذاشته است؛ همان‌ها که در گمنامی و در نهایت مجاهدت، تلاش کرده و با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی در مسائل اجتماعی و همچنین پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و… چشم جهانیان را به خود معطوف و الگوی متعالی زن را تثبیت کردند.

    در همین راستا و همزمان با ایام‌الله دهه فجر و در آستانه چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، وبینار بین‌المللی «زن تراز انقلاب اسلامی؛ خودباوری و احیای هویت مسلمانی» به همت خبرگزاری بین‌المللی قرآن و با حضور کارشناسان داخلی و خارجی از کشورهای عراق، لبنان و الجزایر امروز، ۱۷ بهمن برگزار شد.

    زینب الملا السلطانی، رئیس دانشگاه الزهرا(س) در کربلا در سخنان خود بر نقش اساسی زنان و جایگاه ویژه آنان در تربیت نسل‌ صالح و توانمند در جوامع اسلامی تأکید و تصریح کرد: در جمهوری اسلامی شاهدیم که زنان ایرانی جایگاه مهمی در حوزه تصمیم‌گیری و سیاستگزاری و پرورش دارند و از سوی دست‌اندرکاران توجه خاصی به زنان می‌شود. جمهوری اسلامی بااقتدار به موفقیت‌های چشمگیری در مدیریت بحران‌ها در نهادهای تربیتی و آموزشی دست یافته است. این جایگاه متمایزی که زنان در جمهوری اسلامی از آن برخوردارند تحت مدیریت دست‌اندرکاران و مسئولان این کشور از ابتدای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)  تا امروز بوده است.

    کد ویدیو

    متن سخنرانی زینب الملا السلطانی، رئیس دانشگاه الزهرا(س) به این شرح است:

    خدمت شما بزرگواران سلام عرض می‌کنم. در این وبینار مایلم در مورد زنان و نقش اساسی آنها در مدیریت و تربیت جامعه اسلامی سخن بگویم. سخن از زن یعنی سخن از بخشی مهم و بزرگ در ساختار جوامع. شکی نیست که همه می‌دانند و باور دارند که نظام آفرینش براساس گسترش خیر و صلح بین انسان‌ها بنا شده است. همچنین همه می‌دانند که اصول ثابت آسمانی وجود دارد که به همه زنان به طور کلی اختصاص دارد. خداوند متعال صرف نظر از مسلمان بودن یا غیر مسلمان بودن زنان به آنها در بنای جوامع و زندگی بشر نقشی محوری و اساسی داده است. خداوند متعال به زنان وظیفه آفرینشگری و مقدسی داده که همان نقش مادری و پرورش فرزندان و خانواده است.

    همچنین از دیگر مشترکات بین انسان‌ها این است که همه به دنبال رسیدن به سعادت و میزانی از رضایت در همه امور هستند و می‌بینیم که کلید رسیدن به هدف مطلوب، ایجاد رابطه دوستانه با خالق متعال است. نخستین باب سعادت این است که چگونه نسلی هوشیار و متوازن از نظر فکری، روحی و رفتاری پرورش دهیم. برای پرورش چنین نسل هوشیار و متوازنی باید از رهبری زنان استفاده کرد و این موضوع سخن ما در این مناسبت است.

    ما اکنون با یک جریان فکری گسترده و جنگ ارزشی و روانی مواجه هستیم که اساس جامعه و محور آن یعنی خانواده مسلمان را هدف قرار داده است. هدف از این اقدام از هم جدا کردن تار و پود خانواده است، به گونه‌ای که قداست آن را از بین ببرد و کارکرد و جایگاهی که خداوند متعال از طریق کتاب‌های آسمانی برای آن تعیین کرده را تضعیف کند.

    امروز بر همه واجب است این جایگاهی را که خداوند برای خانواده مسلمان و مادران پرورش دهنده انسان تعیین کرده محافظت کنند. این جریانات انحرافی که این نهاد آفرینشگر (خانواده) در جامعه را هدف قرار داده‌اند، بر اساس خالی کردن جامعه از ارزش‌های فکری و ارزشی و به افول کشاندن آن از طریق گمراه کردن دختران و ممانعت از هوشیاری آنها که از طریق آن به بزرگی و عظمت می‌رسند عمل می‌کنند.

    عناصری که دشمنان می‌خواهند آن را از دختران و زنان جدا کنند، انسانیت زن، اندیشمندی، دانش، عفت و عفاف، توازن رفتاری، اخلاقی و ارزش‌ها و فضیلت‌هایی است که جزء اصول انسانی و آسمانی مشترک بین ادیان و طوایف و مذاهب به شمار می‌رود و مستلزم مسئولیت‌پذیری همگان در پروژه‌های نجات‌بخش و انسانی است که در مورد همه جوامع و ملت‌ها صدق می‌کند.

    این از طریق سازوکارهای مشترک بین همه انسان‌ها در جهت اجرای این سخن خداوند متعال میسر است که در آیه ۱۳ سوره حجرات می‌فرماید: (اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى ترديد خداوند داناى آگاه است).

    من باید از این تریبون و به عنوان یک فرد دانشگاهی و استاد دانشگاه به نقش اساسی زنان مسلمان و کارکرد تربیتی و پرورشی آنها اشاره کنم.  باید همه آزادگان جهان بر اساس مشترکات ادیان آسمانی و ارزش‌های انسانی و مشترک و پذیرش دیگران چنانکه سیره امام المتقین و پرچمدار حق، علی(ع) بود با هم وحدت کلمه داشته باشند. ما باید همیشه این را مد نظر خود قرار بدهیم که امروز همه جامعه نسبت به این نسل که دنیای آینده را می‌سازد و رهبر نسل‌های آینده خواهد بود مسئول است.

    به‌ویژه بر ما مادران پرورش‌دهنده نسل آینده لازم است و بر مؤسسات پرورشی و دولتی و مسئولین و دست‌اندرکاران واجب است سیاست‌های تربیتی مبتنی بر ارزش‌ها را وضع کنیم که در مؤسسات آموزشی و تربیتی برای نجات همه جوامع از فرهنگ منحط غربی، قابل اجرا باشد.

    در پایان باید سخن حقی را بگویم. ما در جمهوری اسلامی شاهدیم که زنان جایگاه مهمی در حوزه تصمیم‌گیری و سیاستگزاری و پرورش دارند و از سوی دست اندرکاران توجه خاصی به زنان می‌شود.  جمهوری اسلامی بااقتدار به موفقیت‌های چشمگیری در مدیریت بحران‌ها در نهادهای تربیتی و آموزشی دست یافته است. این جایگاه متمایزی که زنان در جمهوری اسلامی از آن برخوردارند تحت مدیریت دست‌اندرکاران و مسئولان این کشور از ابتدای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)  تا امروز بوده است.
    مؤسسات دینی در عتبات مقدسه حسینی و عباسی هم چنین وضعیتی دارند. در آنجا پروژه‌های توسعه‌ای، آموزشی و تربیتی خاصی برای ترویج ارزش‌های اصلاحگرانه صاحبان این مؤسسات یعنی ائمه و اهل بیت(ع) اجرا می‌شود.
    در عتبات مقدسه و مؤسسات دینی وابسته به آن از ظرفیت زنان به بهترین نحو استفاده می‌شود. در عتبات تشکیلاتی مخصوص بانوان در مؤسسات علمی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها وجود دارد که زنان در آنجا نقش مهم و مدیریتی دارند.
    از برگزار کنندگان این نشست و وبینار بسیار تشکر می‌کنم که به ارزش‌های اسلامی و قبل از آن ارزش‌های انسانی می‌پردازند که همه جهان به آن اهمیت می‌دهد و به موضوع جوانان دختر و پسر و بویژه مادران و پرورش‌دهندگان نسل‌های آینده می‌پردازند.
    از مسئولان جمهوری اسلامی و دست‌اندرکاران به خاطر دعوت آنها سپاسگزاری می‌کنم. همچنین از خبرگزاری بین‌المللی  و همه دست‌اندرکاران آن هم تشکر می‌کنم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.