حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • تلاش برای گنجاندن حکمت‌های نهج‌البلاغه در جشنواره شعر مولود کعبه
    شناسه : 6028
    2
    دبیر دومین جشنواره شعر مولود کعبه با بیان اینکه دومین جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: تأکید داریم حکمت‌های نهج‌البلاغه در موضوعات جشنواره امسال گنجانده شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام رضا عباس‌پور، دبیر دومین جشنواره شعر مولود کعبه در گفت‌وگو  از خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه برگزاری نخستین جشنواره شعر مولود کعبه در سال گذشته با حضور قابل توجه دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی همراه بود لذا بنا داریم دومین جشنواره را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

    وی با اشاره به اینکه بین‌المللی بودن این جشنواره یک برگ برنده و یک امتیاز برای دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: در این راستا برنامه ریزی باید به صورتی انجام شود تا دانشجویان و اساتید سایر کشورهای اسلامی نیز امکان شرکت در این جشنواره را داشته باشند.

    عباس‌پور ادامه داد: نخستین جشنواره شعر ملی مولود کعبه برگ زرینی بود که دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به افتخارات خود افزود و با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین مواجه شد و اتفاقات خوبی در این راستا افتاد که امیدواریم دومین جشنواره نیز در سال‌جاری به خوبی برگزار شود.

    دبیر دومین جشنواره شعر مولود کعبه در خصوص اهداف جشنواره ابراز کرد: آشنایی بیشتر دانشگاهیان با سیره و معارف امام علی(ع)، ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) در زبان و ادبیات فارسی و تولید آثار فاخر ادبی در موضوع مکتب اهل بیت از اهداف این جشنواره است.

    وی با بیان اینکه احکام اعضای ستادی استانی دومین جشنواره صادر و اهداف آن ترسیم شده است، افزود: قالب‌های شعری جشنواره مشخص و جوایز جشنواره و شرایط شرکت در جشنواره نیز تعیین شده که به زودی فراخوان ارسال آثار جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

    عباس‌پور با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه سند امیرالمؤمنین(ع) و قرآن ناطق است، بیان کرد: جای نهج‌البلاغه در این جشنواره خالی است. همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: نهج‌البلاغه سند انقلاب است لذا در زبان شعر هم باید به آن پرداخته شود. بنابراین تأکید داریم حکمت‌های نهج‌البلاغه در موضوعات جشنواره امسال گنجانده شود.

    دبیر دومین جشنواره شعر مولود کعبه اظهار کرد: جشنواره شعر مولود کعبه به اذعان مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی جزء فاخرترین پروژه‌های دانشگاه بود و با توجه به اینکه دانشگاه‌های آزاد استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان همسایگان کشورهای دارای دانشجویان بین‌المللی هستند لذا طهرانچی، ریاست عالی دانشگاه بر بین‌المللی بودن جشنواره‌های امامت و مهدویت و فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای شرکت هر چه بیشتر دانشجویان ایرانی و دانشجویان خارج از کشور در این سه استان تأکید دارند.

    وی گفت: افتتاحیه دومین جشنواره امامت و مهدویت و جشنواره شعر مولود کعبه به صورت همزمان  ۱۶ بهمن همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.