حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • تأکید بر انس دائمی خانواده‌ها با قرآن
    شناسه : 7539
    0
    فعالیت قرآنی » مسابقات مسئولان سخنران در مراسم اختتامیه بخش نغمات دینی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن، با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی، انس و الفت دائمی مردم با قرآن را برای مصون ماندن از این لطمات لازم و ضروری خواندند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    مراسم اختتامیه بخش نغمات دینی چهل وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم  صبح امروز یکشنبه ۱۲ آذرماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و اقامتی داریوش شهر بجنورد با تلاوت آیاتی از قرآن توسط قاسم مقدمی، قاری منتخب استان برگزار شد.

    سیدوحید مرتضوی، مجری اختتامیه در ابتدای این مراسم با قرائت دعای فرج که حضار نیز آن را همراهی کردند و همچنین خواندن اشعاری در وصف حضرت ولی عصر(عج)، برای تعجیل در ظهور امام زمان دعا کرد و به روان پاک بیش از سه هزار شهید خطه خراسان شمالی درود فرستاد.

    در این مراسم که حجت‌الاسلام براتی‌زاده، رئیس دادگستری استان و محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی حضور  داشتند، مجری از حجت‌الاسلام عظیم آسوده، رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دبیر ستاد برگزاری برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

    حجت‌الاسلام آسوده در ابتدای سخنان خود گفت: باید از مسئولان استانی و کشوری که نهایت همکاری را با ستاد برگزاری مسابقات به انجام رساندند، تشکر کنم و همچنین از رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نهایت قدردانی را دارم که این اعتماد و اعتبار را داشتند که استان خراسان شمالی به عنوان میزبان مسابقات سعادت خدمت به ساحت قرآن را داشته باشد.

    حضور ۳۵۶ متسابق در این دوره از مسابقات

    وی با اشاره به اینکه در این مراسم شاهد برگزاری آئین اختتامیه بخش نغمات دینی آقایان و بانوان هستیم، تصریح کرد: در این مسابقات ۳۵۶ متسابق  و ۵۰ کارشناس داوری حضور دارند که البته به این تعداد باید جمع کثیری از قاریان ممتاز استانی و بین‌المللی از سراسر کشور را نیز اضافه کرد که با حضور ایشان شاهد برگزاری محافل انس با قرآن در شهرستان‌های استان بوده و هستیم. امیدوارم که روند برگزاری مسابقات در روزهای پیش‌رو با حمایت مسئولان و کارشناسان و همچنین حضور پررنگ و دلگرم کننده مردم هر چه پرشکوه‌تر برگزار شود.

    رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه در پایان سخنان خود گفت: کمال تشکر را از حجت‌الاسلام براتی‌زاده، رئیس دادگستری استان و سردار فرجی، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) نیز دارم که در این مراسم نیز شرف حضور دارند.

     

    در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌ براتی‌‌زاده، رئیس دادگستری استان خراسان شمالی به ایراد سخن پرداخت و گفت: باید از مسئولان برگزاری این دوره از مسابقات کمال تشکر را داشته باشم که تدابیر لازم برای برگزاری این رویداد قرآنی را در استان فراهم کردند.

    زیبایی ظاهری و باطنی در مسابقات قرآنی تجلی می‌یابد

    وی ادامه داد: به هر حال قرآن یک زیبایی ظاهری دارد و یک زیبایی باطنی که زیبایی ظاهری آن در صوت و  زیباخوانی قاریان تجلی دارد و زیبایی باطنی آن نیز در بیان مفسران و مترجمان قرآن نمود پیدا می‌کند. این مباحث را می‌توان در جریان رویدادهایی همچون این مسابقات تعقیب کرد.

    حجت‌الاسلام براتی‌زاده تصریح کرد: با این حال نباید از این موضوع غافل شد که این دو وجه کافی نیست و نتیجه چنین پرداختی باید این باشد که قرآن و آموزه‌های قرآنی در زندگی ما پیاده و نهادینه شود، چراکه قرآن کریم در مورد آسیب‌های فردی و اجتماعی نصایحی دارد که باید سرلوحه زندگی قرار گیرد.

    وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل آنکه قرآن در بسیاری از مقاطع زندگی ما جاری و ساری نیست شاهد هستیم که آسیب‌ها و بزه اجتماعی سیر فزاینده‌ای پیدا کرده است و نمونه بارز آن آماری است که طی دو سال در دادگستری استان شاهد آن هستیم و مثلاً طی هشت ماه سال گذشته ما شاهد ورود ۱۵۲ هزار پرونده کیفری و حقوقی به اداره دادگستری استان بودیم و در این آمار در مدت مشابه امسال با افزایش ۱۴ هزاری، به رقم ۱۶۶ هزار پرونده رسیده است.

    رئیس دادگستری استان خراسان شمالی در پایان گفت: این آمار به عنوان نمونه، خود بیانگر این است که نیاز مبرمی به تنیده شدن آموزه‌های قرآن با زندگی خود داریم و امیدواریم به برکت چنین رویدادهایی که بیش از ۱۰ روز استان خراسان شمالی از آن میزبانی می‌کند، انس با قرآن بیش از پیش را در میان خانواده‌های ایرانی شاهد باشیم.

    در ادامه این مراسم گروه فاطر از استان مازندران به عنوان یکی از گروه‌های برگزیده در رشته همخوانی و مدیحه‌سرایی به اجرای برنامه پرداخت و محمد غریب به عنوان یکی از برگزیدگان رشته دعاخوانی نیز فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی را برای حضار قرائت کرد.

    سخنران پایانی این مراسم، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی بود که طی سخنانی گفت: باید از همه دوستان مسئول که اداره اوقاف و امور خیریه استان را یاری کردند که این دوره از مسابقات در حد بضاعت و زیرساخت‌های موجود در استان به نحوه شایسته‌ای برگزار شود، تشکر کنم.

    وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه نیز عرض کردم که نیاز به همجواری دائمی با قرآن و آموزه‌های آن داریم تا سبک زندگی ما تغییر کند و به سمت سبک زندگی قرآنی سوق داده شود.

    انس با قرآن محدود به مناسبت‌ها و مسابقات نشود

    حسین‌نژاد تصریح کرد: این امر نیازمند آن است که رویدادها و محافل قرآنی فقط محدود و منحصر به مسابقات قرآنی و یا مناسبت‌هایی همچون ماه رمضان نشود و در طول سال با برگزاری مجالس و محافلی شاهد حضور مردم قرآن دوست باشیم.

    استاندار خراسان شمالی در پایان گفت: برگزاری رویداد بزرگی همچون مسابقات سراسری قرآن کریم در استان و حضور پرشور مردم نشان داد که این ظرفیت وجود دارد که برنامه‌ریزی مدونی در خصوص برگزاری محافل قرآنی به شکل دائمی صورت گیرد که این امر خود به علاقه‌مندی بیشتر خانواده‌ها به قرآن منجر شده و زمینه‌ای فراهم می‌کند تا فرزندان از همان خردسالی با شرکت در این محافل و کلاس‌های آموزشی، به فراگیری قرآن روی آورند.

    همچنین در ادامه این مراسم از نفرات برگزیده رشته اذان و دعاخوانی و همچنین از گروه‌های برگزیده رشته‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی بخش نغمات دینی آقایان و بانوان چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور مسئولان تقدیر به عمل آمد.

    در این مراسم یک قرائت قرآن اذانگاهی و اقامه اذان به وقت شرعی به افق تهران توسط محمدحسین سعیدیان، رئیس هیئت داوران بخش دعاخوانی و اذان و یک اقامه اذان نیز به وقت شرعی استان خراسان شمالی توسط مجتبی کریمی، مقام نخست رشته اذان اجرا شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.