حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • افتتاح مجتمع مسجد و کلیسا با یادبود قرآن و انجیل در چچن
    شناسه : 980
    3
    افتتاح مجتمع مسجد و کلیسا با یادبود قرآن و انجیل در چچن انجام شد. نخستین مجتمع عبادی متشکل از مسجد و کلیسا با حضور مقامات روسی و چچنی در گروزنی، افتتاح شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    افتتاح مجتمع مسجد و کلیسا با یادبود قرآن و انجیل در چچن انجام شد. نخستین مجتمع عبادی متشکل از مسجد و کلیسا با حضور مقامات روسی و چچنی در گروزنی، پایتخت چچن افتتاح شد.

    افتتاح مجتمع مسجد و کلیسا با یادبود قرآن و انجیل در چچن

    به گزارش خبرگزاری بعثت نیوز ، به نقل از پایگاه خبری الوفد، نخستین مجتمع عبادی متشکل از مسجد و کلیسا با حضور مقامات روسی و چچنی در گروزنی، پایتخت چچن افتتاح شد.

    این مجتمع با حضور ویکتور زولوتوف، رئیس گارد ملی روسیه و رمضان قدیر اف، رئیس ‌جمهور چچن در قلمرو تیپ عملیاتی ۴۶ روسیه در گروزنی افتتاح شد.

    این مجتمع عبادی متشکل از یک کلیسا است که امیر «دانیال» ( از امیران روسیه در مسکو ) نام گذاری شده و مسجد نیز «موولید وسایتوف» (از قهرمانان اتحاد جماهیر شوروی) نام گرفته است.

    در بخش مرکزی مجتمع نیز نشان یاد بودی قرار گرفته که بر آن آیاتی از قرآن کریم و انجیل حک شده است.

    ویکتور زولوتف طی سخنانی در این مراسم گفت: روسیه سرزمینی است که در آن از ارزش ‌های سنتی حمایت کرده و مؤسسات دینی نیز از حمایت اطمینان بخش این کشور برخوردار می باشند.

    رئیس گارد ملی روسیه نیز افزود: افتتاح نخستین مجتمع عبادی نماد تعامل و هماهنگی میان اعتقادات دینی و مذهبی و جهانی است و این تعامل در گذشته و حال حاضر روسیه نیز وجود داشته و وجود دارد و یک تعاملی جدایی ناشدنی می باشد.

    رمضان قدیراف نیز اظهار کرد: افتتاح این مجتمع وحدت دو دین اسلام و مسیحیت و همبستگی ملت‌های روسیه با ملیت ‌های متعدد و گوناگون  را نشان می ‌دهد.

    رئیس ‌جمهور چچن با اشاره به اهمیت تاریخی ساخت نخستین مجتمع عبادی در چچن با هدف اتحاد کلیسای ارتودکس و مسجد تصریح کرد: اسلام و مسیحیت به عشق و احترام دعوت می ‌کنند و هیچ کس نمی ‌تواند در میان ما حس تنفر و تفرقه ایجاد کند.

    منبع: خبرگزاری ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.