حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری ویژه برنامه «فصل رویش» به مناسبت دهه فجر
    شناسه : 4516
    3
    «ویژه برنامه «فصل رویش» برگزار می‌شود» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.
    فارس
    صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «فراخوان ارسال آثار به جشنواره ملی شعر نیکوکاری اعلام شد» می‌خوانیم: فراخوان ارسال آثار به نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری اعلام شد.بر این اساس، عموم علاقه‌مندان می‌توانند در چهار محور همدلی، همیاری و یاریگری، پرداختن به مصادیق نیکوکاری، آسیب‌های اجتماعی و نیکوکاری در قرآن و سیره اهل بیت(ع) آثار خود را در قالب شعر کلاسیک، شعر سپید و نیمایی، شعر کوتاه (رباعی و دوبیتی)، ترانه و شعر محاوره و شعر کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. ثبت‌نام‌کنندگان تا ۲۸ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ برای ارسال آثار فرصت دارند. برگزیدگان جشنواره نیز خردادماه سال آتی در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد. در این جشنواره، در هر بخش (به جز شعر کوتاه) به نفر اول مبلغ ۴۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره؛ نفر دوم، ۳۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و نفر سوم، ۲۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره تعلق می‌گیرد. همچنین مبلغ ۵ میلیون ریال برای هر شعر برگزیده در بخش شعر کوتاه تعیین شده است.
    علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و ارسال آثار تنها باید به پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه جشنواره به نشانی adab.kheir.ir مراجعه کنند. همچنین صفحه اینستاگرام Farhang.kheir و اکانت واتساپ به شماره ۰۹۹۱۲۰۵۴۹۳۱ جهت ارائه اطلاعات بیشتر درباره جشنواره در دسترس عموم مخاطبان است. نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری با هدف ترویج نیکوکاری و به همت مرکز فرهنگ نیکوکاری(وابسته به بنیاد خیریه آلاء) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و معاونت فرهنگی دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه و رونمایی از پوستر این جشنواره، سوم بهمن‌ماه سال جاری با حضوری جمعی از چهره‌های شاخص فرهنگی و ادبی کشورمان و اصحاب رسانه در سالن مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده بود.
    سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «برگزاری یادبود نخستین سالگرد درگذشت آیت‌الله ضیاءآبادی»، « قرائتی: آموزش و پرورش باید به صورت ویژه به موضوع نماز توجه کند» و «ترتیل صفحه ۳۵۷ قرآن/ کلبه احزان شود روزی گلستان+فیلم، متن و مفاهیم» است.
    تسنیم
    صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر با عناوین «پاسخ آیت الله سبحانی به استفتاء بقاء بر تقلید مجتهد اعلم»، «واکنش معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور به قتل زن جوان در اهواز توسط همسرش + عکس»، «پاسخ آیت الله شبیری زنجانی به یک استفتاء درباره حکم شرعی بیمه عمر» و «برگزاری پویش بین‌المللی عکس و مسابقه لباهنگ» منتشر کرده است.
    ایرنا
    سه خبر صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا شامل «سیدصادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت شد»، «سیدجواد هاشمی: آشنایی بچه‌ها با قرآن مستلزم شیوه‌های بدیع است» و «کرسی «فقه سیاسی در آینه فقه اجتماعی» در قم برگزار شد» هستند.
    ایسنا
    صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، هفت خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «ویژه برنامه «فصل رویش» برگزار می‌شود» می‌خوانیم: ویژه برنامه «فصل رویش» با تجلیل از ۶ چهره فعال و موثر در حوزه فرهنگ و هنر که با موضوع انقلاب اسلامی آثاری را تولید کرده‌اند، روز ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود. مریم شعبانی نویسنده و کارگردان تئاتر، رضا یزدانی شاعر و ترانه‌سرا، حسین پارسا فر آهنگساز و نوازنده، میکاییل براتی تصویرساز و مدرس دیجیتال پینت و سیاوش سرمدی نویسنده و کارگردان سینما، ۵ شخصیت مدعو در برنامه «فصل رویش» هستند که با حضور جمعی از شخصیت‌های انقلابی، فرهنگی و هنری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.علاوه بر این پنج شخصیت، از مقام و خانواده جهادگر شهید امیر محمد اژدری در این مراسم تجلیل به عمل خواهد آمد.
    امیر محمد اژدری ۲۵ ساله و ساکن تهران بود. او که از فعالین گروه‌های جهادی در این سال‌ها به شمار می‌رفت، بیش از هفت سال به جهاد در مناطق محروم کشور مشغول بود. مسئولیت گروه پزشکی و درمانی امام رضا (ع)، مسئولیت گروه عمرانی امام رضا (ع) و عضو شورای مرکزی قرارگاه امام رضا (ع) بود. اژدری در اکثر استان‌های کشور از جمله لرستان، خوزستان، خراسان، کرمانشاه، ایلام و … سابقه انجام فعالیت‌های جهادی داشت. او در حادثه زلزله کرمانشاه از پیش‌قدمان جهادی برای کمک به مردم زلزله زده بود. علاقه‏‌مندان برای شرکت در این ویژه برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
    شش خبر دیگر این صفحه شامل «نامه رهبری به جوانان غربی توطئه اسلام‌هراسی دشمنان را خنثی کرد»، «نشست «امام خمینی(ره)؛ انقلاب ارزش‌های حیات بخش» در الجزایر برگزار شد»، «افزایش مهارت‌های ارتباطی خانواده را منسجم می‌کند»، «همایش تخصصی «شکوه مادری» برگزار شد»، «هیأت‌های رزمندگان اسلام در سراسر کشور پای‌ کار جهاد تبیین آمدند» و «اعتکاف دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر لغو شد» هستند.
    مهر
    صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز صرفاً یک خبر با عنوان «منظور از لا اکراه فی الدین چیست؟» منتشر کرده است.
    باشگاه خبرنگاران جوان
    صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.
    میزان
    صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز شش خبر با عناوین «اخلاق و معنویت در مکتب شهید سلیمانی روانه بازار نشر شد»، «فضیلت عبادت در ماه رجب»، «بسته پيشنهادى كتاب به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامى ايران»، «طلیعه چهل‌وسومین فجر انقلاب اسلامی با فعالیت‌های مسجدمحور/ از برگزاری پویش بین‌المللی سپیدار تا مسابقه لباهنگ ایران»، «بهره‌مندی اهالی ۶ روستای محروم از خدمات اردوی جهادی «نذر شفاء»» و «صدرنشینی گروه موضوعی کودک و نوجوان و آثار تالیفی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران» منتشر کرده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.