حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • اجرای طرح همگام با قرآن در ۵۱۱ مدرسه البرز
    شناسه : 1158
    5
    رئیس اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از اجرای طرح «همگام با قرآن» در ۵۱۱ مدرسه البرز خبر داد و گفت: این طرح در فضای مجازی و از طریق شبکه شاد اجرا می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    اجرای طرح همگام با قرآن در ۵۱۱ مدرسه البرز

    رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از اجرای طرح «همگام با قرآن» در ۵۱۱ مدرسه البرز خبر داد و گفت: این طرح در فضای مجازی و از طریق شبکه شاد اجرا می‌شود.

    آیه‌ای که به بهترین یاور انسان در روزهای سخت اشاره می‌کند

    عیسی بابالو، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: خروج قرآن از مهجوريت در آموزش و پرورش از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان مدارس است، دبيران و معلمان مدارس قبل از اينكه متخصص تدريس مفاهيم درس مورد نظر خود باشند، يك فرد مسلمان هستند و بايد بتوانند افق روشن يک زندگی قرآنی را به دانش‌آموزان آموزش دهند و تنها با اين روش است كه كشور از شبيخون فرهنگی كه مقام معظم رهبری از آن سخن گفته‌اند، رها خواهد شد.

    وی افزود: اين برهه از زمان كه با جنگ‌ نرم دشمن مواجه هستيم، ارتقای اخلاق، معنويت و ارزش‌های اسلامی در جامعه و به‌ويژه در بين نسل نوجوان و جوان، ارزشمند بوده و طبق هشدار مقام‌ معظم رهبری در خصوص مبارزه با جنگ‌ نرم، بايد فعالیت‌های قرآنی را اولویت قرار دهیم.

    این مسئول در ادامه از اجرای طرح «همگام با قرآن»(حفظ نیم جزء تا ۳۰ جزء) در ۵۱۱ مدرسه البرز خبر داد و گفت: بهره‌گيری از آيات قرآن‌ كريم در زندگی و گفت‌وگوهای روزانه، ارتقای توانايی درک مفاهيم قرآنی، تقويت انس با قرآن‌ كريم در دانش‌آموزان و تقويت روخوانی اين كتاب آسمانی، از مهم‌ترين اهداف اجرای این طرح است.

    بابالو با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم در راستای اجرای اين طرح به معلمان مدارس مقطع اول متوسطه داده شده است، اظهار کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا که دانش‌آموزان در مدارس حضور داشتند، همه کلاس‌ها قبل از تدریس معلم با روخوانی آيه‌ای از آيات قرآن‌ كريم آغاز می‌شد که با این اقدام علاوه بر ایجاد قرب الهی در دانش‌آموزان، آنها با آيه‌ای از قرآن‌ كريم با محوریت موضوع كلاس درس نیز آشنا می‌شدند.

    رئیس اداره قرآن و عترت ادارهکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: اما در حال حاضر به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس اجرای این طرح در بستر شبکه شاد به استفاده از لوح‌های قرآنی مخصوص سه تا پنج دقیقه‌ای و روخوانی از قرآن در ابتدای هر روز خلاصه شده است.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.