حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • قانون اساسی جمهوری اسلامی از مترقی‌ترین قوانین اساسی دنیاست
    شناسه : 7516
    0
    سیاست و اقتصاد » سیاسی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه همه نیازها در ارتباطات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و روابط داخلی و خارجی و نهادها و ساختارهای ضروری برای پیشرفت کشور در قانون اساسی دیده شده است، گفت: این به معنای بی‌عیب و نقص بودن این قانون نیست اما قانون اساسی ما از مترقی‌ترین قوانین اساسی دنیا است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح امروز، یکشنبه ۱۲ آذر، در دومین همایش ملی «مسئولیت اجرای قانون اساسی» که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه قانون اساسی منشور حکومت اسلامی است، گفت: به تعبیر رهبر انقلاب قانون اساسی تجسم انقلاب و آموخته‌های انقلاب اسلامی است.
    وی افزود: قانون اساسی اساس قوانین و مقررات و ارتباطات بین بخش‌های مختلف و اساس نظام اسلامی و تشکیلات و ساختار نظام اسلامی را به ما آموخته است.
    رئیس‌جمهور اظهار کرد: امام بزرگوار (ره) بحثی درباره حکومت اسلامی و ولایت فقیه دارند و این نظریه امام (ره) بود گرچه قبل از امام(ره) هم بحث ولایت فقیه هم در کتب علما و بزرگان بود. به عبارتی در آغاز دوره فقه اجتهادی در تمام نوشته‌های فقهای بزرگ موضوع ولایت فقیه را می‌بینید. حال ممکن است در میزان بسط ید فقیه بحث‌هایی باشد اما در اصل آن بعد از قرن ۴ و ۵ و از زمان مرحوم شیخ طوسی، بزرگان فقها همگی موضوع ولایت فقیه را بحث کرده‌اند اما آن چنان که امام (ره)‌ بحث کردند دیگران درباره ابعاد ولایت فقیه بحث نکردند.
    رئیسی تصریح کرد: از این منظر صاحب دکترین ولایت فقیه در دوران معاصر امام بزرگوار است که در کتاب حکومت اسلامی در اختیار همه قرار گرفته است. این نظریه با تلاش شهید بهشتی و خبرگان قانون اساسی، ساختارسازی شد و این ساختارسازی نمود و نمادش، قانون اساسی است که با نگاه به همه نیازهای انسان معاصر قرار است در جامعه اسلامی پیاده شود.
    وی بیان کرد: همه نیازها در ارتباطات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و روابط داخلی و خارجی و نهادها و ساختارهای ضروری برای پیشرفت کشور در این قانون دیده شده است.
    رئیس‌جمهور با بیان اینکه این به معنای آن نیست که قانون اساسی هیچ عیب و نقصی ندارد، گفت: زیرا این یک کار بشری است اما قانون اساسی ما از مترقی‌ترین قوانین اساسی دنیا است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.