حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • راهکار امام سجاد (ع) برای تربیت طلبه و عالم
    شناسه : 1048
    4
    امام سجاد (ع) برای ترویج اسلام ناب بیش از ۵۰ هزار غلام و برده خریدند، آن‌ها را تعلیم و آموزش دادند و آزاد کردند و بین دنیای اسلام پخش کردند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    راهکار امام سجاد (ع) برای تربیت طلبه و عالم

    حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر - امام جمعه تنکابن

    رئیس بنیاد صحیفه سجادیه کشور گفت: یکی از ابزارهایی که امام سجاد (ع) برای ترویج اسلام ناب استفاده کردند این بود که بیش از ۵۰ هزار غلام و برده خریدند، آن‌ها را تعلیم و آموزش دادند و آزاد کردند و بین دنیای اسلام پخش کردند.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری بعثت نیوز در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر، رئیس بنیاد صحیفه سجادیه کشور، امروز در نشستی با طلاب و مسئولان حوزه علمیه خراسان شمالی، به تبیین نقش امام سجاد (ع) در زمینهٔ تعلیم و تربیت شاگردان و عالمان پرداخت.

    رئیس بنیاد صحیفه سجادیه کشور تصریح کرد: امام سجاد (ع) زمانی این اقدامات را انجام دادند که محدودیت‌هایی نیز داشتند و اینکه چگونه توانستند این‌همه کار را انجام بدهند، خود از نکات شگرف تاریخ است.

    وی افزود: سید عبدالحسین شرف‌الدین موسوی عاملی مجتهد شیعه و مدافع تقریب مذاهب اسلامی در کتاب المراجعات خود عبارتی دارد که خیلی عجیب است، المُراجعات کتابی درباره اثبات حقانیت شیعه و امامت بلافصل امام علی (ع) پس از پیامبر است و این کتاب مجموعه نامه‌های مبادله شده میان سید عبدالحسین شرف‌الدین از عالمان شیعه در لبنان و شیخ سلیم البشری از عالمان اهل سنت در مصر است.

    حجت‌الاسلام پوراکبر خاطرنشان کرد: سید شرف‌الدین در مکاتبه‌ای که با آن دانشمند سنی دارد می‌گوید مسلمین بعد قضیه کربلا به سمت امام زین‌العابدین (ع) پناهنده شدند و از فنون و علوم امام بهره بردند و بعد از امام سجاد (ع) به امام باقر (ع) و بعد امام صادق (ع) پناه بردند.

    وی افزود: این یعنی پایه‌گذار مکتب امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، امام سجاد (ع) بوده است که هزاران تألیف را انجام داده‌اند که قابل نام بردن نیستند و چهار هزار شاگرد تربیت کرده‌اند و تعداد تألیفات ایشان به ۱۰ هزار تألیف می‌رسد.

    حجت‌الاسلام پوراکبر خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهایی که امام سجاد (ع) برای ترویج اسلام ناب استفاده کردند این بود که بیش از ۵۰ هزار غلام و برده خریدند، آن‌ها را تعلیم و آموزش دادند و بعد آن‌ها را به دنیای اسلام پخش کردند، اکنون کدام دانشگاه و استاد پیدا می‌شود که در خانه خودش ۵۰ هزار دانشجو تربیت کنند و به دنیا تحویل بدهد؛ بر این اساس همه ما باید بکوشیم سبک و سیره این امام همام را الگوی خود قرار داده و در این مسیر حرکت کنیم.

    بنیاد صحیفه سجادیه در استان اصفهان در جهت توسعه فرهنگ قرآن و عترت براساس حدیث ثقلین در سال ۱۳۹۵ تاسیس گردید.

    امید است این کتاب ازرشمند صحیفه سجادیه که تنها کتابی است که از سوی اهل بیت (ع) به نگارش درآمده و به عنوان زبور آل محمد و خواهر قرآن معروف است، بعد از قرآن و نهج البلاغه به آن توجه ویژه شود و در جامعه اسلامیمان مورد توجه و بهر برداری قرار گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.