حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • چاپ ترجمه جدیدی از صحیفه سجادیه
    شناسه : 3839
    4
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: دوره ۲۹ کتاب در استان یزد ۲۴ آبان ماه با شعار جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم آغاز می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    جوادیان زاده گفت: کتاب محوری‌ترین کالای فرهنگی است که هیچ کالای فرهنگی در طول تاریخ نتوانسته با کتاب رقابت کند در این خصوص نیز دلایل دینی و روانشناسی دارد، کتاب می‌تواند بسیاری از مفاهیم را انتقال دهد و امروز در همه سند‌های تدوین شده کتاب محور توسعه فرهنگی است، زیرا کتاب صنفی در کنار صنوف دیگر نیست و ورای این محور‌ها است.

    جوادیان زاده عنوان کرد: امکان ندارد که دوره‌ای در تاریخ باشد که کتاب در آن وجود نداشته باشد همیشه زمانی این هنر‌ها به اوج می‌رسد که بستر کتاب خوانی در آن جامعه رواج داشته باشد، کتاب در زندگی یزدی‌ها نیز نهادینه شده و کتاب خواندن و کتاب مدار بودن باید در نسل جدید مردم یزد در کنار دیگر ویژگی‌های برجسته مردم کویر افزوده شود.

    جوادیان زاده اظهار داشت: آمار‌ها و درصد قبولی در کنکور نشان دهنده عادت مردم یزد به مطالعه است و اگر خانواده‌ها بتوانند آن را به جامعه توسعه دهند، بسیار مناسب و ارزشمند است.

    او بیان کرد: یزد جزء ۱۰ شهر صادر کننده مجوز چاپ کتاب در کشور است که مجوز چاپ کتاب در خود استان صادر می‌شود.

    جوادیان زاده گفت: چاپ ترجمه‌های جدید صحیفه سجادیه در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد قرار گرفته، ترجمه‌هایی که از کتاب صحیفه سجادیه صورت گرفته قدیمی هستند و باید ترجمه‌های جدید این کتاب ارزشمند نیز چاپ شود.

    جوادیان زاده با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۸۰۰ باشگاه کتاب خوانی در استان یزد ادامه داد: در این باشگاه‌های کتاب خوانی ۲۰ هزار جوان یزدی عضو هستند.

    او بیان کرد: در حوزه ادبیات عامه یزد تعداد اندکی کتاب به چاپ رسیده که انتظار از نویسندگان یزدی فعالیت در این حوزه است.

    جوادیان زاده گفت: ۷۵۲ اثر به دبیر خانه جشنواره کتاب سال یزد ارسال شده که استقبال بسیار خوبی از جشنواره صورت گرفته و آئین اختتامیه و انتخاب برگزیدگان نیز در این استان برگزار می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.