حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • توجه به دعا در همایش بزرگداشت «صحیفه سجادیه»
    شناسه : 7752
    0
    معارف » اندیشه دبیر ستاد مردمی گسترش فرهنگ دعا گفت: همایش بزرگداشت «صحیفه سجادیه» و «کافی» کلینی ۲۵ بهمن‌ماه در آستان مقدس عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    محمدعلی سعیدی‌نژاد؛ دبیر همایش بزرگداشت «صحیفه سجادییه» و «کافی» کلینی و دبیر ستاد مردمی گسترش فرهنگ دعا، درباره جزئیات برگزاری این همایش گفت: همایش بزرگداشت «صحیفه سجادیه» و «کافی » کلینی روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه از ساعت ۹ صبح در سالن همایش‌های شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر؛ تولید آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و جمعی از اساتید و پژوهشگران برگزار می‌شود.

    محورهای برگزاری همایش

    وی افزود: در این همایش قرار است چهار محور اصلی مورد بررسی قرار گیرد. موضوع اول این است که روز پنجم شعبان که مصادف با همان ۲۵ بهمن است به عنوان روز صحیفه سجادیه نامگذاری شده است لذا فعالیت‌هایی که در طول سال از سوی مؤسسات مختلف در راستای ترویج فرهنگ توجه به صحیفه سجادیه انجام شده است مورد بررسی قرار می‌گیرد و گزارش مختصری هم ارائه می‌شود.

    سعیدی‌نژاد بیان کرد: بیش از ده مرکز در کشور در زمینه صحیفه سجادیه فعالیت می‌کنند که دو مورد از مهمترین آنها مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به ریاست حجت‌الاسلام کفیل و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه به ریاست حجت‌الاسلام وافی است. همچنین موسساتی همانند رسا و دعا نیز در این حوزه کار می‌کنند. همچنین با توجه به سفارش‌های متعدد مقام معظم رهبری از جمله خواندن صحیفه در اعتکاف و توجه مداحان به صحیفه، تلاش کردیم همه صحیفه توسط قاریان مختلف و افراد دعاخوان قرائت شود تا همانند قرآن کریم، به صورت بخش‌های مختلف منتشر شود.

    وی ادامه داد: در محور دوم، تصمیم گرفته‌ایم هر سال از یکی از علمای گذشته که راجع به دعا، زحمات زیادی کشیده‌اند تجلیلی به عمل بیاید. برای همایش امسال، شیخ کلینی را در نظر گرفته‌ایم که صاحب کتاب «کافی» هستند و یکی از باب‌های مهم در این کتاب، باب دعاست. مستند بسیار خوبی هم راجع به کتاب کافی ساخته شده که قرار است بخشی از آن در این همایش به نمایش گذاشته شود.

    معرفی دعای سال

    دبیر همایش بزرگداشت «صحیفه سجادیه» و «کافی» گفت: محور سوم فعالیت ما در این همایش این است که تصمیم داریم دعایی را به عنوان دعای سال مطرح کنیم تا محققان، اندیشمندان و کسانی‌که در زمینه کودک، جوان، نوجوان، دانشجویان و عامه مردم قلم می‌زنند بر روی این دعا کار کنند. برای امسال دعای ابوحمزه ثمالی در نظر گرفته شده است.

    سعیدی‌نژاد یادآور شد: محور چهارم این همایش نیز در زمینه خانواده است لذا بنا داریم همانگونه که در قرآن در زمینه خانواده دنبال آیات موضوعی هستیم در ادعیه هم دنبال مطالب موضوعی درباره خانواده باشیم چراکه مسائل تشکیل خانواده و افزایش جمعیت، در شرایط کنونی در جامعه ما مورد توجه است. جامعه هدف ما هم در برگزاری این همایش دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث و سایر دانشجویان علاقه‌مند، روحانیون مساجد، فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش هستند.

    دبیر همایش بزرگداشت «صحیفه سجادیه» و «کافی» در پایان گفت: تعداد زیادی از نهادها برای برگزاری این همایش با ما همکاری دارند که از جمله آنها صدا و سیما، ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، کانون مدارس اسلامی، مرکز طبع و نشر قرآن کریم، بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه، مرکز تخصصی صحیفه سجادیه هستند. شهرداری تهران نیز بنا شده در این زمینه با ما همکاری کرده و برای آن روز، بیلبوردهایی را در سطح شهر نصب کند

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.