حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • برگزاری نشست اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان با مسئولان ارشاد استان
    شناسه : 1376
    3
    مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان از برگزاری نشستی با مسئولان ارشاد استان خبر داد و واسپاری فعالیت‌های قرآنی نهادها به اتحادیه را از موارد مطرح شده در این نشست برشمرد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    برگزاری نشست اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان با مسئولان ارشاد استان

    مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان از برگزاری نشستی با مسئولان ارشاد استان خبر داد و واسپاری فعالیت‌های قرآنی نهادها به اتحادیه را از موارد مطرح شده در این نشست برشمرد.

     

     

     

     

     

     

     

    حسین خاکسارهرندی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی استان اصفهان در گفت‌وگو با بعثت نیوز، از برگزاری چهل و چهارمین نشست هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان خبر داد و گفت: در این نشست که به منظور تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، مؤسسات نکاتی را مطرح کردند و در نهایت مدیرکل ارشاد و معاون قرآن و عترت را دعوت کردیم و هیئت مدیره تشکل‌ها و بعضی از اعضا نیز مطالب و نکاتی را مطرح کردند.

    وی افزود: اعطای مجوز از طریق هیئت رسیدگی به مراکز فرهنگی که در وزارت‌ ارشاد مستقر است، انجام می‌گیرد و در حقیقت ارشاد پدر مؤسسات است البته در این ارتباط سازمان تبلیغات نیز سهم خود را ادا می‌کند. درباره ارشاد، مؤسسات قرآنی با چندین مشکل مواجه هستند که یکی از آن‌ها این است که سامانه‌هایی جهت وام و کمک مثل سامانه تحفه معرفی کرده‌اند اما ورود به این سامانه‌ها یا شرایطشان سخت است. به طور مثال در استانی مثل استان اصفهان شاید فقط ۱۰ مؤسسه توانسته باشند از این تسهیلات استفاده کنند. اگر بناست تسهیلاتی اعطا شود، باید استفاده از آن‌ها آسان‌تر و روان‌تر باشد. ضمن اینکه کمک‌های دیگری نیز به سایر اقشار تحت پوشش ارشاد مثل هنرمندان و انواع صنوف مطبوعاتی داده شده اما به جامعه قرآنی کمکی نشده است. البته بسیاری از مطالبی که در این نشست مطرح شد مربوط  به وزارت فرهننگ و ارشاد اسلامی بود اما مدیران کل می‌توانند مطالب ما را منتقل کنند.

    اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی نماینده داشته باشد

    خاکسارهرندی اظهار کرد: بحث دیگر این بود که اتحادیه در شورای فرهنگ عمومی نماینده داشته باشد. در استان بالاترین مرکز فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی است که نماینده ولی فقیه در استان رئیس آن و استاندار نیز نائب رئیس است. اگر بتوانیم در آنجا ورود و مطالب را بیان کنیم چون ادارات بسیاری آنجا عضو هستند لذا بسیاری از کارها بهتر پیش خواهد رفت. در بعضی استان‌ها از اتحادیه دعوت می‌شود در بعضی دیگر نیز دعوت نمی‌شود.

    مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی اصفهان گفت: در بحث مصاحبه با مؤسسات قرآنی، بنا شد اتحادیه مؤسسات قرآنی در بحث مصاحبه با مؤسسات نیز دخیل شود. درخواست دیگر این بود که کارها به اتحادیه واگذار شود، اصلاً هدف اتحادیه این است که بین حاکمیت و مردم واسطه شود لذا نباید کارهای مرتبط با مراکز قرآنی را خود سازمان‌ها مثل سازمان تبلیغات، ارشاد و … انجام دهند بلکه آن‌ را به اتحادیه واگذار کنند. به طور مثال اگر می‌خواهند مسابقه، جشنواره یا فراخوانی برگزار و یا تسهیلات و وامی اعطا کنند، از طریق اتحادیه این کار صورت بگیرد. پیش از این دو اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات را داشتیم، اکنون که اتحاده واحد شده کارها باید از این چندگانگی خارج شود.

    وی ادامه داد: گزارشی از وضعیت اتحادیه از ابتدا تاکنون ارائه شد، اعضای هیئت مدیره توضیحاتی دادند و در نهایت نیز حجت‌الاسلام والمسلیمن معتمدی، مدیر کل ارشاد اصفهان، توضیحاتی در مورد تشکیلات، اهداف، مأموریت‌ها، چشم‌اندازها و … بیان و تأکید کرد که ارشاد از لحاظ کمک‌های مالی در مضیقه است مگر بحث آزمون‌های سراسری که کمک ارشاد از طریق همان آزمون‌هاست که امسال نیز اسفندماه برگزار می‌شود.

    جبران کمبود نیروی انسانی از طریق خادمیاران رضوی

    خاکسار هرندی اظهار کرد: در مورد خادمیاران رضوی در هیئت مدیره صحبت شد که ظرفیت خوبی است؛ ۳۰۰ خادمیار در استان اصفهان داریم که هر کدام مسئولیتی دارند و می‌توانند خدماتی را انجام دهند. قرار شد کمبود نیروی انسانی‌مان را از این طریق جبران کنیم.

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.