حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • تلاش پاکستان برای تأسیس آکادمی بین‎المللی قرآن
    شناسه : 2067
    4
    وزیر امور مذهبی پاکستان با اشاره به جایگاه مهم قرآن در پاکستان گفت: برای تأسیس آکادمی بین‌المللی قرآن کریم در اسلام‌آباد تلاش خواهیم کرد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    تلاش پاکستان برای تأسیس آکادمی بین‎المللی قرآن

    وزیر امور مذهبی پاکستان با اشاره به جایگاه مهم قرآن در پاکستان گفت: برای تأسیس آکادمی بین‌المللی قرآن کریم در اسلام‌آباد تلاش خواهیم کرد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز از اسلام آباد؛ پیر نور الحق قادری، عالم برجسته اهل سنت بریلوی و وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: پاکستان به نام اسلام استقلال و رسمیت یافته و فرهنگ اصیل این کشور تلاوت قرآن کریم و نعت‌خوانی است.

    وی که در مراسم اهدای نشان برتر به قاری سید صداقت علی از قاریان برجسته پاکستان سخن می‎گفت، افزود: برای ترویج آموزه‌های قرآنی پیشنهادات قاری سید صداقت علی را بررسی خواهم کرد.

    سناتور فیصل جاوید عضو حزب انصاف، قاری گلزار نعیمی عالم برجسته اهل سنت و سایرین در این مراسم به قاری صداقت علی، قاری برجسته و خوش لحن خطاب کرده و گفتند: تأسیس آکادمی قرآن کریم بین‌المللی در اسلام‌آباد بسیار ضروری است.

    آن‌ها تأکید کردند: پیوند مسلمانان با قرآن کریم باعث افتخار امت اسلام بوده و اختلاف و تفرقه موجود به دلیل عدم توجه به آموزه‌های قرآن کریم است.

    پاکستان، کشوری است با نظام سیاسی جمهوری اسلامی و با جمعیت اکثریت مسلمان در جنوب آسیا که در سال ۱۳۲۶ش/ ۱۹۴۷ میلادی، در پی استقلال طلبی مسلمانان و جدایی از کشور هند تشکیل شد. مردم این کشور از اقوام متعددی تشکیل شده‌اند. شیعیان در کشور پاکستان، حدود ۲۰ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. شیعیان در سراسر این سرزمین پراکنده‌اند و بسیاری از شهرها و روستاهای ایالات پاکستان دارای جمعیت شیعه است. با توجه به رویکرد غیر فرقه‌ای حکومت پاکستان، محدودیتی برای فعالیت شیعیان در سیاست وجود نداشته و بسیاری از سیاستمداران و سران نظامی این کشور از شیعیان بوده‌اند. علاوه بر این، فعالیت‌ سیاسی شیعیان در قالب سازمان‌های شیعی با هویت مذهبی نیز جریان داشته است. حوزه‌های علمیه و نهادهای آموزشی و دینی شیعی، آموزش شیعیان را بر عهده دارند. در دهه‌های اخیر خشونت‌های فرقه‌ای علیه شیعیان به کشتار و آزار آنان در پاکستان منجر شده است.

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.