حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ضرورت اجرای مسابقات قرآن با شیوه‌ای جدید در شرایط کرونا
    شناسه : 807
    1

    ضرورت اجرای مسابقات قرآن با شیوه‌ای جدید در شرایط کرونا / پیوند مسابقات با جلسات آموزشی مدرس و قاری ممتاز قرآن گفت: فضای فعلی کرونایی و برگزاری مسابقات به صورت غیر حضوری، نیازمند طرح نو و نرم‌افزار جدید است؛ اینکه با برخی تغییرات جزئی، به طرح جدید برسیم، چندان قابل پذیرش نیست، بنابر این انتظار […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    مدرس و قاری ممتاز قرآن گفت: فضای فعلی کرونایی و برگزاری مسابقات به صورت غیر حضوری، نیازمند طرح نو و نرم‌افزار جدید است؛ اینکه با برخی تغییرات جزئی، به طرح جدید برسیم، چندان قابل پذیرش نیست، بنابر این انتظار بازبینی مجدد از صفر تا صد این فرآیند را دارم.

    به گزارش بغثت نیوز از ایکنا، سعید رحمانی، مدرس و قاری ممتاز قرآن درباره چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: معتقدم در این شرایط، ظرفیت‌های قرآنی و همه علوم انسانی به درستی در خدمت قرار گرفته شود.

    وی با اشاره به اینکه امسال در مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه شاهد همت خوبی بودیم که با وجود تعطیلی مسابقات دیگر کشورها، اما این مسابقات برگزار شد، اظهار کرد: این تصمیم خوب، همراه با برنامه و اجرایی خوب به صورت غیر حضوری برگزار شد و امیدوارم ضعف‌های آن برای سال آینده برطرف شود.

    رحمانی با اشاره به اینکه فکر می‌کردیم کرونا میهمان چند ماهی باشد، اظهار کرد: اما به تدریج دیدیم که باید با کرونا زندگی کنیم و به این صورت، شکستش دهیم، لذا بسیاری از فعالیت‌ها و در کنار آن فعالیت‌های قرآنی رنگ‌وبوی دیگری گرفت، چنانکه شاهد برگزاری مسابقات قرآن به گونه‌ای دیگر بودیم.

    این داور رشته وقف و ابتدا اضافه کرد: عزم خوب برای اجرای مسابقات با جلسات مشورتی مستمر اخذ شد، اما باید این را مد نظر داشت که مسابقات با نرم‌افراز خاص خود ایجاد شود، به این معنا، اگر در گذشته نرم‌افزار مسابقات حضور فیزیکی متسابقان و فضای چهره به چهره بود، در حال حاضر این فضا بر مسابقات حاکم نیست. معتقدم باید تصمیم‌های قبلی برگزاری مسابقات تعدیل شود و تصمیمات زیربنایی برای این موضوع گرفته شود. اعم از آماده‌سازی متسابقان قبل، حین و بعد از مسابقه، آموزش صحیح به داوران متسابقان در شرایط کنونی (مجازی) و… .

    رحمانی با اشاره به اینکه در این شرایط، نرم‌افزار جدید برای مسابقات طراحی شود، گفت: فضای فعلی کرونایی و برگزاری مسابقات به صورت غیر حضوری نیازمند طرح و نرم‌افزار جدید است. اینکه در برخی از تغییرات جزئی به طرح جدید برسیم، چندان قابل پذیرش نیست، بنابراین انتظار بازبینی مجدد از صفر تا صد این فرآیند را داریم.

    وی با اشاره به لزوم نقد و بررسی و تحلیل‌ها در‌باره مسابقات، قرعه‌ها و … به شکل دیگر اظهار کرد: همچنین باید برنامه‌ریزی کنیم تا اینکه متسابق و این ظرفیت قرآنی را در طول سال نگه داریم و سعی در پیوند مسابقات با جلسات آموزشی قرآن داشته باشیم.

     

    تغییر در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن و عترت

    اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت با معرفی ۵۱۳ برگزیده خاتمه یافت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.