حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نگرشی بر حق و مسائل حقوقی در قرآن و نهج البلاغه
    شناسه : 2276
    11
    تازه های کتاب: کتاب «نگرشی بر حق و مسائل حقوقی در قرآن و نهج البلاغه» به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر منتشر شد. در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: حق و حقوق وقسط و عدل واژه‌هایی هستند که بیشترین کاربرد را در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف داشته و دارند و مورد تفسیرهای گوناگون قرار گرفته‌اند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    کتاب «نگرشی بر حق و مسائل حقوقی در قرآن و نهج البلاغه» به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر منتشر شد.

    در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: حق و حقوق وقسط و عدل واژه‌هایی هستند که بیشترین کاربرد را در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف داشته و دارند و مورد تفسیرهای گوناگون قرار گرفته‌اند. از نقطه نظر ادیان الهی دست‌نخورده، به ویژه اسلام، سرآمد ادیان حقوق بشر با دقیق‌ترین و عادلانه‌ترین وجه مورد توجه قرار گرفته است…

    هدف این اثر، طرح مباحثی بر محور حق و ابعاد آن که شامل حق آفریدگار و حق پیامبر(ص) و امام (ع) و آحاد مسلمانان به ویژه نزدیکان، با استناد به آیات و روایاتی که در برخی منابع، به ویژه نهج البلاغه، مطرح می‌گردد که رعایت این حقوق در مسائل مادی و معنوی و اخلاقی و اجتماعی، تضمین کننده‌ی امنیت و سلامت جامعه‌ی بشری و جلوگیری از طغیانگری خودخواهان و مهار قدرتمندان سیاسی و مالی و غیره می‌باشد؛ مشروط به این که افراد خود را ملزم به رعایت این حقوق بدانند و با تعبد و تسلیم و ایمان بر آن باشند که حق احدی را زیر پا نگذاشته و باور داشته باشند که تضییع این حقوق، محاسبه و مجازات آخرت و کیفر دنیایی را نیز در بر دارد.

    این کتاب در قطع رقعی و در ۱۲۹ صفحه توسط انتشارات موزه هنرهای اسلامی(وابسته به بنیاد بعثت) و با همکاری موسسه نهج البلاغه و با قیمت ۳۰ هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.