حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ۱۰ شب ۱۰ منبر| علوی تهرانی: ۶ ویژگی‌ای که اسلام دارد و هیچ دینی ندارد
    شناسه : 5877
    2
    حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: برای رسیدن به کمال دنیا و سعادت آخرت باید از پیامبر پیروی کنیم که این نیز جز با ایمان محقق نمی‌شود. ایمان ۷ قسم دارد، اما فقط ایمان حقیقی مورد پذیرش است. ایمان به معنای تسلیم بودن در برابر دین است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی سخنران مذهبی در چهارمین شب عزاداری مسجد امیر (ع) در دهه اول محرم طی سخنانی با موضوع «اقامه عزا بر سیدالشهدا (ع)» اظهار داشت: برای رسیدن به کمال دنیا و سعادت آخرت باید از پیامبر پیروی کنیم که این نیز جز با ایمان محقق نمی‌شود. ایمان ۷ قسم دارد اما فقط ایمان حقیقی مورد پذیرش است. ایمان به معنای تسلیم بودن در برابر دین است.

     رعایت قوانین بشر انسان را به سکوت می‌رساند

    وی با اشاره به اینکه امروز در دنیا دین اسلام مطرح است، تصریح کرد: بخشی از دین، الله است و بعد ملائکه که عالم غیب است. اگر کسی قانون خدا را رعایت کند به سکون می‌رسد، اما رعایت قوانین بشر انسان را به سکوت می‌رساند. یعنی قلبا رضایت ندارد، اما مجبور است. مادری که فرزندش را که کنکور قبول نشده و به سربازی می‌فرستد قلباً رضایت ندارد اما مادری که فرزندش را برای شهادت می‌فرستد راضی است و می‌گوید اگر چهارتا هم داشتم، می‌فرستادم.

    ۶ ویژگی که دین اسلام دارد

    علوی تهرانی با اشاره به اینکه دین اسلام دارای ۶ ویژگی است، گفت: ویژگی اول اینکه برای تمام بشر است. در قرآن داریم که قرآن برای همه عوالم موجود هشدار دهنده است. در هرعالمی که موجود زنده باشد دین اسلام جامعیت دارد. زمانی که موسی(ع) و عیسی(ع) نازل شدند بر قوم خود و یا بخشی از بنی اسرائیل نازل شدند.

    این استاد اخلاق با بیان اینکه ویژگی دوم اعتبار این دین است، افزود: هر دینی اعتبارش تا زمان نزول پیامبر بعدی است اما بعد از پیامبر اسلام، پیامبری بنا نیست بیاید. فرص کنید یک تورات وجود داشته باشد که اصلا تحریف نشده باشد، بازهم نمی‌توان به آن عمل کرد. زیرا تورات‌های موجود اولاً تحریف شده است و دوماً تاریخش گذشته است.

    پیامبر پدر فیزیکی هیچ یک از ما نیست

    وی افزود: ویژگی سوم اینکه براساس قرآن کریم، دین اسلام کامل‌ترین دین است. خداوند در هر برهه‌ای براساس فهم بشر بخشی از دین را نازل کرده است اما در آیه ۳ سوره مائده داریم الیوم اکملت لکم دینکم. ویژگی چهارم اینکه بعد از اسلام دیگر هیچ دینی نمی‌آید. در قرآن داریم پیامبر پدر فیزیکی هیچ یک از ما نیست. این بیان می‌گوید که ایشان تنها یک فرزند دارد و از صلب ایشان نسلش ادامه پیدا می‌کند.

    علوی تهرانی گفت: ویژگی پنجم این است که دین معتبر نزد خداوند، اسلام است. در آیه ۱۹ آل عمران داریم که حقیقتاً نزد خداوند دین معتبر اسلام است. ششمین ویژگی این است که تعیین کننده دین فقط خداوند است. در آیه سه سوره مائده هم می‌فرماید نعمت را تمام کردم و من از دین اسلام راضی شدم. دین انتخابات نیست که بگوییم ما ایرانی هستیم و دین را خودمان انتخاب می‌کنیم. این ویژگی‌ها برای هیچ دین دیگری وجود ندارد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.