حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • «یک نفس تا نگاهت» با نگاهی به زندگی امام حسن عسکری(ع) منتشر شد
    شناسه : 5920
    2
    رمان «یک نفس تا نگاهت» نوشته مریم ولی با مضمون زندگی امام حسن عسکری(ع) از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به نقل از روابط عمومی انتشارات نیستان؛ رمان «یک نفس تا نگاهت» نوشته مریم ولی با مضمون زندگی امام حسن عسکری(ع) و تلاش شیعیان ایشان برای اجرای رهنمودهای ایشان و سعی در تقرب به امام معصوم(ع) و درک حضرتش از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

    داستان با محوریت جوانی به نام هامون و در ایران و شهرری آغاز می‌شود. هامون پسر عطار مشهور ری است که امین امام حسن عسکری(ع) و هماهنگ‌کننده نمایندگان و امینان او در شهرهای مختلف ایران است. هامون به واسطه پدر با زندگی مخفیانه شیعیان امام زمانه خود آشنا می‌شود و شرح دلدادگی پدر به امام و نوع مواجهه او با ایشان و فرامین ایشان را فرامی‌گیرد. روزگار اما در نهایت او را راهی سامرا و کاخ خلیفه می‌کند تا به زعم خود بتواند به امام(ع) نزدیک‌تر باشد. فرجام او اما، زندان و در نهایت وصال با امام(ع) و خاندانش است.

    «یک نفس تا نگاهت» رمانی است با گونه نگارشی تاریخی مذهبی. رمانی پرتعلیق و آکنده از صحنه‌های گریز و فرار و نیز شرح زندگی و زیست مخفیانه شیعیان امام یازدهم در میان عمال خلیفه وقت. جوانی قهرمان داستان یعنی هامون در کنار جسارت‌هایش که در قالب موجودیت ذهنی و روانی او روایت می‌شود نیز به شیرینی داستان افزوده است.

    یک نفس تا نگاهت در تمام روایت داستانی خود سعی کرده از مرثیه‌سرایی و توصیفات احساسی و هیجانی دور باشد و در مقابل صحنه و موقعیتی را ترسیم می‌کند تا مخاطبش خود را به عینه در جغرافیای رویداد داستان کشف کند. در شهرری و در ایام زیست و پس زیست عبدالعظیم حسنی(ع). در بازارهایی که آکنده از گوش و چشم خبیثان و جاسوسان است و تعریفی از زندگی و زیست مومنانه در یک خانواده کوچک.

    رمان همچنین تلاشی ستودنی در به تصویر کشیدن منظومه فکری یک جوان در شناخت و دلدادگی به امام زمان خود دارد. تلاشی که سعی کرده از شعارزدگی دور و نزدیک به واقعیت اقتضای داستان‌نویسی باشد و از این منظر کارکرد خود را جدای از داستان مبدل به یک اثر تربیتی کرده است.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.