حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • دوره آموزش یکسان‌سازی دروس جلسات قرآن مساجد دزفول برگزار شد
    شناسه : 1319
    5
    دوره آموزش یکسان ‌سازی دروس جلسات قرآن مساجد دزفول ، با شرکت ۱۶۰ نفر از مسئولان جلسات برگزار شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دوره آموزش یکسان‌سازی دروس جلسات قرآن مساجد دزفول برگزار شد

    دوره آموزش یکسان‌سازی دروس جلسات قرآن مساجد دزفول، با شرکت ۱۶۰ نفر از مسئولان جلسات برگزار شد.

    دوره آموزش یکسان‌سازی دروس جلسات قرآن مساجد دزفول برگزار شد

     

     

     

     

     

     

     

    محمد اسماعیلی، دبیر کانون جلسات قرآن مساجد دزفول در گفت‌وگو با بعثت نیوز از خوزستان درباره آخرین برنامه‌های کانون گفت: ۵۰۰ جلسه قرآن(۱۵۰ جلسه بانوان و ۳۵۰ جلسه آقایان) تحت نظارت این کانون در سطح مساجد شهرستان فعال هستند. این جلسات در اوایل شروع کرونا تعطیل شدند، اما اخیرا جلسات از سر گرفته شده و اکثر آنها در مساجد دایر هستند.

    وی اظهار کرد: آخرین برنامه کانون مساجد برای مسئولان جلسات قرآن مساجد، برگزاری دوره تبیان با موضوع بیان و تشریح برنامه‌های طرح یکسان‌سازی دروس جلسات قرآن مساجد بود. این دوره با شرکت ۱۶۰ نفر از مسئولان جلسات قرآن برگزار شد.

    اسماعیلی اظهار کرد: این دوره آموزش اجرای کلاس در ۵ حوزه قرآن، اصول عقاید، احکام، اخلاق و انقلاب اسلامی و بصیرت بود و محسن ریاضی تدریس آن را بر عهده داشت.

    همچننی امام جمعه دزفول بر اهمیت توسعه بخشیدن به مطالب و محتوا در جلسات قرآن مساجد تأکید کرد و گفت: در کنار کمیت، کیفیت نیز مهم است و  باید با استفاده از خلاقیت نیروهای جوان و تجربیات سالخوردگان در مسجد به دنبال توسعه فکری، علمی و آموزشی کانون جلسات نیز بود.
    حجت الاسلام قاضی دزفولی شخصیت‌های علمی شهرستان دزفول را سرمایه‌های ارزشمند این شهرستان دانست و بیان کرد: توجه به شخصیت‌ها، فضلا و اساتید متخصص شهرستان و استانی و استفاده از آنها در جلسات قرآن ضروری است.
    وی مساجد را سنگر و اعضای شورای کانون را متکفل قرآن در مساجد توصیف کرد و افزود: نفوذ به صورت مقطعی نیست و رخنه‌ فرهنگی استمرار دارد لذا مسوولان شورای کانون مساجد باید به دور از چالش‌ها مراقب نفوذی‌ها باشند.
    امام جمعه دزفول آتش زدن دین و اعتقاد مردم از سوی برخی معاندین را نوعی نفوذ فرهنگی دانست و گفت: این افراد جز به منافع شخصی خود به چیز دیگری فکر نمی‌کنند و ظاهر فریبنده‌ای دارند که  باید آنها را شناسایی و مراقب دین مردم بود.
    وی تصریح کرد: نباید کانون جلسات قرائت قرآن در هر مسجد محدود شود بلکه به اقتضای کانون جلسات به مشکلات جوانان نیز رسیدگی شود که این اقدام بسیار ارزشمند است.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.