حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • کتاب «استشهاد‌نامه‌های ایران دوره اسلامی» منتشر شد
    شناسه : 3667
    1
    کتاب «استشهاد‌نامه‌های ایران دوره اسلامی؛ رهیافت‌ها و رویکردها‌ی نظری» به قلم حسن زندیه و مریم بلندی، از سوی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در چکیده این کتاب آمده است: اسناد شرعی بخشی از اسناد هستند که به علت اصالت، اعتبار و قرابت با زمان رویداد و اشتمال بر مضامین، مفاهیم و رویدادهای اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و … از منابع تاریخی قابل اعتنا و رجوع محسوب می‌شوند. استشهادنامه‌ها نیز یکی از انواع اسناد شرعی می‌باشند که اگر به گونه‌ای علمی و با کمک دانش و فن سندشناسی مورد بررسی قرار گیرند، می‌توانند بسیاری از مسائل و نکات مبهم تاریخی را تبیین نمایند.
    کتاب حاضر، به شیوه‌ای علمی، به بررسی تاریخی و فقهی و نیز ساختار سندشناسی استشهادنامه پرداخته است؛ زیرا کار سندشناسی، تبیین توسعه مطالعات تاریخی اسناد، به اضافه ساختارشناسی آنها است. بدین ترتیب، در این کتاب، جایگاه فقهی و کاربردی شهادت و استشهادنامه  در دوره‌های مختلف تاریخی با عنایت به پراکندگی جغرافیایی ایران، طبق موازین علمی بررسی شده است.
    کتاب «استشهاد‌نامه‌های ایران دوره اسلامی جلد اول (رهیافت‌ها و رویکردها‌ی نظری)» (Affidavits in islamic iran ) در ۱۳۳صفحه، به قلم دکتر حسن زندیه و مریم بلندی نگاشته شده است. این کتاب با مشارکت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است.
    علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات یا سفارش کتاب به نشانی http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند. همچنین فایل ۳۰ صفحه اول کتاب بطور رایگان قابل دانلود می‌باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.