حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • چهارمین دوره مسابقات «خطبه فدک» برگزار می‌شود
    شناسه : 2062
    12
    چهارمین دوره مسابقات حفظ، ترجمه و مفاهیم خطبه فدک به همت دارالقرآن حرم امام رضا(ع) در فضای مجازی برگزار می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    چهارمین دوره مسابقات «خطبه فدک» برگزار می ‌شود

    چهارمین دوره مسابقات حفظ، ترجمه و مفاهیم خطبه فدک به همت دارالقرآن حرم امام رضا(ع) در فضای مجازی برگزار می ‌شود.

    به گزارش بعثت نیوز، چهارمین دوره مسابقات حفظ، ترجمه و مفاهیم خطبه فدک در آستانه شهادت مظلومانه بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) به همت دارالقرآن حرم امام رضا(ع) در فضای مجازی برگزار می‌شود.
    علاقه‌ مندان می‌توانند با مراجعه به کانال زندگی بر مدار قرآن به نشانی «Eitaa.com/quranlive» در پیام‌رسان ایتا ضمن دریافت اطلاعات بیشتر، ثبت‌نام کنند.
    لازم به ذکر است خُطبه فدکیه یا خطبة لُمَّة سخنرانی حضرت فاطمه(س) در مسجد النبی که در اعتراض به غصب فدک ایراد شد.ابوبکر پس از رسیدن به خلافت‌ با منسوب کردن روایتی به پیامبر(ص) مبنی بر اینکه پیامبران از خود ارث برجای نمی‌گذارند، دهکده فدک را که پیامبر(ص) به فاطمه(س) بخشیده بود، به نفع خلافت مصادره کرد. فاطمه پس از بی‌ثمر بودن دادخواهی‌اش به مسجد پیامبر رفت و خطبه فدکیه را ایراد کرد. او در این خطبه بر مالکیتش درباره فدک تصریح کرد. همچنین به دفاع از حق علی(ع) درباره خلافت پراخت و مسلمانان را به خاطر سکوت در مقابل ستم به اهل بیت(ع) سرزنش کرد.

    خطبه فدکیه مجموعه ‌ای از معارف در زمینه ‌های خدا شناسی، معاد شناسی، نبوت و بعثت پیامبر اسلام (ص)، عظمت قرآن، فلسفه احکام و ولایت را در بر دارد.

    متن این خطبه در منابع شیعه و اهل سنت نقل شده است. سید عزالدین حسینی زنجانی، حسینعلی منتظری و مجتبی تهرانی بر این خطبه شرح نوشته ‌اند.

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.