حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • «چراغانی» برای «عید آسمانی»
    شناسه : 2796
    1
    چهار ویژه‌برنامه در دهه ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر از رادیو گفت‌وگو پخش خواهد شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به نقل از روابط عمومی رادیو گفت‌وگو، «نورباران» عنوان یکی از این ویژه‌برنامه‌هاست که به مناسبت ایام دهه ولایت از شبکه رادیویی گفت‌وگو پخش می‌شود. این ویژه‌برنامه به مدت ۶۰ دقیقه از ۳۱ تیر تا ششم مرداد هرروز روی آنتن می‌رود. این برنامه بخش‌های مختلفی است؛ در یکی از این بخش‌ها سه آیه مبارکه «تبلیغ»، «اکمال» و «ولایت» با حضور اسماعیل عاکفی از مدرسان علوم قرآنی تفسیر می‌شوند.

    معرفی کتاب «الغدیر» علامه امینی توسط حجت‌الاسلام محمد پویا از دیگر بخش‌های تدارک دیده شده در این برنامه است. بررسی موضوع غدیر در ادبیات فارسی توسط مصطفی محدثی خراسانی، هم دیگر بخش «نورباران» است. بخشی از این برنامه با عنوان «عرض ارادت» هرروز یک سلام خاصه به امیرالمؤمنین تقدیم می‌کند.

    از دیگر بخش‌های این برنامه خطبه‌های غدیریه است که در آن با حضور یوسف رحیمی این خطبه‌ها و اتفاقاتی که در غدیر خم افتاد بررسی می‌شود. برنامه «نورباران» کاری از گروه تولید و تأمین رادیو گفت‌وگو است که تهیه‌کنندگی آن را ساناز باقری به عهده دارد و مریم شهرام پور نیز به عنوان گوینده با این برنامه همراه است.

    «قرار بندگی» عنوان یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های رادیو گفت‌وگو است که از ساعت ۱۰ تا ۱۳ روز عید قربان روی آنتن شبکه رادیویی گفت‌وگو می‌رود. این برنامه در قالب یک مجله شاد عیدانه و با پخش ترانه و تصنیف، گفت‌وگو با مهمانان حضوری و تلفنی و قطعات نمایشی تدارک دیده شده است. از خود گذشتن، بررسی جایگاه حضرت ابراهیم(ع) در آیات و روایات، فلسفه قربانی کردن و تسلیم در برابر اوامر الهی و تأثیر در سبک زندگی محورهای اصلی برنامه «قرار بندگی» است. گوینده این برنامه آرمان غفاریان است و در بخش‌های نمایشی نیز صاحبه عظیمی و آرش راسخ، نقش‌آفرینی خواهند کرد. گزارشگر برنامه نیز سارا اکبری است و تهیه‌کنندگی آن به عهده سیما غفاری است.

    برای عید غدیر نیز ویژه‌برنامه «چراغانی» توسط رادیو گفت‌وگو تدارک دیده شده است که ساعت ۱۰ تا ۱۳ روز پنجشنبه ۷ مرداد از این شبکه پخش می‌شود. این برنامه دارای بخش‌های مختلفی چون نمایش، مصاحبه، موسیقی، گزارش و … است. تفسیر فلسفه غدیر، رفتار امام علی(ع) با اطرافیان، مفهوم ولایت مداری، فرهنگ مردم در عید غدیر، سرور و شادی واقعی در جامعه، تفسیر آیه ولایت و دوستی حضرت علی(ع) از موضوعات محوری برنامه «چراغانی» است. تهیه‌کنندگی این برنامه نیز بر عهده سیما غفاری است.

    «عید آسمانی» دیگر ویژه‌برنامه رادیو گفت‌وگو است که به مناسبت اعیاد قربان و غدیر طی دو قسمت پخش خواهد شد. قسمت اول این برنامه روز پنجشنبه ۳۰ تیر و قسمت دوم آن جمعه ۷ مرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ روی آنتن خواهد رفت. «عید آسمانی» در قالب یک جنگ عصرگاهی با اجرای امیر زنده‌دلان و پیمان قریب پناه دارای بخش‌های سرگرمی و مسابقه، روایت طنز روایت‌های طنز (با موضوع قرنطینه) و برگزاری عید در منزل و گزارش است.

    در این برنامه همچنین ارتباط‌هایی برای قدردانی از کسانی که در سی روز ماه مبارک رمضان خدمات ویژه‌ای انجام دادند(کمک‌های مؤمنانه و همدلی در زمان کرونا و همچنین کادر درمان) برقرار خواهد شد. مریم بابایی تهیه‌کننده برنامه «عید آسمانی» است.

    رادیو گفت‌وگو، روی موج اف ام ردیف ۱۰۳,۵ مگاهرتز قابل دریافت است و همراهان رادیو می‌توانند با نصب نرم‌افزار ایران صدا در هر نقطه‌ای همراه برنامه‌های رادیو گفت‌وگو به‌صورت زنده و آرشیوی باشند و نظرات خود را به سامانه ۳۰۰۰۰۱۰۳۵  ارسال کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.