حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • چاپ بیش از چهارهزار عنوان کتاب فاطمی در جهان
    شناسه : 4500
    3
    دبیر «سوگواره حدیث غربت» خبر داد: بالای چهار هزار عنوان از کتاب‌هایی که در موضوع حضرت زهرا (س) به زبان‌های مختلف در دنیا چا‌پ شده است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    از برگزاری موفق نمایشگاه کتاب «سوگواره حدیث غربت» خبر داد و گفت: پیشینه این نمایشگاه به اقدامی برمی‌گردد که در ایام فاطمیه سال ۷۹ اتفاق افتاد. در آن سال در دیدار مراجع عظام تقلید با رئیس‌جمهوری وقت، آیت‌الله وحید خراسانی در  دیدار خصوصی با رئیس‌جمهوری از او درخواست کرده بود روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ایران تعطیل رسمی اعلام شود. بلافاصله رئیس‌جمهوری در اولین جلسه هیئت دولت این تقاضای آیت‌الله وحید خراسانی را مطرح کرده که مورد موافقت هیئت دولت قرار گرفت و به‌ صورت یک لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و خوشبختانه در مجلس هم روز شهادت حضرت زهرا (س) در کشور تعطیل رسمی اعلام شد.

    وی ادامه داد: از آن به بعد با اقدامات و همت مراجع تقلید یک شعار و جریان با عنوان «فاطمیه باید عاشورای ثانی شود» شکل گرفت، که یک بُعد این جریان مراسم‌های عزاداری و تشکیل هیئت‌ها و این قبیل اقدامات بود، بعد دیگر یک جریان بزرگ فرهنگی و رسانه‌ای تاثیرگذار بود که نتیجه آن یک بانک قوی از طرح‌ها و برنامه‌های مختلف درباره حضرت زهرا (س) بود. از جمله تاثیری که این فاطمیه در موضوع کتاب داشت.

    مدیر انتشارات دلیل ما اضافه کرد: در همین راستا ما یک کتابشناسی تحت عنوان «فاطمه سلام‌الله علیها در آیینه کتاب» منتشر کردیم و نشان دادیم کتاب‌هایی که درباره حضرت زهرا (س) از قرن اول تا مقطع انقلاب اسلامی در ایران نوشته شده یک طرف و از این مقطع، به‌ویژه از زمانی که روز شهادت حضرت زهرا (س) تعطیل رسمی در کشور اعلام شد، رشد کتاب‌های این حوزه بالای صددرصد بوده است.

    وی افزود: بالای چهار هزار عنوان از کتاب‌هایی که در موضوع حضرت زهرا (س) به زبان‌های مختلف در دنیا چا‌پ شده، در این کتاب معرفی شده است و دقیقا نشان می‌دهد این کتاب‌ها در ایران و زبان فارسی رشد چشمگیری داشته است.

    ‌برگزاری پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب فاطمی در قم

    سعدی با اشاره به اینکه از حدود ۱۵ سال قبل بحث نمایشگاه‌های کتاب را در ایام فاطمیه شروع کردیم، عنوان کرد: درحقیقت در یک قسمت از سوگواره‌هایی با عنوان «سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بین‌هاشم» که اولین بار در ایام فاطمیه در شهر مقدس قم اجرا و نمادهای خاصی که مربوط به حضرت زهرا (س) به نمایش درآمد، نمایشگاه کتاب را دایر و امسال پانزدهمین دوره آن را برگزار کردیم.

    ۷۴۰ عنوان کتاب از ۱۱۲ ناشر فعال

    وی گفت: درست است که انتشارات دلیل ما مسئولیت برگزاری نمایشگاه کتاب فاطمیه را داشت، اما امسال حدود ۷۴۰ عنوان کتاب از ۱۱۲ ناشر فعال کشور جمع‌آوری و در این نمایشگاه در موضوع حضرت زهرا (س) و حدیثی و اعتقادی و معارف ارائه شد.

    سعدی در ادامه از فروش خوب پانزدهمین نمایشگاه کتاب فاطمیه تحت عنوان «سوگواره حدیث غربت» خبر داد و اعلام کرد: در این نمایشگاه ۱۱ هزار و ۶۵ عنوان کتاب فروش رفته است. بالاترین تعداد فاکتور صادر شده در یک روز ۴۳۸ فاکتور و میانگین فاکتورهای صادر شده در هر روز ۳۷۹ فاکتور است. در مجموع ۱۰ روز نمایشگاه هم سه هزار و ۷۸۳ جمع فاکتورهای صادر شده است.

    این ناشر ضمن بیان اینکه اطلاعات این نمایشگاه به‌طور دقیق ثبت شده و قابل راستی‌آزمایی است، اضافه کرد: از موفقیت‌های ما در این نمایشگاه، این است که توانستیم یک جریان فعال‌ در حوزه کتاب‌های مذهبی ایجاد کنیم. رقم قیمت ‌پشت جلد کتاب‌هایی که در این نمایشگاه ارائه شد، بیش از ۱۰ میلیارد ریال بود، که فروش رفته است؛ این مسئله تاثیر بسیار مهمی در تولید کتاب دارد و برای نویسنده‌هایی که می‌خواهند درباره حضرت زهرا (س) کتاب بنویسند، انگیزه بسیار بالایی خواهد بود.

    وی افزود: شکل‌گیری قالب‌های مختلف دایره‎المعارف‌ها، کتابشناسی‌ها در حوزه کودک، متوسطه و … همه به خاطر استقبالی است که از کتاب‌های در موضوع حضرت زهرا (س) در جامعه ایجاد شده است.

    برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب فاطمی

    سعدی با بیان اینکه ما هر سال نمایشگاه سوگواره غربت را در شهر قم و چند شهر دیگر از جمله مشهد و کرمان و… برگزار و پشتیبانی می‌کنیم، عنوان کرد: امسال برای اولین بار بحث نمایشگاه مجازی کتاب فاطمی را به‌صورت کشوری از ۲۷ آذرماه شروع کردیم و تا ولادت حضرت زهرا (س) ادامه داشت، تا دیگر علاقه‌مندان به حضرت زهرا در سراسر کشور هم از این موهبت بی‌بهره نباشند.

    مدیر انتشارات دلیل ما ضمن تاکید بر اینکه در مناسبت‌های مذهبی توجه مردم به ائمه و به‌ویژه حضرت زهرا (س) بیشتر می‌شود، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب ما باعث می‌شود که ایام فاطمیه با رفتن این کتاب‌ها به خانه مردم ایام معرفت فاطمی در طول سال در خانواده‌های ما ساری و جاری ‌شود و این رشد چشمگیری که در انتشار کتاب‌های با موضوع حضرت زهرا (س) ایجاد شده است به جهت آن شور و هیجانی است که در کشور به نام فاطمیه انجام شد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.