حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • پایان دو ماه عزاداری در کربلا/ پرچم سرخ انتقام بر فراز گنبد حرم امام حسین (ع) برفراشته شد
    شناسه : 3371
    2
    با حلول ماه ربیع الاول، پرچم و کتیبه‌های عزاداری محرم و صفر با دلتنگی و اشک از حرم‌های امام‌ حسین (ع) و حضرت عباس (ع) برچیده و پرچم سرخ انتقام بر فراز گنبد حرم‌های کربلا برفراشته شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    با پایان ماه صفر و عزاداری امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت (ع)، دو ماه عزاداری شیعیان در جهان به ویژه شهر کربلا به پایان رسید و پارچه‌های مشکی عزا در کربلا و حرم امام حسین (ع) جمع شدند.

    پایین آوردن کتیبه و پرچم‌های عزای محرم و صفر در بین‌الحرمین

    بر همین اساس، شب گذشته همزمان با حلول ماه ربیع الاول پارچه‌های عزاداری ماه محرم و‌ صفر که دو ماه در حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) نصب شده بود، به همت خادمان حرم‌های مطهر با اندوه و دلتنگی جمع‌آوری شدند.

    زائران نیز پس از پایین آوردن پارچه‌های عزا در حالی که اشک‌ می‌ریختند، پارچه‌های مزین به نام امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا را بر سر و صورت مالیده و تبرک می‌جستند. برخی هم پرچم‌های عزا را بوسیده و در جمع کردن آن کمک می‌کردند.

    پرچم‌های سیاه عزا در بین‌الحرمین نیز به همت خادمان آستان‌های مقدس در حالی شب گذشته جمع شدند که زائران بسیاری در انتظار پایین آمدن پرچم و کتیبه‌ها بودند تا بتوانند بر پرچم عزا بوسه زده و شفاعت و سلامتی از امام حسین (ع) بطلبند. برخی دیگر نیز زیر پرچم عزا دعای فرج را می‌خواندند.

    بر همین اساس، خادمان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس(ع) پس از اذان مغرب پرچم‌های سیاه را پایین آورده و پرچم قرمز انتقام را بر فراز گنبد‌های مطهر کربلا برافراشتند.

    علاوه بر این، پرچم سیاه عزا که از شب اول ماه محرم بر فراز گنبد حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) نصب شده بود، تغییر کرد و پرچم سرخ انتقام جایگزین پرچم سیاه محرم و‌ صفر شد.

    چراغ‌های بین‌الحرمین و همچنین حرم‌های مطهر که در ایام محرم و صفر قرمز رنگ شده بود، تغییر کرد و به رنگ سبز درآمد و‌ حال و‌هوای کربلا را نورانی کرد.

    زائران ارباب هم با دلتنگی برای ماه عزای امام حسین(ع) به زیارت کربلا مشرف شدند و در اولین شب جمعه بدون سیاهی‌های عزا‌، برای غربت فاطمه زهرا (س) اشک ریختند.

    تعویض پرچم گنبد حرم امام حسین (ع)

    امسال در ایام محرم و صفر عاشقان حسینی به زیارت ارباب مشرف شدند؛ به طوری که با وجود محدودیت‌ها در روز عاشورا بیش از ۶ میلیون نفر و در ایام اربعین بیش از ۱۶ میلیون نفر به کربلا و زیارت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف شدند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.