حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ولایت پذیری اساس سبک زندگی فاطمی است
    شناسه : 1139
    5
    فاطمه (س) از نظر آموزه‌ های قرآنی انسان کاملی است که به سبب همین ویژگی می ‌تواند سر مشق بی‌ چون و چرای مردم شود .
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    ولایت پذیری اساس سبک زندگی فاطمی است

    کارشناس مذهبی و مدیر حوزه بازرسی شهرداری اردبیل گفت: ولایت پذیری اساس و عنصر اصلی سبک زندگی فاطمی است.

    سبک زندگی

    حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم میرعباس زاده، کارشناس مذهبی و مدیر حوزه بازرسی شهرداری اردبیل، در گفتگو با بعثت نیوز، از اردبیل، در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مهدیه اردبیل برگزار شد، گفت: فاطمه(س) از نظر آموزه‌های قرآنی انسان کاملی است که به سبب همین ویژگی می‌تواند سرمشق بی‌چون و چرای مردم شود و انسان‌ها برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید سبک زندگی این بانوی بزرگوار را سرمشق و الگو قرار دهند.

    این کارشناس مذهبی، تقوا و ایمان دینی را مقدمه درک برکت‌ها و نعمت‌های الهی توصیف کرد و افزود: زندگی سراسر صلح، نتیجه زندگی در زیر بیرق ولایت الهی است و بر این اساس ولایت رسول الله(ص) برای تحقق همین حقیقت بر بندگان صالح ارائه شده است.

    مدیر حوزه بازرسی شهرداری اردبیل، رسالت حضرت رسول اکرم(ص) را آرزوی قلبی تمام انبیاء الهی دانست و اظهار کرد: قرآن کریم در تشریح این حقیقت معتقد است که ولایت الهی دو مرحله است و بر این مدار شکل گیری جامعه نمونه الهی اولین گام دست یابی به زمینه‌های معرفتی حکومت ولایت الهی است.

    حجت‌الاسلام میرعباس زاده، عدل، برابری، قسط، صلح و محبت را زمینه‌های معرفتی تحقق نهایی ولایت الهی عنوان کرد و گفت: دست یابی رسول اکرم(ص) به این موفقیت بزرگ از سوی قرآن چنین توصیف شده است که«لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنه لمن کان یرجو الله والیوم الاخر وذکر الله کثیرا» مسلما برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آن‌ها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.

    وی با اشاره به تبیین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) تاکید کرد: اگر بخواهیم فاطمه(س) را به عنوان سرمشق زندگی خود قرار دهیم و شیوه و سبک زندگی خود را بر اساس آن ساماندهی کنیم، می‌بایست به جزئیات زندگی ایشان و خصوصیات اخلاقی و منش ها، کنش‌ها و حتی واکنش‌های ایشان آگاهی داشته باشیم، هر چند که اطلاعات در این باره بسیار ناقص است، ولی با همین میزان اطلاعاتی که از طریق قرآن و روایات معتبر در اختیار داریم می‌توانیم شیوه و سبک زندگی ایشان را به دست آورده و بر اساس آن زندگی خود را سامان دهیم.

    این کارشناس مذهبی، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین درسی که جامعه ما می‌تواند از زندگی مشترک حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) بگیرد و سبک زندگی خود را اصلاح کند، سادگی و آسان گرفتن در تشکیل زندگی است و گذشتن از موانع تشریفات و پایه گذاری آسان زندگی مشترک مهم‌ترین روش برای اصلاح سبک زندگی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.