حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نگاه صهیونیسم به حقوق بشر فاصله زیادی با تعالیم انسانی دین یهود دارد
    شناسه : 7282
    2
    سیاست و اقتصاد » سیاسی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه مهم تورات مقدس مبنی بر «همنوعت را مانند خودت دوست بدار» گفت: این آموزه هیچ قید و شرطی ندارد و شامل همه انسان‌ها با هر دین، قومیت، زبان، نژاد و رنگ پوست است، در حالی که تعالیم صهیونیستی، صهیونیست‌ها را نژاد و انسان برتر معرفی کرده و دیگران را کمتر از انسان می‌دانند و بر همین مبنا کشتار فلسطینی‌ها را مجاز می‌شمارند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    همایون سامه‌یح بخت‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تحولات این روزهای فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه گفت: در ابتدا باید به خاطر کشتار عظیم و بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه توسط رژیم اشغالگر قدس اظهار تأسف و تألم کرد. در طول تاریخ کشتارها و جنایات زیادی توسط این رژیم نسبت به مردم فلسطین انجام شده و هنوز هم جنایات این رژیم در صبرا و شتیلا فراموش نشده اما جنایات اخیر در طول دوران ۷۰ ساله اشغال فلسطین کاملاً بی‌سابقه و وحشتناک بوده است.
    وی با اشاره به کشتار وحشتناک زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی در یک جنگ کاملاً نابرابر و تسلیت به ملت فلسطین گفت: جامعه ایرانیان کلیمی از همان ابتدا جنایات رژیم صهیونیستی را علیه مردم فلسطین محکوم کرد و همیشه بر این مسئله تأکید کرده که حساب صهیونیسم از یهودیت اصیل کاملاً جداست.

    بیشتر بخوانید:

    • سطر سطر اعلامیه حقوق بشر وجود نامیمون رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند
    • تحولات غزه و سؤالات جدی درباره تشکیل نهادهای جدید و کارآمد حقوق بشری

    سامه‌یح اظهار کرد: امام خمینی(ره) نیز در اردیبهشت ۱۳۵۸ در دیدار نمایندگان جامعه کلیمیان ایران فرمودند ما حساب جامعه یهود را از صهیونیسم و صهیونیست‌ها جدا می‌دانیم. ما یهودیان نیز به این مسئله باور قلبی داشته و همواره موضع خود را در محکومیت رژیم صهیونیستی به اشکال مختلف از جمله شرکت گسترده جامعه کلیمیان در راهپیمایی روز جهانی قدس بیان کرده‌ایم.
    سامه‌یح با اشاره به قطع آب، برق، سوخت و عدم دسترسی به غذا و دارو و خطر مرگ مجروحان و بیماران در غزه، این اقدامات را مصداق جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی فلسطینیان خواند و گفت‌: در روزهای اخیر رهبر جامعه کلیمیان و من به عنوان نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی این جنایات را محکوم کردیم و برگزاری برنامه‌هایی را برای محکومیت این مسئله در دستور کار داریم.

    تفاوت آشکار تعالیم دین یهود با آموزه‌های صهیونیسم

    نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی درباره نگاه حقوق بشری یهودیت و تفاوت آن با تعالیم صهیونیست‌ها گفت: حزب و جریان انحرافی صهیونیسم حدود ۱۰۰ سال و یهودیت حدود ۵ هزار سال عمر و قدمت دارد. در تعالیم حضرت موسی کلیم‌الله(ع) جنایات و کشتن انسان‌های بی‌گناه مورد مذمت قرار گرفته و در یکی از آیات مهم تورات مقدس که نشانه توجه والای این دین الهی به حقوق بشر است آمده که «همنوعت را مانند خودت دوست بدار»؛ این آموزه هیچ شرط و قیدی ندارد و هیچ اشاره‌ای به دین، قومیت، زبان، نژاد و رنگ پوست انسان‌های دیگر نکرده، در حالی که تعالیم صهیونیستی، صهیونیست‌ها را نژاد و انسان برتر معرفی کرده و دیگران را کمتر از انسان می‌دانند و بر همین مبنا کشتن فلسطینی‌ها را مجاز می‌شمارند. این آموزه تورات دقیقاً ترجمان همان سخن امام علی(ع) است که فرمودند: «هر چه را برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم مپسند.» این امر نشانه اشتراک ادیان الهی در نوع نگاه به انسان و توجه به حقوق بشر است.
    سامه‌یح تصریح کرد: متأسفانه ما در دنیا نه تنها یهودی صهیونیسم بلکه مسیحی صهیونیسم هم داریم و داعش نیز فرزند نامشروع صهیونیست‌هاست اما همانطور که نباید جنایات داعش علیه ملت‌ها را به اسلام نسبت داد و فاصله زیادی میان آموزه‌های اسلام با اقدامات داعش وجود دارد نباید آموزه‌های صهیونیستی و جنایات صهیونیست‌ها را نیز به یهودیت منتسب کرد.

    اعلام بیزاری یهودیان آزادیخواه از رژیم صهیونیستی

    وی ابراز کرد: در گوشه گوشه دنیا از جمله اروپا و آمریکا که جمعیت یهودیان بیش از سایر نقاط جهان است تجمعات و راهپیمایی ضد صهیونیستی زیادی برگزار شده و یهودیان آزادی‌خواه و واقعی از جمله در ایران، این جنایات ضد بشری را به شدت محکوم کرده‌ و فاصله و مرز خود را با صهیونیست‌ها همواره اعلام و از صهیونیسم اعلام بیزاری کرده‌اند.
    نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ جامعه یهودیان دوران بسیار سختی را در طول تاریخ داشته و جنایات زیادی را به ویژه در جنگ جهانی دوم به چشم خود دیده و کسی که به این مسئله اعتقاد دارد و چنین تاریخی را پشت سر گذاشته، قطعاً به جنایت و کشتار سایر انسان‌ها تن نمی‌دهد و آن را قبول نخواهد داشت.

    جنایاتی وحشتناک‌تر از جنایات نازی‌ها

    وی با وحشتناک‌تر توصیف کردن جنایات صهیونیست‌ها از جنایات نازی‌ها، گفت: میزان بمب‌هایی که بر سر مردم نوار کوچک غزه ریخته شده از بمب‌های ریخته شده بر روی شهر برلین توسط متفقین، بیشتر است و این بیانگر همین بی‌سابقه بودن این جنایات و حجم قساوت و سبوعیت صهیونیست‌ها است. لذا وظیفه همه انسان‌های آزادی‌خواه و حق‌طلب با هر دین، مسلک و عقیده‌ای است که این جنایات را محکوم و از مردم مظلوم غزه و فلسطین اعلام حمایت کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.