حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نقش مهم بانوان در موفقیت جبهه‌های مقاومت
    شناسه : 6933
    2
    اجتماعی » جامعه استاندار تهران با بیان اینکه بانوان حامی مردان برای انجام کارهای دشوار هستند، اظهار کرد: اگر قبول داشته باشیم که خون شهید جوشش‌دهنده و برپاکننده حرکتی از درون برای ساخت انسان است، زنان در این مسیر در خط مقدم هستند. اگر اراده بانوان نبود، در هیچ یک از جبهه‌های مقاومت هیچ اتفاقی نمی‌افتاد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    مراسم یادواره بانوان شهید پایتخت امروز، ۳۱ مردادماه به همت سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران در محل تالار وزارت کشور برگزار شد.

    علیرضا فخاری، استاندار تهران و رئیس ستاد برگزاری کنگره شهدای پایتخت طی سخنانی در این مراسم‌ اظهار کرد: امروز فرصتی شد تا در سلسله برنامه‌هایی که برای تأمین زیرساخت‌های کنگره بزرگ‌ به منظور یادآوری خاطرات شهدای پایتخت که در اسفند‌ماه برگزار می‌شود و برای پیمان ما با شهدای عزیز نقطه‌ عطفی خواهد بود، پیش‌کنگره‌ای را با عنوان یادواره بانوان شهید که ۵۶۰ شهید در مسیر انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند، برگزار کنیم.

    وی افزود: این برنامه ما را به یاد شرایطی می‌اندازد که در دوران دفاع مقدس از وجود مادران، خواهران و همسران رزمندگان در مسیر خدمت به رزمندگان و مجروحان بهره می‌بردیم. زنان کشور ما که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، عامل پیش‌برنده در تولید قدرت ملی هستند.

    فخاری با بیان اینکه بانوان در اوج قدرت‌بخشی می‌توانند مرد را به معراج ببرند و حامی مردان برای انجام کارهای دشوار هستند، اظهار کرد: اگر قبول داشته باشیم که خون شهید جوشش‌دهنده و برپاکننده حرکتی از درون برای ساخت انسان است، زنان در این مسیر در خط مقدم هستند. اگر اراده بانوان نبود، در هیچ یک از جبهه‌های مقاومت هیچ اتفاقی نمی‌افتاد.

    وی‌ اظهار کرد: مردان امروز به پشتوانه همسران خود در مسیرهای دشوار گام برمی‌دارند و این ترکیبی الهی است. ما امروز به جامعه بزرگ و اثربخش همسران و خواهران برای رشد و تعالی انقلاب اسلامی می‌بالیم. هر کجا در جامعه نقطه ضعفی حادث شد، یقین داریم که برطرف‌کننده آن ابتدا بانوان هستند. اگر دشمن امروز نقطه حائلی در جامعه ایجاد کرده، بانوان در مقام مبارزه با آن قرار دارند.

    استاندار تهران با بیان اینکه تلاش مردان برای مجاهدت در راه خدا به پشتوانه بانوان انجام می‌شود، ادامه داد: این قدرت ملی برای ترویج فرهنگ ناب انقلاب اسلامی یقینا به پشتوانه بانوان ایجاد می‌شود. به سهم خود به عنوان یک خدمتگزار از حضور همه بانوان در این مراسم تقدیر و تشکر می‌کنم. شعاع نورانی حضور عطرآگین شهدای عزیز در این‌ محفل حس می‌شود و همه ما خود را مدیون ایشان می‌دانیم.

    فخاری با اشاره به اینکه زنان پشتوانه مردان در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند، تصریح کرد: از تمامی دست‌اندرکاران این مراسم که زمینه برپایی چنین مراسمی ویژه بانوان شهید پایتخت را فراهم کردند نیز قدردانی می‌کنم و امیدواریم بتوانیم رهرو راه شهدا در عرصه‌های مختلف باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.