حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نخبگان مدیریتی را به حوزه‌های علمیه معرفی می‌کنیم
    شناسه : 4015
    2
    رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این مرکز طلاب برتر را در سه بخش آموزش، پژوهش و تبلیغ و امور فرهنگی شناسایی می‌کند، گفت: نخبگان مدیریتی که شناسایی می‌شوند، در مرحله اول به بخش‌های مدیریتی حوزه‌های علمیه و سپس در مراحل بعدی به بخش‌های مدیریتی نظام معرفی می‌شوند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه در راستای ایفای مأموریت در عرصه علم و فناوری و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

    وی ادامه داد: این مرکز تشکیل شد تا در شرایط لازم ارتباطات خودش را با حوزه‌های علمیه برقرار کند و هدف اصلی این مرکز در سه قلمرو مهم شناسایی استعدادهای برتر نخبگان و مفاخر حوزه‌های علمیه، زمینه‌سازی برای رشد و ارتقا و ارائه خدمات بیشتر استعدادهای برتر و نخبگان حوزه‌های علمیه، زمینه‌سازی بهره‌گیری از استعدادهای برتر در مسیر پاسخ‌گویی به نیازهای جهان معاصر حوزه‌های علمیه و کمک به رشد توسعه یافتگی جامعه اسلامی تعریف شده است.

    عماد در رابطه با عضویت طلاب در مرکز امور نخبگان حوزه‌های علمیه، گفت: این مرکز طلاب برتر را در سه بخش آموزش، پژوهش و تبلیغ و امور فرهنگی شناسایی می‌کند که تا به حال در هفت دوره که آخرین دوره آن مربوط به سال گذشته بود این شناسایی‌ها انجام شده و امسال هم این فرآیند در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه اخیرا در بخش آموزش، استعدادهای برتر تدریس نیز شناسایی شدند و تمهیدات لازم برای اجرای آن فراهم شده است، تصریح کرد: شناسایی استعدادهای برتر مدیریتی هم که تا به حال شناسایی نمی‌شدند براساس مجوزهای که جدیدا کسب شده است، در حال انجام است.

    عماد افزود: در بخش استعدادهای برتر فرهنگی نیز ۱۱ قلمرو فرهنگی و هنری به هشت قلمرو موجود اضافه شده است که بیشتر این عرصه‌های جدید، عرصه‌های هنری و رسانه‌ای هستند و طلاب برتر در این قلمروها هم شناسایی خواهند شد.

    رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه بیان کرد: در بخش‌های اعلام شده در مجموع حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، اصفهان و جامعةالزهرا نزدیک به دو‌ هزار و ۲۰۰ نفر و در حوزه علمیه خراسان نیز ۶۰۰ نفر شناسایی شدند که این استعدادهای برتر حمایت می‌شوند.

    وی تصریح کرد: حمایت از استعدادهای برتر منوط به دارا بودن یک سری از استانداردها و شاخص‌ها به لحاظ علمی، اخلاقی و مهارتی و حفظ کردن این شاخص‌هاست که اگر در مراحل بعدی ارزشیابی تحصیلی، فعالیت‌های پژوهشی و یا فرهنگی این افراد کاهش یابد از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

    عماد با بیان اینکه در مجموع طلاب شناسایی شده، حدود ۱۰ درصد در ادامه راه در سال‌های بعد از چرخه حمایت خارج شدند و طلاب دیگری به این جمع اضافه شدند، گفت: نخبگان مدیریتی که شناسایی می‌شوند، در مرحله اول به بخش‌های مدیریتی حوزه‌های علمیه و سپس در مراحل بعدی به بخش‌های مدیریتی نظام معرفی می‌شوند.

    وی با تأکید بر اینکه مؤلفه‌هایی که برای شناسایی استعدادهای برتر در نظر گرفته شده است راه اعمال نظرهای شخصی را بسته است، یادآور شد: برای شناسایی صلاحیت‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود که از جمله آنها در معدل بالا در صلاحیت علمی است، البته اگر شخصی یک نمره معدل پایین‌تر داشته باشد و دو استاد او را تأیید کنند بعد از انجام مصاحبه به‌صورت استثنا پذیرفته می‌شود.

    عماد در پایان گفت: جامعه نخبگانی باید جامعه مسئول قلمداد شود تا از پرورش افراد نخبه متوقع جلوگیری شود؛ توجه به نیاز کشور و ضرورت‌های کشور از نکاتی است که جامعه نخبگانی باید به آن دقت کنند و مسئولان نیز حمایت‌های لازم را انجام دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.