حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • منظومه شخصیت‌های اثرگذار صدر اسلام جمع‌آوری می‌شود
    شناسه : 4432
    3
    رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی گفت: منظومه شخصیت‌های اثرگذار صدر اسلام را با دو مبنای «دفاع از اسلام و ولایت» و «مظلومیت و غربت» جمع‌آوری می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، رئیس کنگره بین‌المللی حضرت حمزه(ع) دهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران، به دیدار اخیر شورای سیاست‌گذاری کنگره با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این دیدار ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ دقیقه پیرامون شخصیت اثرگذار حضرت حمزه(ع) و مظلومیت ایشان صحبت کردند و ضمن تأیید برگزاری چنین نکوداشت‌هایی، بر جنبه هنری و رسانه‌ای این شخصیت‌ها تاکید داشتند.

    رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار، سه بار بر غربت حضرت حمزه(ع) تأکید و دو مرتبه در ذکر فضایل و غربت این شخصیت بزرگ تاریخ به گریه افتادند.

    نگاه ویژه رهبر انقلاب به نکوداشت شخصیت‌های تاریخ اسلام

    عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: رهبر انقلاب با بیان اینکه برگزاری چنین کنگره‌هایی باید استمرار داشته باشد، بر جنبه هنری به‌ویژه تهیه فیلم، سریال متناسب با شخصیت‌های بزرگوار، مظلوم و غریب صدر اسلام توصیه کردند.

    حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار به شخصیت و جایگاه جناب «جعفر بن ابیطالب»، «مقداد» و «امّ‌سلمه» اشاره کردند لذا بعد از برگزاری کنگره حضرت حمزه(ع) با تشکیل یک کمیته علمی اقدام به شناسایی، جمع‌آوری و تدوین منظومه‌ای متشکل از ۱۰، ۱۵ شخصیت دارای آن دو مبنایی که ذکر شد، خواهیم کرد.

    رئیس کنگره که در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع امام خمینی(ره) در جمع اصحاب رسانه سخن می‌گفت، بیان کرد: ایده برگزاری همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) سه سال پیش و برای نخستین بار با مقام معظم رهبری مورد مشورت و نظرخواهی قرار گرفت و ایشان از آن بسیار استقبال و نسبت به برگزاری چنین همایشی تأکید کردند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به تولید نرم‌افزار مجموعه آثار درباره حضرت حمزه(ع) اشاره کرد و افزود: همزمان با برگزاری همایش، از سوی شهرداری قم، خیابانی به نام حضرت حمزه (ع) نامگذاری می‌شود.

    نگاه ویژه رهبر انقلاب به نکوداشت شخصیت‌های تاریخ اسلام

    استاد جامعةالمصطفی العالمیه، دعوت از دفاتر مراجع، علما و بزرگان حوزه، همچنین استمرار کار در قالب تولیدات هنری را از دیگر رویکرد‌های این همایش دانست و گفت: تولید فیلم‌های هنری درباره شخصیت حضرت حمزه(ع) و جعفر بن ابیطالب(ع) که زندگی آنان سرشار از ابعاد دراماتیک است، انگیزه تولیدات سینمایی را در هنرمندان افزایش می‌دهد و امید داریم با فراهم شدن حمایت مالی این اقدام مهم از سوی کارگردانان مطرح کشورمان آغاز شود.

    حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی«جهاد تبیین» و لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تبیین شخصیت‌های تاریخی با هدف ارائه الگو‌هایی ناظر به نیاز‌های زیستی جوانان، یکی از اهداف و رسالت‌های این همایش بین‌المللی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.