حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • معتقد به مهدویت در جهت رفع تبعیض، ظلم و فساد حرکت می‌کند
    شناسه : 6930
    2
    سیاست و اقتصاد » سیاسی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: معتقد به مهدویت تلاش می‌کند در جهت از بین بردن تبعیض‌ها، ظلم‌ها، فسادها و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی در جامعه بشری حرکت کند و هر گام او برای زمینه‌سازی ظهور است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، صبح امروز، دوشنبه ۳۰ مرداد، در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» درباره شهید مدافع حرم، مصطفی صدرزاده، و اولین آیین ملی تکریم فعالان مسجد که در مسجد جمکران برگزار شد، با بیان اینکه امروز در وز مسجد در یک مکان مقدس و روز تاریخی و در مناسبت مهم پاسداشت جهاد، ایثار، شهادت و تکریم از خادمان مسجد قرار داریم، گفت: این نورانیت به برکت این مکان و نام مقدس شهید و تقریظ رهبر فرزانه انقلاب است که از دل نگاشته شده و بر دل می‌نشیند و مجلس ما را مجلس مبارکی کرده است.

    وی افزود: ‌نام مقدس حضرت ولی عصر(عج) و اعتقاد به او و همواره او را حاضر و ناظر برخود دانستن به رفتار و سلوک و زندگی ما جهت و امید می‌دهد.

    رئیسی با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به توحید است، گفت: او پرچم توحید را بر سراسر عالم را برافراشته می‌کند. اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به نبوت است زیرا او عصاره هه انبیای الهی است. اعتقاد به مهدویت اعتقاد به معاد است. اعتقاد به مهدویت اعتقاد به امامت است. اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به عدل است که او همه عالم را پر از عدل می‌کند و اینها آثار اعتقادی اعتقاد به مهدویت و وجود مقدس جضرت ولی عصر(عج) است.

    رئیس‌جمهور در خصوص آثار عملی اعتقاد به مهدویت گفت: کسی که به معتقد به مهدویت است در جهت اقامه صلاه، ایتای زکات و امر به معروف و نهی از منکر گام برمی‌دارد. معتقد به وجود مقدس امام زمان (عج) در سلوک و رفتار مانند عقیده و باور  در جهت گسترش معروف‌ها و نهی از زشتی‌ها در جامعه حرکت می‌کند.

    وی تصریح کرد: معتقد به مهدویت تلاش می‌کند در جهت از بین بردن تبعیض‌ها، ظلم‌ها، فسادها و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی در جامعه بشری حرکت کند و هر گام او برای زمینه‌سازی ظهور است.

    رئیسی بیان کرد:‌ اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به امام حیی است که حاضر است ولی ظهور او ظهور صغری است. برخلاف برخی اعتقادات در سایر ادیان و مذاهب، ما معتقد به موعودی هستیم که بین ما حضور دارد و تمام عوالم هستی تحت نظارت اوست.

    رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش دشمنان برای انجام نشدن امر به معروف و نهی از منکر در امت اسلامی و جوامع بشری گفت: معتقدان به امام زمان(عج) تلاش می‌کنند با ظلم، فساد، تبعیض و فقر مبارزه کنند و در مقابل استکبار و خودمحوری‌ها بایستند.

    وی بیان کرد: جامعه معتقد به مهدویت تلاش می‌کند در جامعه عدل، خیر و صلاح برقرار شود اما مستکبرین و نظام سلطه می‌خواهند جوامع را در جهل نگه دارند و ظلم را گسترش دهند. آنها می‌خواهند جوامع بشری اهل تحلیل و اقدام نباشند و مقاومت نکنند و سلطه فرهنگی را بپذیرند و ظلم‌پذیر باشند و این دو خط در برابر همدیگر قرار دارند.

    رئیسی تصریح کرد: یک جبهه معتقد به غیب، ارزش‌های الهی، گسترش عدل، مبارزه با فساد و فقز و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی است و جبهه مقابل نیز معتقد به گسترش جاهلیت مدرن و سلطه نا به حق خود است.

    وی افزود: آنها در این عرصه تلاش می‌کنند با راه انداختن جنگ و ایجاد گروه‌های تکفیری در جهان اسلام خونریزی و کشتار راه بیندازند و بر امت اسلامی ظلم کنند و تمام قدرت خود را جمع کرده‌اند تا با استفاده از قدرت نظامی، رسانه‌ای و فناورانه خود کارشان را پیش ببرند.

    رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش دشمنان برای اختلاف‌افکنی در میان امت اسلامی گفت: آنچه آنها می‌بینند این است که جریان معتقد به دین، خدا، معاد و طرفدار قرآن و اهل بیت (ع) جریان سلطه را متوقف کرده است. لذا تلاش می‌کنند با اختلاف‌افکنی و حمایت و تسلیح گروه‌هایی مانند داعش، امت اسلامی را گرفتار کنند با قدرت رسانه‌ای به تشویش اذهان مردم پرداخته و امیدها را به یأس تبدیل کنند و در کنار آن به مقدسات و قرآن اهانت نمایند؛ همه این اقدامات حلقات یک زنجیر برای مهار قدرت اسلام و قدرت معتقدان به خدا و معاد و کسانی است که مسجد را به منزله سنگر خود انتخاب کرده‌اند.

    رئیسی با بیان اینکه مساجد، خانه‌های خدا بر روی زمین هستند، اظهار کرد: مسجد علاوه بر محل عبادت خدا، محل اجتماع مسلمانانی است که دغدغه، مسائل و دشمن مشترک دارند.

    وی افزود: مسجد محل انسان‌سازی، کادرسازی و انسان‌های معتقد ساختن است. مساجد کارکرد اقتصادی برای رفع مشکلات مسلمانان و کارکرد اجتماعی برای رفع آسیب‌های اجتماعی نیز دارند.

    رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هسته‌های مقاومت در مساجد شکل می‌گیرند، گفت: این هسته‌ها فقط نظامی نیست بلکه بسیج مستقر در مساجد، امام جماعت، فعالان فرهنگی و عموم مؤمنان تشکیل‌دهنده هسته مقاومت در مسجد هستند که در درجه اول هسته مقاومت فرهنگی برای گسترش فرهنگ دینی هستند؛ همانطور که شهید صدرزاده کار و فعالیت خود را از مسجد و هیئت آغاز کرد.

    رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر کارکرد هسته مقاومت مساجد در حوزه سیاسی، مسئولیت‌پذیری و مسئولیت‌شناسی گفت: ۹۰ درصد شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم بچه‌های مسجدی بودند که در بستر مسجد تربیت شدند.

    رئیسی تصریح کرد: مساجد علاوه بر کانون عبادت و بندگی خدا، مرکز همگرایی، هماهنگی، همدلی و همکاری‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و جایگاه امیدآفرینی و پناه برای مردم هستند.

    وی ابراز کرد: مساجد جایگاه مهمی برای نزدیک کردن دل‌ها و حل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی محله و شهر هستند و لذا این پایگاه انسان‌ساز باید همیشه مورد توجه باشد و امام مسجد نقش محوری در آن دارد.

    رئیس‌جمهور با اشاره به محوریت مساجد در دوران دفاع مقدس در اعزام نیرو گفت: در دوران کرونا نیز مساجد بیشترین نقش را در کمک‌های مؤمنانه داشتند و مردم از این مساجد امید پیدا می‌کردند.

    رئیسی در ادامه با اشاره به شخصیت شهید صدرزاده گفت: این شهید بزرگوار یکی از دست‌پرورگان مکتب امام و رهبری و انقلاب بود که هر جایی را به کانون بندگی تبدیل می‌کرد.

    وی ادامه داد: تقریظ رهبر انقلاب بر این دو کتاب با محوریت شخصیت این شهید برای آن است که نسل جوان با چهره‌ها بیشتر آشنا شوند. چهره‌ها آن کسانی نیستند که ما را به سمت غرب و قدرت‌های سلطه‌گر دعوت می‌کنند بلکه چهره کسی است که انسان‌ها را به سوی خدا، استقلال فکری و فرهنگی و مقاومت در مقابل دشمن دعوت می‌کند.

    رئیس‌جمهور تأکید کرد: رهبر انقلاب از شهید صدرزاده در کنار شهیدان بهشتی، مطهری و مفتح نام برد که نشان می‌دهد او می‌تواند برای نسل جوان امروز الگو باشد.

    رئیسی با اشاره به حضور این شهید در سوریه و مجروحیت چندباره او گفت: حرکات، مقاومت و ایستادگی او الگویی برای همه ماست. این شهید در برابر جریان‌های سیاسی منفصل نبود و یک کنشگر فعال بود.

    وی ادامه داد: این شهید یک انسان فعال در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، مسجد، هیئت، خودسازی و جامعه‌سازی بود و رهبری با این تقریظ خواستند چنین شخصیتی را به جامعه معرفی کنند.

    رئیس‌جمهور اظهار کرد: رهبری خواستند نشان دهند هیئت می‌تواند جایگاه معرفت‌افزایی، عشق به اهل بیت(ع)، همگرایی و همراهی برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و امیدآفرینی باشد. امروز مساجد، هیئات و مراکز فرهنگی کانون امیدآفرینی و پشتوانه امنیت ملی هستند.

    رئیسی با بیان اینکه دشمن در عرصه اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای به دنبال تهدید ادراک مردم و تبدیل امید آنها به ناامیدی است، گفت: وظیفه ما در دولت و همه دغدغه‌مندان نظام و انقلاب این است که راهبرد تقویت ایمان و امید مدنظر رهبر انقلاب را پیش ببریم و در این راستا مساجد و هیئات باید آمادگی ایجاد کنند و دولتمردان هم باید با اقدام و عمل خود در جامعه امید‌آفرینی کنند.

    رئیس‌جمهور با تأکید بر شنیدن پیام و سخن شهدا گفت: پیام شهدا عبودیت خداوند، اطاعت از ولی فقیه زمان، ایستادگی در راه دین، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، زندگی مؤمنانه و زیست عفیفانه است و دشمن نمی‌تواند انجا که عرصه مقاومت، ایستادگی و بصیرت است به جایی برسد و پیروزی برای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی و جریان حزب الله قطعی و حتمی است.

    وی تصریح کرد: من به شما خانواده معزز شهدا اطمینان می‌دهم در عرصه جنگ ترکیبی و مبارزه با دشمن به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی حتما پیروز خواهیم شد.

    رئیسی با بیان اینکه تجلیل از شهیدان و ایثارگران وظیفه همه ماست، گفت: مهمترین تجلیل و تکریم نیز توجه به خواسته‌ها و وصایای شهدا و ادامه راه نورانی آنها است.

    رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دشمن نمی‌خواهد کشور مستقل باشد و امیدواری در دل‌ها جای بگیرد، بیان کرد: از سهم خودم به عنوان یک طلبه از کسانی که این کتاب را نوشتند تشکر می‌کنم روشنفکران واقعی امثال شهید صدرزاده هستند، این‌ها منورالفکرهای جامعه ما هستند نه کسی که مردم را با کلامش به غرب و فرهنگ غربی دعوت می‌کند.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه در جامعه ما شهدا روشنفکران واقعی هستند، گفت: شهید صدرزاده‌ها در رأس روشنفکران امروز جامعه هستند که هم خوب اندیشه کردند، هم خوب عمل کردند و هم خوب چهره شدند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.