حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • مسیح(ع) در قرآن محور گفت‌و‌گوی اسلام و مسیحیت در کنیا
    شناسه : 1230
    3
    سمینار گفت‌و‌گوی اسلام و مسیحیت با محوریت «مسیح(ع) در قرآن » به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در کنیا برگزار و در بر همگرایی میان مسلمانان و مسیحیان تأکید شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    مسیح(ع) در قرآن محور گفت‌و‌گوی اسلام و مسیحیت در کنیا

    سمینار گفت‌و‌گوی اسلام و مسیحیت با محوریت «عیسی مسیح(ع) در قرآن کریم» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در کنیا برگزار و در آن بر همگرایی میان مسلمانان و مسیحیان تأکید شد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این سمینار که با هدف گسترش روابط مذهبی و صلح و همبستگی و برادری مسلمانان و مسیحیان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا برگزار شد، جعفر برمکی، سفیر و ابوذر طوقانی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در کنیا و دیگر شخصیت‌های دینی حضور یافتند.

    جعفر برمکی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا در سخنانی، به موضوع هم‌زیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان در ایران اشاره کرد و وجود صلح و آرامش را برای ایجاد امنیت ضروری دانست.

    وی در ادامه اظهار کرد: هم‌زیستی مسالمت‌آمیز به عنوان دستاورد زندگی مدرن بشر تلقی می‌شود در حالی که اسلام به عنوان یکی از ادیان الهی این هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را هم در قرآن کریم و هم در سنت اهل بیت(ع) تشویق می‌کند.

    برمکی با اشاره به آیه ۱۳ سوره حجرات «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ: اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ ترديد خداوند داناى آگاه است» در خصوص هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در قرآن بیان کرد: این آیه به روشنی نشان می‌دهد كه نباید براساس قبیله، نژاد، عقیده یا مذهب در میان انسان‌ها تبعیض قائل شد. کلمه اسلام به صلح اشاره دارد. تعالیم اسلامی شامل بسیاری از راه حل‌های رفع اختلافات بین مردم و ملت‌ها با هدف برقراری صلح است. تاریخ اسلام نشان می‌دهد که چگونه مسلمانان و غیر مسلمانان در مدینه با هم در صلح زندگی می‌کردند. منشوری که به وسیله پیامبر اکرم(ص) در سال ۶۲۲ میلادی اعلام شد، بهترین نمونه از هم‌زیستی جمعی و باورهای مختلف است.

    اسقف دیوید تگانا، دبیرکل فدراسیون انجیلی و کلیساهای مسیحی کنیا به بیان زندگانی حضرت عیسی(ع) پرداخت و گفت‌و‌گوهای بین دینی را ضروری دانست.

    شیخ یوسف ابوحمزه، مدیر امور دینی شورای عالی مسلمانان کنیا از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی به سهم شورای عالی مسلمانان کنیا در هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان و ادیان دیگر در کنیا اشاره کرد.

    شیخ مهدی قاسم، امام جماعت مسجد شیعیان پارکرود در سخنانی، به موضوع حضرت عیسی مسیح(ع) در قرآن کریم و بعثت پیامبران اشاره کرد و گفت: عیسی مسیح(ع) به معنای «بشارت داده شده» است. عیسی برای ایجاد صلح، امید، تجدید و تأیید مجدد قوانینی که قبلاً وجود داشت برای جامعه‌ای که از نظر معنوی گمراه شده بود، فرستاده شد.

    این برنامه با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در کنیا از سوی شبکه تلویزیونی سیتیزن (یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی کنیا) تصویربرداری و در بخش‌های مختلف خبری پخش شد. همچنین، فایل ضبط شده این برنامه در صفحه اینستاگرام رایزنی فرهنگی کشورمان به نشانی https://www.instagram.com/iran.kenya/ قابل دسترسی است.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.