حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • مسئولان نهج البلاغه را الگوی مدیریتی خود قرار دهند
    شناسه : 1057
    1
    محمد تقی رهبرامام جمعه موقت اصفهان مسئولان نهج البلاغه را الگوی مدیریتی خود قرار دهند
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    مسئولان نهج البلاغه را الگوی مدیریتی خود قرار دهند

    حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبرامام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با خبرنگار بعثت نیوز، با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «به من بگویید خادم مردم نه رهبر مردم» اظهار داشت: مسئولان باید خود را خدمتگزار مردم بدانند و همیشه پاسخگوی آن‌ها باشند.او علت فقر را رعایت نکردن موازین شرعی از جمله رشوه‌خواری و تبعیض بین مردم و… دانست و گفت: اگر در زمینه‌های مختلف با افراد به عدالت رفتار شود فقر جامعه به حداقل خواهد رسید.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین رهبر افزود: بار‌ها تلاش کرده‌ایم که شیوه مدیریتی نهج البلاغه را در اداره‌ها، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و … بازگو کنیم، اما از آن استقبال نشد.

    او ادامه می‌دهد: در همین خصوص از استانداری اصفهان گلایه‌مندم؛ زیرا تصمیم داشتیم جلسه‌هایی با موضوع مدیریت حضرت علی (ع) برایشان برگزار کنیم، اما متأسفانه همکاری نکردند.

    امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «جامعه هیچ زمانی مانند الان به راهکار‌های نهج البلاغه نیاز نداشته است» گفت: این کتاب ارزشمند باید در ۶ محور جریان داشته باشد، که اولین آن، اداره‌ها هستند؛ بنابراین درب اتاق مدیران باید به روی مردم باز باشد. محور دیگر، دروس حوزه‌های علمیه است که در این زمینه مدارسی در استان اصفهان با موضوع نهج البلاغه تأسیس کرده‌ایم.

    او در ادامه افزود: در دانشگاه نیز درس‌هایی از نهج البلاغه باید نمود پیدا کند. عرصه دیگر، این است که ائمه جماعات و جمعه به مباحث نهج البلاغه بپردازند تا مردم نیز بیش از پیش با محتوای این کتاب آشنا بشوند.

    حجت الاسلام والمسلمین رهبر با بیان اینکه بهترین عرصه، فضای مجازی است گفت: این فضا ظرفیت‌های بسیاری دارد و جوانان می‌توانند در انتشار مفاهیم نهج البلاغه مؤثر واقع شوند.

    او با بیان اینکه جریان‌های سیاسی روز نباید یکدیگر را تخریب کنند، گفت: امروز، روز دعوا نیست و من همواره بر وحدت و همدلی جناح‌های سیاسی تأکید دارم.

    امام جمعه موقت اصفهان در پایان بیان کرد: اگر مدیران این موارد را رعایت کنند محبوب مردم می‌شوند و مدیریتی اسلامی خواهند داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.